Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Dr. Frank: Custard vla

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emilie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-10-2012
Berichten: 2828
Dieet: Dr Frank


  Reageer met quote
Custard vla Dr. Frank en Low Carb
Datum: 20 nov 2009, 11:07
Halve liter magere melk
zoetstof
5 ei-dooiers
vanille essence
Bereidingswijze
Kook een halveliter melk en de zoetstof. Voeg de vanilleessence toe. Mix de ei-dooiers los en giet hierop de niet kokende massa. Verhit dit onder constant roeren net tegen het kookpunt, dus beslist niet koken!!). Giet de vla in een schaal en laat dit afkoelen in de koelkast.
Ik krijg het helaas niet dik dus ik bind het met johannesbroodmeel maar met gelatine gaat het ook. Ik maak gelijk een liter bewaar het in de koelkast met aluminiumfolie afgedekt.
Ik heb wel ontdekt hoe ik het zo dik krijg.
Gewoon de ei-gelen voordat ik ze in de melk gooi even flink mixen met de staafmixer
Dan de melk ook goed roeren terwijl hij staat op te warmen tot hij kookt zodat het er uitziet als cappuccinomelk.
Dan de pan van het vuur en flink roerend de dooiers er in en dan doorroeren, flink hard.
Dan zet ik hem eerst nog even op de plaat die ik net uit gedaan heb en nog warm is zodat hij net niet kookt.
Die dooiers worden pas dik als je een tijdje doorroert terwijl hij net tegen koken aanzit.
Als het kookt worden ze korrelig en dat is niet goed.
Mijn custard wordt zo dik dat ik hem echt uit het pannetje moet scheppen en likken met de pannelikker.
LowCarbDiva

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mrt 2013 23:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1