Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Polpettone en een witlofpannetje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pien64
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-10-2010
Berichten: 2551
Dieet: Grip op Koolhydraten


  Reageer met quote


Zoals eerder beloofd... Op de foto liggen ook schorseneren. Aanwapper zei na het schillen:'Ik begrijp nu waarom het een vergeten groente is.' Inderdaad geen pretje. Koken in de schil, na het koken schrikken en dan laat de schil los, maar je gaat het wel voelen aan je duim.

250 gr kipfilet (wij hebben het in de blender gehakt), 250 gr ricotta, 8 plakken parmaham, 25 gr parmezaan, 1 eidooier, 1 el olijfolie, klontje boter, 25 ml witte wijn, vers geraspte nootmuskaat, salieblaadjes (vers), zout, peper. Oven voorverwarmen tot 180 graden.
De kip malen en vermengen met de ricotta, de kaas, de dooier, zout, peper en 1 tot 2 mespuntjes nootmuskaat. De rauwe ham overlappend neerleggen op een stuk bakpapier. Het vleesmengsel in een rolladevorm op de ham leggen en bedekken. De polpettone aanbraden in een pan met boter, olijfolie en wat salieblaadjes. De rol 25 minuten in de oven. Na de eerste 10 minuten de witte wijn over het vlees gieten. Even laten verdampen dan een velletje alu-folie over het vlees leggen. Wij hadden met zijn tweetjes hier teveel aan. Wat over was heb ik de volgende dag in plakjes gesneden en gebakken. Ook prima.

Het witlofpannetje is een tikkie te veel om bij de polpettone te eten, maar is wel heel lekker. Een maaltijd op zich. Voor 4 personen:
600 gr witlof in brede repen gesneden, 75 gr spekblokjes, 125 gr verbrokkelde blauwaderkaas, 2 el walnoten, 1 el olijfolie, peper en zout. Oven voorverwarmen op 180 graden

Ik heb van die schattige kleine 1-persoonpannetjes voor in de oven, maar het kan ook in bv lasagne-schaaltjes. In een koekenpan met de olijfolie de spekreepjes krokant bakken. Ik laat ze daarna altijd uitlekken op wat vellen keukenpapier. In het spekvet de witlof omscheppen. Niet te gaar bakken ongeveer een minuut of 5. Wat peper en zout naar smaak erbij. De spekjes vlakvoor het in de pannetjes doen mengen met de witlof. Verdelen over de 4 pannetjes of schaaltjes. De kaas er over strooien. Ongeveer 10 minuten in de oven (zonder deksel) tot de kaas mooi gesmolten is. Gehakte walnoot er over strooien. Heel snel klaar en hartstikke lekker!!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 20:40    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Ziet er verrukkelijk uit Pien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 23:55    
Vrouw Weeggegevens   Pien64
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-10-2010
Berichten: 2551
Dieet: Grip op Koolhydraten


  Reageer met quote
Het moet er van aanwapper altijd net als op het plaatje uitzien. Lachen Normaal lukt dat natuurlijk nooit, maar we waren nu best tevreden.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011 18:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1