Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Hartige cake

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Een brouwsel, wat ik maar hartige cake noem.
Vanwege de nasikruiden niet geschikt voor inductie, maar dat kun je vervangen door fijngesneden prei of bieslook.
200 gram roomkaas
6 eieren
1 dl water of room
100 gram geraspte kaas
100 gram zelfrijzend bakmeel van Jos?© (heb ik altijd een bak van in de koeling in voorraad)
een klont zachte roomboter (100 gram)
1 zakje nasi of bami kruiden en een eetlepel mierikswortel (uit een potje)

Mixen en 50 minuten op 160 graden in een cake vorm of een ronde vorm, het is lekker als je er wat kruidenkaas op smeert.


Laatst aangepast door Wil-Sophie op vr 25 feb 2005 20:53, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 20:20    
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-2-2004
Berichten: 26148
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Ziet er lekker uit. Ik heb geen roomkaas in huis tot ik op mijn gewicht ben, maar dan ga ik hem z?©ker maken! Zelf verzonnen?

_________________
Gedichten-van-Catharina-Mayra
Zijn in nu in totaal 100.000 keer gelezen.
Dank aan Ellen en Helma!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 20:30    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
O ben wat vergeten de proteinepoeder, het kan ook met uitgelekte kwark, Twompie, maar dat zul je ook wel niet hebben. Nou ja morgen zijn de winkels weer open. hihihi.
Nee niet zelf verzonnen, hij staat in een draadje op het atkinsforum als cheese cake en ik had geen bieslook dus ben gaan rommelen met nasikruiden en mierikswortel, en doordat ik per ongeluk de room vergat werd hij "cake-achtig. Het is allemaal zo'n beetje gepikt, je leest hier en daar wat en rommelt wat en ik zie wel aan de ingredi?«nten en de hoeveelheden of het wat is, en ik ben van de koopjes, dus het moeten haalbare ingri's zijn.
Je kunt hier zo een magere S.B versie van bedenken met zwiterse kaaspoeder en uitgelekte magere kwark en water en geen room, klaar.


Laatst aangepast door Wil-Sophie op vr 25 feb 2005 20:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 20:51    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Kan je eigenlijk roomkaas in baksels altijd vervangen door uitgelekte kwark of yogurt????? want eigenlijk mogen wij geen roomkaas
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 20:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 54067
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
omafia schreef:
Kan je eigenlijk roomkaas in baksels altijd vervangen door uitgelekte kwark of yogurt????? want eigenlijk mogen wij geen roomkaas


Ik gebruik dan vaak hutten kaas is ook minder vet maar denk dat kwark ook prima is.

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Toevallig schrijf ik dat net Omafia het is een variant op de kwarktaart, dus uitgelekte kwark lukt ook hoor, ik laat dat uitlekken in kaasdoek of een dunne luier, filterzakje heb ik nooit geprobeerd, en je kunt heel goed een zoete versie maken met zoetstof en cacao of kaneel of de ons bekende essences, bananen essence is lekker koop je bij de toko van het merk jo-jo. En dan voor jullie lekker jam er tussen. En de atkinsers doen er slagroom op.
Als je dit maar nooit te hoog in de oven doet, de eieren moeten stollen, dus liever lagere temperaturen en dan wat langer, dan hoog en korter, want dan is hij niet gaar van binnen en goed laten uitdampen op een rooster of in keukenpapier draaien dan gaat het ergste vet daar inzitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 21:04    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Ga ik ook maar doen ik heb nu dat amandelbrood gemaakt en yogurt uit laten lekken ging prima
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 21:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1