Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Zomerse paprikasoep

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Angelique1967
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2011
Berichten: 315
Dieet: Yvonne Lemmers
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Dames zoals beloofd het recept van de soep gemaakt door mijn pleegzoon! Ik heb het laten controleren door Karin. Het valt onder de oranje gerechten! (door de aardappel)

Zomerse paprikasoep met champignons


Ingrediënten
2 el boter
4 el olijfolie
2 sjalotten, gesnipperd
400 g champignons
3 groene paprika's, in reepjes
500 g aardappelen, in blokjes
2 l groentebouillon
50 ml verse room
zout en vers gemalen peper
handje verse oreganoblaadjes
handje verse muntblaadjes, in reepjes

Voorbereiding
Bij groen denk aan gezond en dat geldt zeker voor deze groene paprikasoep! Een zomerse maaltijdsoep met veel vitamines, stevig vanwege de aardappel en rijk aan smaak door gebruik van verse kruiden als munt en oregano.
Benodigdheden:
Koekenpan
Soeppan
Staafmixer

Bereidingswijze
Verhit de boter en de olijfolie in een hapjespan. Fruit hierin de gesnipperde sjalotjes glazig.
Borstel de champignons schoon met een borsteltje of een stuk keukenpapier. Verwijder eventueel het onderste stukje van de steel. Snijd de champignons in plakjes. Voeg de champignons, de paprikareepjes en de aardappelblokjes toe aan de sjalotjes. Laat 5 min. meebakken.
Verwarm in een andere pan de bouillon en schenk op het paprika-champignonmengsel. Breng aan de kook en laat afgedekt 20 min. pruttelen op matig vuur. Pureer de soep met een staafmixer. Breng op smaak met zout, peper en oregano. Beetje room er slordig overheen gieten!

Garneer met de verse munt.

Smakelijk eten!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 19:43    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Je kunt ervoor kiezen de aardappel te vervangen door koolraap of knolselderij, da's de helft in kh, maar dan wordt de smaak natuurlijk wel anders. Wat ik overigens aanraad als zometeen het stamppot seizoen er weer aan komt! Lachen


Laatst aangepast door Kaatje op ma 12 sep 2011 20:11, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 19:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1