Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Paar kilo minder voor(of net na) een gezonde zwangerschap! 6

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Fijn Saraa!

Ik kom tot nu toe op een goede manier het weekend door. Blij mee! Vandaag staat er weer een fijne wandeling op de planning. Nog even een gezonde avondmaaltijd plannen en de dag kan niet meer stuk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 9:31    
Vrouw Weeggegevens   Loloa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Goed bezig Dodo en fijn dat je een eisprong hebt gehad cheerleader

En jij bent ook super bezig Saraa Erg blij

Bij mij gaat het net als bij Lieke. Ik heb het nu ook maar even losgelaten, want wij vertrekken donderdag op vakantie naar Schotland. Ik heb er echt zin in en ben ook toe aan wat rust.
Ik vermoed wel dat ik weinig wifi heb deze vakantie en me dus ook weinig zal melden op dit forum. Dus gooi me er niet uit. Ik beloof dat ik me meteen na de vakantie (half augustus) weer zal melden. Hopelijk weer helemaal opgeladen om er weer flink tegenaan te gaan.
Waarschijnlijk zullen we tijdens deze vakantie ook de knoop doorhakken of we nog voor ivf willen gaan Verward

Veel succes de komende 3 weken meiden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 9:22    

Reageer met quote
Nee ik ga jou niet verwijderen Loloa Lachen Helaas ben ik net een dagje te laat maar in ieder geval toch een hele fijne vakantie! En succes met de beslissing. Dat is geen makkelijke keuze. Ben heel benieuwd en duim dat het toch goed komt.

Ik heb een vraagje voor jullie allemaal: Als je in de fase bent dat je zwanger kunt raken en dit ook aan het proberen bent... Drink je dan nog alcohol? Ik twijfel daar namelijk een beetje aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2017 8:10    
Vrouw Weeggegevens   MariH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: KH en Vet beperkt met eiwit shakes en sporten.

Reageer met quote
hi goede berichten allemaal, eisprongen vakanties. etc. Fijn hoor!

Wat betreft je laatste vraag Dodo Ik weet niet hoe het met je engels is, maar hieronder een medisch stukje wat betreft het gebruik van alcohol tijdens zwanger willen worden. Dit gaat o.a. over canadese aanbevelingen betrefende de adviezen voor huisartsen en verloskundigen etc m.b.t richtljjnen voor preventie en screening i.v.m risico op FAS (foetaal alcohol syndroom) bij babys.

Ik drink zelf niet... mijn man is gestopt (om andere redenen overigens) met alcohol 1,5 jaar geleden. Voor mij is het dus niet van toepassing. Maar wel bv de eet richtlijnen. Ik probeer al meer dan een jaar op te letten met eten. Sommige infecties en blootstelling hieraan start niet op het moment van zwanger zijn maar al eerder. Slechte stoffen en bacterieen in bv. rauw vis, garnalen, rauwe melk etc. verdwijnen niet ineens op het moment dat je zwanger bent. Die kunnen ook infecties en beschadigingen ed opleveren als je nog niet eens weet dat je zwanger bent... dus ik neem zekere voor onzekere. (Alhoewel ik in mijn vakantie wel dat biefstukje niet geheel doorbakken heb gegeten) Maar ik probeer me er wel zoveel mogeljk aan te houden. Alcohol kan echt flink van invloed zijn op je kind. Google maar eens op FAS.(Foetaal alcohol syndroom) En je hoeft niet persee een alcoholist te zijn hoor ohhh

Zoals beloofd het stukje:

"The teratogenic effects caused by alcohol exposure during pregnancy occur through complex gene–environment interactions during early development of the embryo, sometimes as early as gamete formation.7Studies of alcohol exposure in rodents have identified important epigenetic effects in DNA methylation and histone modifications that result in changes in gene expression. It is important to note that the teratogenic potential of alcohol is present before conception and may affect would-be fathers as well as mothers. The impact of alcohol use by men during the preconception period and its consequences on progeny was recognized more than 100 years ago.7 Alcohol use by fathers before children are conceived has been associated with reduced birth weight and cognitive impairments.7 In the New Zealand study, many women stated that their husband or partner was drinking heavily at the time of conception.2

The revised FASD guideline appropriately identifies primary care physicians and front-line service providers as having a critical role in screening pregnant women for problematic alcohol and substance use. The guideline also stresses that abstinence should be recommended for all women during pregnancy to ensure the safest outcome for the fetus.1 In addition, we suggest that a strong emphasis should be placed on the avoidance of alcohol use before conception by men and women who are contemplating having children. Although it still plays an important role during prenatal care, education about the teratogenic risk associated with alcohol use needs to start much earlier. It is also necessary to take into consideration that the population at highest risk is characterized by marked psychosocial adversity;2consequently, education alone falls short when the social determinants of health that impede patient access to care are ignored."

CMAJ February 16, 2016 vol. 188 no. 3 First published January 25, 2016, doi:10.1503/cmaj.151425

Kortom volgens bovenstaande artikel is het al van invloed voor de zwangerschap eigenlijk ontstaat. Aan beveling wordt gedaan om veel eerder te starten met voorlichting over alcohol gebruik,nl. al als mensen zwanger willen worden, omdat het van invloed is al voor de bevruchting bij zowel man als vrouw. Dit omdat het ook de geslachtscellen beinvloed van zowel man als vrouw.

Verder weet ik dat het niet altijd bv alcohol misbruik hoeft te zijn... maar ook bv. alcoho consumptie op verkeerde moment tijdens zwangerschap. Andere studies verwijzen naar Foetaal alcohol syndroom en alcohol gebruik in derde termijn van de zwangerschap.

Kortom ik zou het niet doen zowel voor als tijdens een mogeljke zwangerschap. En je hebt nu goede reden om je partner ook te vragen solidair te zijn ohhh

groetjes,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2017 9:27    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Bedankt voor de informatie MariH! Is inderdaad een goed stuk. Neem het zeker mee. Het is allemaal wat dat vrouwen moeten doen en laten voor en na de zwangerschap. Ik heb een prima weekend gehad. Helaas is de maandelijkse periode weer begonnen. Dus weer opnieuw aan de medicatie en op naar de volgende ronde.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2017 9:25    

Reageer met quote
Weer een gelijkblijvertje. Balen! Volgende week weer echo controle... Spannend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 10:28    

Reageer met quote
Vandaag weer controle gehad. Was weer goed. Dus we hebben weer een kans deze maand. Zo fijn! Morgen ga ik naar een natuurgeneeskundige. Hebben jullie daar ervaring mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017 15:46    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Blij met mijn weegresultaat cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 10:10    

Reageer met quote
Ik mis wat medesprinters Huil huil

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 10:03    
Vrouw Weeggegevens   Loloa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi hoi ik ben er weer.
Gisteren teruggekomen van een heerlijke, helaas wel wat natte vakantie. Tijdens de vakantie was ik zowaar 2 dagen overtijd, maar helaas net toen ik een test wilde halen werd ik ongesteld.
Verder ben ik ook wat aangekomen, maar dat komt omdat ik alles losgelaten heb en gewoon van alles heb genoten

Nu weer volle goede moed ertegenaan. Vandaag in ieder geval goed begonnen Erg blij

Hey Dodo, wat een goed nieuws van jou kant. Hopen dat het nu lukt. Voor wat jouw vraag qua alcohol betreft, ik drink nog wel eens wat,maar wel heel weinig. Tijdens de eerste twee weken van mijn cyclus drink ik in het weekend wel eens een glaasje wijn en vanaf mijn eisprong niet meer. Maar als ik het stuk hierboven lees denk ik dat ik daar misschien ook maar mee moet stoppen. Wel raar want de gynaecoloog heeft hier helemaal niets over gezegd toen ze hiernaar vroeg.

OK nu maar eens (gezonde) boodschappen halen, want ik heb helemaal niets meer in huis. Tot later

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 11:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5