Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

OPa Frank's dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi opa Frank,

Ik zag ergens anders de opmerking "veel plezier met de kkindjes" staan of iets dergelijks; en ik moest toen meteen aan jou en je kleinkinderen denken.
Dus: hoe gaat het ermee; op alle fronten?
Ik hoop goed... en dat je een beetje van het nu-weer-mooie-weer gaat genieten!

Morgen ga ik weer naar mijn werk fietsen; het is een kilometertje of 20 dus dat stelt nauwelijks iets voor, vergeleken met wat jij fietst. Maar het is toch wel een leuk stukkie!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 21:00    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Hallo Opa Frank

Hoe is het al iets bekend over het werk.

Gezond weer op.

MIJN YOUTUBE opklikken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 23:50    
Vrouw Weeggegevens   Hinke

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo opa Frank ik lees hier van alles Geschokt heel veel sterkte en wijsheid. Ik hoop dat je inmiddels wat wijzer bent geworden.
Gefeliciteerd, nog een pond en je zit op je streef. Super!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 19:08    
Man Weeggegevens   Smefra
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gescheiden voeding

Reageer met quote
Hoi dames,
bedankt voor jullie berichtjes

Fabiooltje, Helma, Hinke

ja de KKjes zijn met Oma twee maanden aan zee we hebben daar voor vier maanden een caravan staan op een camping tussen Wenduine en Blankenbergen ik er elke week van dinsdagavond tot donderdagmorgen naar toe en de weekends, met mijn relatie met mijn vrouw gaat het terug goed we hebben veel uitgepraat en ik moet toegeven dat ik me wat vergaloppeerd had met het sporten we hebben afgesproken dat ze er onmiddellijk op wijst als ik weer in iets overdrijf hoewel ik er natuurlijk zelf in de eerste plaats moet opletten.
20 km is niet niets het is 20 keer meer dan 1 km dus een hele prestatie als je van niets komt ik heb maanden op het werk in de fitness aan mijn conditie kunnen werken begonnen op de cross trainer of ergo trainer met vijf minutjes op het laagste level tot ik zonder problemen meer dan een uur kon doorgaan pas dan heb ik een fiets gekocht en buiten ben gaan fietsen nu rijd ik vier maal per week heen en terug naar het werk dat is enkel 45 km dus 90 km per dag dus een 360 km per week en nu doe ik éénmaal in de week meestal vrijdag een vijftig km extra tijdens de werkuren in het weekend probeer ik één dag tussen de 80 en 120 km te rijden. Met de fiets naar het werk ben ik sneller dan met het openbaar vervoer en ik wordt er nog voor betaald ook, Brigitta had vooral het moeilijk als ik 's avonds of in het weekend nog ging sporten in plaats van samen iets leuks te doen en daar heeft ze wel een punt natuurlijk daar Brigitta nogal een lang slaper is in het weekend heb ik beloofd om enkel de zondagmorgen te gaan fietsen als zij nog slaapt en dan als ze wakker is samen uitstapjes te doen, een wandelingetje of een terrasje.
ja het werk is een ander verhaal gisteren morgen hebben we bericht gehad dat het definitief is onze afdeling word met ingang van 1 jan 2010 gesloten al het personeel wordt in andere afdelingen geïntegreerd wordt gezegd maar geloof het niet erg want de andere afdelingen moeten ook met 30% inkrimpen en toeval of niet onze dienst is juist 30% van het geheel enkel de bruikbare elementen zullen mogen blijven het is eigenlijk een verbloemde opruiming die ze houden opgelegd door de hogere regionen van de 28 zouden er 5 max zes mogen blijven waaronder ik maar zie het eigenlijk niet zitten om weer van nul op een ander electro technische afdeling te beginnen, dan laat ik liever een plaats aan een jongere die anders uit de boot zou vallen. Ik heb vandaag ook een aanbieding gekregen om terug op een oude (liefde) plaats terug te keren eigenlijk zijn ze al langer vragende partij maar had steeds de boot afgehouden omdat ik dit werk ook heel graag deed en regelmatig naar het buitenland ging. Deze job houd veel binnenlandse verplaatsingen in en ik moet niet echt van nul beginnen omdat ik in die job +- 20 jaar ervaring had.

Met gewicht gaat het inderdaad nog steeds goed, het gaat niet zo snel meer maar het gaat nog steeds naar beneden dus zijn we tevreden, deze morgen was ik onder de 80 maar vandaag heb ik eigenlijk heel de dag gezondigd we hadden een reünie met oud collega's en we hebben mosselen friet gegeten en wijn en bier gedronken en 's avonds heb ik een mix dürum gehaald maar morgen ga ik er weer keihard voor gaan hoor indien ik tegen het einde van de week bevestigd zie dat ik onder de 80 kg zit ga ik het hier zeker posten. Maar het is ook nog maar een tussen streef mijn eigenlijk doel komt nu wel in zicht nl tussen de 68 én de 72 kg ik hoop dit tegen het einde van het jaar te bereiken maar het is geen must maar wel een streef. Maar we gaan er voor

Groetjes en knuffels Opa Frank

ik hou veel van mijn kleindochters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 22:54    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Wat fijn dat jullie het samen weer goed kunnen vinden en de frustaties uitgepraat hebben Opa Frank.
Praten is belangrijk.
We kunnen nog steeds geen gedachten lezen jij niet en Brigitta ook niet.

Is ook niet leuk als je man altijd de hort op is, zou ik tenminste niet accepteren.

Samen leuke dingen doen en ook eens een helpende hand in het huishouden uitsteken is ook liefde.

Ik hoop dat jullie een heel lang leven samen in het vooruitzicht hebben.

Succes met je terugkeer naar je oude baan, hoop dat je daar tot je pensionering kunt blijven werken, is in deze tijd best onzeker.

Het gaat lekker met je gewicht Opa Frank.

opklikken dan kom je in de nieuwe weegclubplaatjes map.

Slaap lekker voor straks.

MIJN YOUTUBE opklikken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 23:06    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Hè opa Frank, wat geweldig dat je goed hebt kunnen praten met Brigitta! Het ging mij echt aan het hart.

En positief is dat je mogelijk toch weer werk naar je zin krijgt.

En alweer positief: je gewicht gaat goed! Zo'n uitspatting als vandaag moet een keertje kunnen toch?

Dus alleen maar goed nieuws van jouw kant.
Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 23:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Helma, Mathilde

bedankt dat jullie zo meeleven, heb ook veel gehad aan jullie tips en steun

lieve groetjes Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 1:02    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Alberta

Dieet: 40 punten dieet

Reageer met quote
Hoi opa Frank

groetjes Albertha

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 7:53    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hallo opa Frank,

Ik word ook heel vrolijk van je berichtjes!

Erg blij Het gaat weer goed met jou en je vrouw.
Erg blij Je hebt uitzicht op een nieuwe - oude - baan die best leuk is en misschien het beste wat je nu kunt doen.
Erg blij Je zou daarmee op je huidige werk een positie vrij kunnen maken voor een jonger iemand die anders werkeloos wordt. Ik hoop in ieder geval dat dat lukt (en dat ze niet denken: mooi, da's weer een salaris minder dat we hoeven te betalen); en ik vind het dan erg mooi van je als dat lukt.
Erg blij Je gewicht gaat gewoon goed.

Het is, denk ik, goed dat je het wat minder overdrijft met het bewegen. En dat je daardoor je vrouw wat vaker ziet. Het ging toch immers ook om haar, dat je gezonder ging leven? Om samen langer van het leven te kunnen genieten? Wel, als je dan de helft van je tijd aan het sporten bent en de andere helft zij daarom verdrietig of boos is, dan schiet het niet zo op met dat genieten.
Je zult denk ik een balans moeten vinden tussen beide doelen.

Ook vraag ik me af, of je niet eens met een deskundige over je einddoel moet praten; of eigenlijk over alles...
Lach Is jouw einddoel haalbaar voor jou? Gezien je verleden met veel overgewicht? En gezien hoeveel je er voor moet doen en laten en wat voor impact dat heeft op jou en je gezin?
Lach Bestaat een deel van je kilo's nu misschien uit overbodig vel? Dit valt niet weg te sporten of diëten, maar maakt wel een deel uit van je kilo's op de weegschaal. Misschien dat je daarvoor een paar kilo op moet tellen wat je streefgewicht betreft.
Lach Hoe goed sta je er nu voor, wat je gezondheid betreft, en hoeveel beter kan dat nog worden met een paar kilo minder?
Lach Hoeveel zul je moeten doen om op gewicht te blijven als je eenmaal je streef gehaald hebt? Aangezien je dan geen gewicht meer hoeft te verliezen, kom je in een andere fase dan terecht, een onderhoudsfase. Waarschijnlijk mag je dan de hoeveelheid sporten iets terugschroeven en mag je iets meer eten... Maar die balans is anders als je op 80 kg zou stabiliseren dan als je op 70 kg zou stabiliseren.
En dit is dan iets, wat je levenslang zou moeten volhouden. En wat je omgeving dus ook van jou zou moeten kunnen tolereren.
Lach Hoe voel je je er psychisch bij? Ben je nu al erg tevreden (wat terecht zou zijn) of zou je erg ongelukkig en onrustig worden als je op dit gewicht stabiel zou blijven?

Groetjes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 10:02    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Albertha,

welkom hoor in mijn dagboekje je mag hier steeds je gedachten opmerkingen en tips posten kijk maar naar de andere dames hoe meer hoe liever kan er alleen maar uit leren

groetjes Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 0:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100  Volgende
Pagina 79 van 100