Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: pittige amandelsoep met sperciebonen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7376
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Pittige amandelsoep met sperciebonen en kip (4 personen)

(aangepast recept, origineel was het pindasoep)
Ingrediënten:

Blanke ongezouten amandelen of een paar lepels amandelpasta 250gr (5kh/100gr = 12.5kh)

Sperziebonen 100 gr (5kh)

Ui 1 (10kh/100gr)

Olie 2 el (0kh)

Bouillon (van tabletten Knorr) 3/4 liter (0kh)

Knoflook 2 tenen (?kh)

Gemberpoeder 1 tl (?kh)

Sambal oelek 2 tl (?kh)

Zout (0kh)

Stukjes kip naar smaak (0kh)

(origineel: eerst bouillon maken van de bouillonblokjes en daar een paar kippenpoten/kipstukken in gaar koken, maar je kan ook gewoon kipfilet in stukjes snijden, ff aanbraden en die erbij doen)
Bereiding:

(Maak bouillon van de bouillonblokjes, leg de stukken kip erin en kook deze gaar in ongeveer 1 uur, bouillon zeven en kippenvlees apart houden, botjes e.d. verwijderen natuurlijk) Maal de amandelen mbv een keukenmachine fijn (of gebruik amandelpasta). Maak de sperziebonen schoon en snijd ze in kleine stukjes. Snipper de gepelde ui. Bak de gesnipperde ui in de olie in een soeppan glazig. Voeg de bouillon en sperziebonen toe. Kook de sperziebonen in de bouillon in circa 7 minuten beetgaar. Roer de fijngemalen amandelen (of de amandelpasta), de uitgeperste tenen knoflook, het gemberpoeder en de sambal oelek door de bouillon. Voeg de kip toe. Breng eventueel op smaak met zout en peper.

Tot nog toe zit ik op een totaal van ongeveer 22.5kh, dit kan dus meer zijn, omdat ik van sommige ingrediënten de kh niet weet. Het zijn 4 porties, dus per persoon: ongeveer 6kh. Vegetariërs kunnen gewoon de kip weglaten.

Recept van Esterella

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2007 1:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1