Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: kokosijs

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 19537
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Dit is vast en zeker het makkelijkste ijs dat er bestaat. Haal het ijs minstens een halfuur voor het serveren uit de vriezer. Als u het ijs omroert, krijgt u een zachte, romige textuur die aan softijs doet denken. Heerlijk met een lepeltje frambozernpuree

4 dl kokosmelk
2 dl slagroom
6 el zoetstof
voor 8 personen

Meng alle ingredienten goed. Laat ze afkoelen in de koelkast. Doe het ijs in een ijsmachine en volg de aanwijzingen van de fabrikant

Handmatig: schenk het gekoelde mengsel in een grote, ondiepe plastic bak. Sluit deze af en zet hem 1-1/2 uur in de vriezer. Neem het ijs uit de vriezer en roer stevig met de hand of de mixer, zodat de ijskristallen die langs de rand zijn ontstaan, worden gemengd met de rest van het mengsel. Sluit de bak weer en zet in de vriezer. Herhaal dit nog twee keer om de 2 uur, of tot het ijs dik genoeg is. Zet het tot gebruikt in de vriezer. Laat het ijs minstens 30 minuten voor serveren op kamertemperatuur staan. Roer het ijs nog even door vlak voordat u serveert.

Per portie: Kcal 214, eiwit 2.g vet 22 g (verzadigd vet 15g) koolhydraten 2.5 g, voedingsvezels 0 g
Voor de Weight Watchers 6 points

Bron:celia brooks brown vegetarisch koolhydraatarm

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 20:24    
Vrouw Weeggegevens   Piranhaaitje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-4-2008
Berichten: 368
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Ergenshierdichtbij


  Reageer met quote
Wat een prachtig recept!
Ik ben dol op kokosijs..

_________________

Hapdagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 aug 2008 12:24    
Vrouw Weeggegevens   corin
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 27-6-2009
Berichten: 4
Dieet: low carb


  Reageer met quote
Afgelopen weekend heb ik het kokosijs uitgeprobeerd. Vond het niet echt goed gelukt. Het is ook de eerste keer dat ik ijs heb gemaakt. Vond de structuur niet goed te korrelig. Heb het ijs handmatig gemaakt en regelmatig omgeroerd eerst met mixer en toen ik er niet meer doorheen kwam met een vork. Hoe maak je het ijs wat zachter en smeuiger smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 22:31    
Vrouw Weeggegevens   lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 19537
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Corin, ik zou het niet weten. Ik heb het recept hier neergezet maar ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.
Overigens heb ik wel een recept van de hari krisna mensen. Dat is echt een goed recept.
Heel makkelijk met de hand te maken en iedereen vindt het lekker.
Maar het is niet echt kcal. arm.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 23:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1