Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Witlof met ham, kaas en yoghurtsaus.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Witlof met ham, kaas en yoghurtsaus.



Witlof wordt meestal geassocieerd met een bittere smaak. Daarom wordt witlof niet zo vaak gegeten, terwijl het juist heel gezond is en lekker kan zijn! Witlof zit boordevol vitaminen A, B en C, mineralen en foliumzuur (goed voor je darmen en een gezonde zwangerschap). Witlof bevat ook bijna geen calorieën; slechts 12 calorieën per 100 gram!

Ingrediënten voor 2 personen:

4 stonkjes witlof;
5 gram verse bieslook (ca. 20 strengetjes);
150 ml Griekse yoghurt;
1 ei;
75 gram gekookte ham;
50 gram geraspte kaas (bijvoorbeeld jong belegen).

Bereiding:

Verwijder het onderste gedeelte van de stronk witlof en halveer de grote stukken witlof. Zet een pan water op het vuur en breng dit aan de kook. Zodra het water kookt, leg je de stukken witlof in de pan en laat je de groente 3 minuten koken. Giet de pan daarna af en laat de witlof goed uitlekken. Maak in de tussentijd de saus door de Griekse yoghurt, de verse bieslook (fijn gesneden), het ei en wat peper en evt. zout met elkaar te mengen. Snijd de plakken ham in kleine stukjes. Leg de stukken witlof in een ovenschaal, verdeel de ham daar overheen en vervolgens de saus. Strooi er daarna wat geraspte kaas overheen. Bak de witlofschotel in 20 à 25 minuten in een voorverwarmde oven op 180°C, totdat de kaas gegratineerd is.

Eet smakelijk.

Bron: http://www.volrecepten.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 20:31    
Vrouw   zaadje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-1-2013
Berichten: 8556
Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)


  Reageer met quote
Nooit aan gedacht om zoiets met yoghurt te maken. Lijkt me apart, want eet iedere dag Griekse of Turkse yoghurt en dus zal het aan de smaak niet liggen.
Het ei...snap ik niet zo goed. Rauw ei er doorheen klutsen?
Wat voegt het toe? Geen idee.
Ga het zeker proberen en 1 ste Paasdag staat er sowieso witlof met ham en kaas op het menu. Speciaal verzoek van mijn schoonzoon.
Dit recept moet ik eerst uitproberen, maar leest goed.

Zojust draadjesvlees uit de oven gemaakt en is weer een klein beetje anders, dan de traditionele hachee, want met ketjap en verder ook anders makkelijk, want 5 uur in de oven schuiven en geen omkijken naar.
Kom tijd te kort om allerlei lekkernijen te bereiden.
Groet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 0:06    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Draadjesvlees vinden wij ook zo lekker.
Leuk hoor al die lekkere dingen maken. Net even iets anders. Dat maakt het dan ook extra feestelijk.
Franse witlofschotel met ham en brie en soms doe ik er nog wat magere spekjes door. Een paar druppeltjes citroensap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 22:01    
Vrouw   zaadje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-1-2013
Berichten: 8556
Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)


  Reageer met quote
Mijn dochter is vandaag jarig en ben voor haar dus allerlei lekkernijen aan het voorbereiden.
Draadjesvlees met rode kool was mijn en ook haar lievelingsgerecht en eten we dus voor haar verlaatte verjaardag.
Een witlofschotel voor beiden en enz. enz.
Ga die twee weer enorm verwennen.
Franse witlofschotel met ham en brie ga ik googlen, maar lijkt me een koude schotel?
Wij zijn gek op witlofschotels en dus....nog even de tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 22:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1