Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Peggy82 heeft een gastric bypass

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   peggy82
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: GBP

Reageer met quote
Hoi allemaal!

Sinds 15-3-2012 heb ik een gastric bypass (nog erg vers dus). Moet nu de eerste 2 á 3 weken vloeibaar/gepureerd eten wat nog niet zo verkeerd smaakt... alleen is mijn vraag nu dus... hoe merk ik op tijd dat ik vol zit zonder dat ik daar te laat achterkom? Heb 1 x al iets te veel gehad en heb daar de rest van de avond/nacht last van gehad, maar eet ik te weinig dan ben ik zo slap als een vaatdoek.... iemand tips hoe ik dit kan testen? Heb trouwens ook geen honger gevoel dus moet echt op vaste tijden eten!

Groetjes, Peggy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 19:32    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Peggy,
Lijkt simpel maar dat blijft in het begin een kwestie van uitproberen.
Zeker in het begin zullen je ogen een stuk groter zijn dan je maag Erg blij

Wat ik als tip heb gekregen die redelijk goed werkt is om juist minder op je bord te doen dan je denkt te kunnen eten. Mocht je dat op hebben dan kun je altijd nog wat bij pakken.
Een dessertbordje en eten met een klein vorkje kan ook helpen.
Zelf vond ik het qua hoeveelheid toen gemakkelijk om de kant en klare Olvarit babyvoeding te pakken in diverse smaken.
die van 12 maanden en 24-36 maanden zijn met wat kruiden erdoor best te eten. bij de laatste heb je ook nog net wat te kauwen zonder dat dit problemen opleverd. Zelf pureren is uiteraard goedkoper.

Bij het eerste gevoel dat je krijgt alsof er druk op je maag komt te staan is het stoppen en er echt niets meer bij pakken want dan gaat het zeker fout. Wat het ook kan zijn is dat je niet te veel maar nog wel te snel eet en daar kan je maag nu ook niet meer tegen.
Hou ook rekening dat je het eten en drinken gescheiden houdt met ongeveer een half uurtje.
Je zult nog wel meer dingen tegenkomen maar aldoende leer je wat wel en niet kan. Dat is per persoon sterk wisselend.

Groetjes en veel succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:15    
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Als de OP nog zo vers is moet je ook rekening houden met het feit dat alles binnen opgezwollen is. Het flauwe gevoel blijf je houden in de Vloeibare periode. Geef er aan toe en neem je rust het is immers niet niks wat er in en met je lichaam gedaan is. Maar idd ophouden met eten of drinken als je het eerste drukgevoel krijgt. Succes ermee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:24    

Reageer met quote
Hoi Ron!

Bedankt voor je tips Erg blij idd zijn mijn ogen nog steeds groter dan mijn maag en at daarom juist met een gebaksvorkje en ontbijtbordje dus dan lijkt het al heel wat! Dat te snel eten kan natuurlijk ook de oorzaak zijn, want dat is wat ik nog steeds "gewend" ben van vóór de operatie. Babyvoeding heb ik hier wel vaker gelezen, maar werd in het ziekenhuis juist afgeraden vanwege de suikers die er inzitten... en ach zelf pureren is nog best te doen Lach

Ben in ieder geval erg blij dat deze site bestaat zodat mensen elkaar hiermee kunnen helpen Erg blij

Liefs, Peggy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:28    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Wat ik gelezen heb is om je eten gewoon altijd te wegen. Eventueel voor de maaltijd en daarna wat er nog over is zodat je weet hoeveel je hebt gegeten. Als je dan een keer een hap teveel hebt gehad en daar beroerd van bent geworden, weet je dat je dan teveel hebt gehad en dat je dan dus iets minder moet opscheppen de volgende keer.
OK het klinkt bewerkelijk, maar dan ben je wel zeker.
Je hebt ook nog sites met een heleboel ervaringskennis over GBP en andere vormen van operaties om gewicht te verliezen. Ik ben er ook erg blij mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 21:38    

Reageer met quote
@ bla,

Wegen doe ik al. Heb vanuit het ziekenhuis behoorlijk wat papierwerk mee gekregen met ook hoeveelheden ed en hou me daar ook aan, maar soms gaat het gewoon wat beter dan een andere keer..... en ja de operatie is pas net achter de rug dus zal allemaal nog wel gezwollen zijn Erg blij

maar toch bedankt voor de moeite!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 21:43    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Houd er ook maar rekening mee dat week 3-6 je maagje nog wat meer gaat zwellen waardoor het eten moeilijker gaat (o wat klink ik weer lekker positief)
Je kunt er van schrikken dat je nog minder kan eten, maar het gaat weer goed komen!
Waar ben je geopereerd peggy?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 23:09    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Hoi Bla,

Ik ben in Eindhoven geopereerd, Catharina ziekenhuis.Erg goede verzorging vond ik persoonlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2012 18:01    
Vrouw Weeggegevens   ShadowCat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: LOW-CARB (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Peggy!

Ik ben zelf op 13 maart geopereerd dus we zitten in hetzelfde schuitje!
Ik heb voornamelijk moeite met genoeg drinken. Het past gewoon niet in mijn maag dus moet eigenlijk elk kwartier een slokje nemen ofzo..en dat vergeet ik natuurlijk ontzetten vaak.
Wel heb ik bij de natuurwinkel suikervrije waterijsjes gehaald. Die zijn niet zo groot en met dit weer toch lekker af en toe. En dan krijg ik toch wat extra vocht binnen zonder dat het te snel gaat.

Nog twee dagen en dan mag ik langzaam aan een beetje vast voedsel gaan eten en daar kijk ik toch wel naar uit hoor!

Wat voorlopig misschien nog een tip is zijn de maaltijd shakes van modifast bijvoorbeeld. Als je die aanmaakt met vetarme soyamelk bijvoorbeeld dan krijg je romige shake waar best veel voedingsstoffen in zitten. Wel is het meestal te veel. Ik vind meestal een halve portie precies voldoende.

Groetjes en succes!
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2012 21:46    

Reageer met quote
hoi Shadowcat,

Heb jij ook een bypass gehad? ik mag pas 3 weken na operatie aan de vaste voeding....? eten gaat me goed af maar idd drinken wil er soms bij in schieten omdat ik het vergeet, maar dat gaat me normaal ook goed af!

groetjes en ook jij succes Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2012 14:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1