Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Notenpat?©

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Benodigdheden aan materiaal een goede keukenmachine met mes
Een patébak of een cakevorm
Een ovenschaal met heet water
Oven 150 graden

Ingrediënten:
500 gram lever (varkens, of kalf- of runder-lever)
300 gram vetspek in blokjes gesneden of speklapjes in blokjes
250 gram gehakt
3 eieren
150 ml slagroom (ongeklopt)
2 eetlepels cognac of whisky (hoeft niet)
kruiden, wat teentjes knoflook, olijven, hazelnoten of walnoten, cayennepeper of wat sambal , peterselie of blaadjes basilicum, naar believe
1 maatschepje johannesbroodpitmeel (als je dat niet hebt, kan ook zonder)
200 gram boerenham die lange dunne plakken (aldi) of katenspek of ontbijtspek om de vorm te bekleden.

De lever om en om grijs bakken 2 minuten en dan in kleine stukjes snijden, de spekjes en de gehakt en de lever glad malen, dat is een klus,want zelfs mijn maggimix danste van het aanrecht en kon het net aan behappen je kunt het ook in delen doen, maar je gaat dan de kruiden, ik meng zelf van alles wat of anders doe je bouillonpoeder en de eieren en de room en de drank en de olijven, noten, knoflook enz. toevoegen en dan is het een gladde massa tot slot 1 maatschepje johannesbroodpitmeel erdoor. Even proeven of het pittig genoeg is.

De patéschaal bekleden met het spek (niet zuinig doen en de overlappingen erover heen afdekken dan in de ovenschaal met heet water au Bain Marie laten garen ongeveer anderhalf à twee uur, met een satéprikker kijken of hij gaar is, die moet er droog uitkomen.
Dan minsten 24 uur laten koelen. Je kunt hem goed invriezen, op de meeting had ik er veel gemalen hazelnoten door en geen olijven. Maar je kunt zelf variëren, als hij maar lang genoeg in de oven staat zeker 2 uur en liever wat langer, dan tekort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2005 13:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1