Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

OPa Frank's dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 98, 99, 100  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Smefra
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gescheiden voeding

Reageer met quote
Hoi Hinke,

gewoon de volledige link selecteren dan kopieren en dan plakken in uw browser (explorer of mozilla of...)

www.breda-en-alles-daaromheen.nl/Borstkanker(ChAn).pps

groetjes Opa Frank

ik hou veel van mijn kleindochters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 23:59    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Dat 2 sterren restaurant klinkt echt als genieten.
Heerlijk als alles zo perfect is. Lachen
Als ik op de link klik dan lukt het bij mij ook niet maar ik moet dus nog het een en ander doen.

Copieeren en plakken kan ik maar de rest.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2009 0:14    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Hallo Opa Frank de link werkt niet ik heb hem op verschillende manieren geprobeert, krijg dit te zien.

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.
If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.
Open IIS Help, which is accessible

MIJN YOUTUBE opklikken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2009 2:08    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi dames,

sorry dames, dan weet ik niet water misgaat, ik kopieer de ganse lijn alles wat in het geel en blauw staat van achter naar voor selecteren dan kopieren en in het browers venster plakken en dan gaat hij automatisch naar de site

groetjes Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2009 9:46    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Hinke

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het is gelukt opa Frank

http://www.breda-en-alles-daaromheen.nl/Borstkanker(ChAn).pps

Indruk wekkend!
De hele zin kopiëren ook het blauwe dan lukt het. Hij doet het niet van hieruit Geschokt waarom niet????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2009 16:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Hinke,
ja normaal als je hem hier plakt zou die regel dirct als URL herkent worden dit is dus al raar waarom hij het ene gedeelte geel maakt en het andere gedeelte blauw is me ook een raadsel.
Bij mijn twee eerste pogingen had ik het hier in mijn boekje geplakt en gemarkeerd met de URL tab hierboven maar als ik de tekst dan bevestigde met de knop hieronder werd alles gewist.
Stuur het door naar zoveel mogelijke dames al waard is het maar éénmaal dat het er bij iemand tijdig word ontdekt is het de moeite waard
Groetjes Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 1:25    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi opa Frank,

Tja... Het is een slide show om rillingen van te krijgen. Het gaat erover dat vrouwen het risico lopen op borstkanker, en dat ze daar alert op moeten zijn. En dat men ook op bijv. 23 jarige leeftijd al een risico kan lopen op borstkanker.

Maar... Dan wordt er aangeraden om elk jaar een mammografie te laten maken. En daar kan ik het, als borstkanker-onderzoeker, gewoon niet mee eens zijn.

Vrouwen jonger dan 50 jaar kunnen beter geen mammografie laten maken, TENZIJ het door hun arts aan hen aangeraden wordt ivm verhoogd risico (door het voorkomen van borstkanker in de familie).

De straling van de mammografie kan namelijk ook borstkanker veroorzaken, mogelijk zelfs speciaal zo bij vrouwen die erfelijk belast zijn met borstkanker.
Bij jonge vrouwen hebben de borsten bovendien een grote dichtheid (door het vele klierweefsel, dat op latere leeftijd meer en meer vervangen wordt door vetweefsel). Hierdoor kan de mammografie bij jonge vrouwen veel slechter beoordeeld worden dan bij oudere vrouwen en heeft-ie dus veel minder zin.

Als je dan de afweging maakt van de nadelen van een mammografie en de voordelen, dan wegen de nadelen gewoonweg zwaarder.

Op deze jonge leeftijd zijn de nadelen: angst, pijn van de mammo, kost tijd, mammografie is erg moeilijk te beoordelen, risico dat bestraling juist schade aanricht. Bovendien: stel dat de foto goed was en de vrouw krijgt drie maanden later klachten (van een snel groeiende borstkanker), dan zal ze die klachten misschien negeren "omdat de foto goed was".
En de voordelen zouden zijn, dat er heel soms een borstkanker wordt gevonden die nog geen klachten gaf en die door vroegtijdige ontdekking een betere kans op overleving geeft. Echter, op deze leeftijd komt borstkanker slechts heeel heeel zelden voor.

Wat te doen?
Bij klachten dus altijd alert zijn en naar een arts gaan en van deze arts een serieuze uitleg vragen over waarom je eventueel wel of niet verder doorverwezen wordt.

Bij een familiegeschiedenis van borst- en/of eierstokkanker: laat je één keer adviseren door je huisarts, of jouw risico op deze kankersoorten verhoogd is, en wat je dan moet doen. Als er veel vrouwen in je familie voorkomen met borst- of eierstokkanker; en als ze dit op jonge leeftijd voor het eerst kregen, vooral dan is verwijzing naar een klinisch genetisch centrum van belang. Daar kunnen ze beoordelen of jouw risico verhoogd is en zo ja, wat er dan moet of kan gebeuren aan preventie.

Bij geen klachten en geen familiegeschiedenis van borst- of eierstokkanker: op jonge leeftijd is je risico op borstkanker heel laag.
Als je ouder bent: je risico is nu wat hoger geworden; dus ga naar het bevolkingsonderzoek als je daarvoor de uitnodiging krijgt.

Maar raak dus vooral niet in paniek.

Dit is , hoe er in Nederland over gedacht wordt. Ik weet, dat er bijv. in de VS anders over gedacht wordt; maar daar is het vaak meer u vraagt, wij draaien. M.a.w. de patient denkt dat het risico op borstkanker groot is, en het risico op "problemen" door de mammografie klein; en eist daarom een mammo.

In Nederland proberen we ons hoofd wat meer koel te houden en op bevolkingsschaal te schatten, hoeveel voordeel zo'n jaarlijkse mammo op jonge leeftijd dus oplevert. Het antwoord is dus, dat het over het algemeen slechts schade oplevert.

Hier meer info over het bevolkingsonderzoek borstkanker in Nederland: http://www.bevolkingsonderzoekborstkanker.nl/
Kijk bijvoorbeeld bij de vragen over leeftijdsgrenzen.

F.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 12:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Fabiooltje,
bedankt voor de uitgebreide uitleg, we hebben weeral iets bijgeleerd.
bij ons is het onderzoek vanaf vijftig gratis wist echt niet dat mammo nadelen had sorry
groetjes Thx
Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 12:44    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi opa Frank,

Pff, en ik kan soms wat fel zijn hoor. Maar inderdaad: het is bestraling, en bestraling kan altijd nadelen hebben.

En ja, natuurlijk is het heel heel erg als net jou wél die borstkanker op jonge leeftijd treft. En waarschijnlijk denk je dan: hadden ze maar wél die mammografie bij me gedaan zodat ik het eerder geweten had. Maar hoewel dat voor jou dan het beste lijkt, gaan we er gezamenlijk dan op achteruit.

In Nederland is er dus een bevolkingsonderzoek; vrouwen tussen de 50 en 75 worden elke 2 jaar (ook gratis) opgeroepen voor een mammografie.

Hoe is het verder; ik hoop dat alles goed met je gaat?

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 13:45    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Fabiooltje,
je mag fel reageren beter dan geen mening toch.Met mij gaat het wat minder het afvallen lukt niet echt meer en kan mij niet verzoenen met de situatie op het werk voor het eerst in mijn leven zie ik er tegen op om te gaan werken, volgend jaar toch maar vervroegd pensioen aanvragen. Het enige wat voor de moment nog lukt is het sporten.
En met jou alles goed, alles al verhuist?
Groetjes Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 16:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 98, 99, 100  Volgende
Pagina 91 van 100