Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Dr. Cohen recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Recepten voor: tijdens en na de stabilisatie

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote


Ik heb nu iets lekkers ondekt, dat had ik eerder moeten doen Uitlachen

Puree van Knolselderij
Let op: is voor tijdens en/of na de stabilisatie.

ik was altijd al dol op aardappelpuree, ik eet nu maximaal 75 gram aardappels per maaltijd, dus dat is de moeite niet om puree van te maken.

Dit recept lijkt erg op aardappelpuree, maar dan nog lekkerder (vind ik).

150-200 gram knolselerij, geschild en in blokjes.
1 el citroensap (vers geperste)
snufje gemalen nootmuskaat
1 el halfvolle creme fraiche (of philadelphia light naturel)
1 tl (afgestreken) dijonmosterd
versgemalen zwarte peper en zout.

1 Leg de blokjes knolselderij in een pan, voeg het citroensap toe en schenk er zo veel water op dat ze onderstaan. Breng het geheel aan de kook en kook het 18-20 min, laat goed uitlekken.

2 Pureer de knolselderij en overige ingedienten met een keukenmachine (ik gebruik mijn staafmixer) tot een gladde en romige puree. Breng de puree op smaak met de zout/peper.

Voor een lentestampotje kun je er ook nog wat gekookte worteltjes in doen: hoeveelheid: half om half. bv 100-150 gram knolselderij + 100-150 gram worteltjes

8 gr koolhydraten per persoon

mmmmmmmmmmmmmm smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 15:52    
Vrouw Weeggegevens   Maja01
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-2-2009
Berichten: 43
Dieet: Dr Cohen


  Reageer met quote
ja ik ken het Vera het is errug lekker, helaas ben ik nog (bijna) niet zover maar heb hier een tipje bij:

bak rookvlees in een koekepan hierbij uit , evt in een klein drupje olie, gaat heel snel dus blijf erbij en doe dat bij jou stampot of bij dezelfde knolpuree met rauwe andijvie de uitgebakken rookvlees is namelijk daarna net uitgebakken spek maar dan cohen proof

héérlijk ook evt op de crackers erbij zoutig en pittig zodra uitgebakken smullen

groetjes Maja Lachen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 10:40    
Vrouw Weeggegevens   Schildertje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-12-2008
Berichten: 625
Dieet: Dr Cohen
Woonplaats: gronau


  Reageer met quote
en vind het niet erg als je gasten misschien heel winderig worden van al dat lekkers. ik durf selderieknol net als pompoen alleen nog in de familiekring klaar te maken.
selderiepuree is ook heel lekker door gewone puree heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 15:47    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Ik kreeg vandaag meteen trek in uitgebakken spek (prosciutto), heb ik gedaan vanmiddag met een gebakken eitje op 2 crackers, zelfgemaakt tomatensoepje er bij, klaar. Goed tegen de kou, van vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 19:37    
Vrouw Weeggegevens   Kinni
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-7-2009
Berichten: 190
Dieet: Dr Cohen


  Reageer met quote
Ik heb een heerlijk en zeer simpel recept ontdekt uit het fair traide kookboek:

Kipfilet (in één stuk) even aanbraden. Uitje en venkel snijden en even meebakken. Hnadje gedroogde of gewelde abricozen in stukjes snijden en toevoegen, samen met kippebouillon, zoveel dat de groente net onder staat. Volgens het recept moest er ook nog witte wijn bij, dat heb ik niet gedaan. Half uurtje laten sudderen met deksel op pan. Heerlijk!
Eventueel kun je broccoli erbij eten (als je aan de venkel niet al genoeg groente hebt) en/of met rijst of couscous. Ik heb er een fjord over gekruimeld. Omdat het met die laatste optie nog erg nat is (rijst of couscous neemt het vocht beter op) heb ik de helft van de venkel en abicozenprut even in de staafmixer gedaan met een beetje van de bouillon. Daarmee werd het een soort dikke soep. Kipfilet en rest van de groente er weer door, fjord erover gekruimeld en eet smakelijk!!!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 22:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1