Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb broccoli-champignon quiche

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kimster
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-5-2013
Berichten: 32
Dieet: Koolhydraatarm
Woonplaats: @Home


  Reageer met quote
Heerlijke quiche die ik inmiddels altijd volgens onderstaand recept maak. Ik heb veel uitgeprobeerd en vaak bleef de quiche te nat, dus gaan proberen tot onderstaand recept ontstond!

Benodigdheden voor 4 personen
* 500 gram broccoli
* 1 bakje champignons
* 1 ui
* 200 gram magere spekreepjes
* 5 eieren
* 1 klein bakje Demi creme fraiche (light) 125 ml

* snijd de broccoli in kleine stukjes zodat je geen hele brokken in je quiche hebt.
* snijd de ui fijn
* snijd de champignons in plakjes
* bak de spekjes even aan in een pan. Voeg de ui toe, bak dit even 1 minuut mee en voeg dan de broccoli toe.
* bak de broccoli even kort een paar minuten mee en voeg dan de champignons toe.
* bak het mengsel nog even kort tot de champignons iets beginnen te slinken. Draai het vuur uit en laat het mengsel afkoelen.
* breek in een kom de 5 eieren. Voeg de creme fraiche toe en roer dit door elkaar tot een gelijkmatige massa.
* neem een springvorm en een stuk bakpapier. Om het bakpapier er makkelijk in te krijgen, kun je het opfrommelen tot een prop. Als je deze weer uitvouwt, kun je het gemakkelijk in de vorm leggen.
* giet het eimengsel bij de vulling in de pan. Zorg er wel voor dat je vulling goed is afgekoeld; als het nog te heet is dan stolt je eimengsel.
* roer het goed door elkaar en giet het geheel in de springvorm.

Afbakken gedurende 40 a 45 minuten op 160 graden. Indien gewenst kun je er nog geraspte kaas over doen. Ik kies hier niet altijd voor i.v.m. een extra vetbron die je daarmee toevoegt.[/b]

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 19:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1