Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

OPa Frank's dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 98, 99, 100  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-2-2004
Berichten: 18229
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Opa Frank, ik denk dat ik te zwaar train op fitness. Ik kom helemaal kapot thuis, maar de sportschool geeft geen advies verder.

Ik doe 10 min. crosstrainer op stand 8 en mijn hartslag loopt dan op tot 170.
Bij fietsen heb ik een hartslag van 160 en op de lopende band ook. Ik vind dat eigenlijk een beetje eng zo hoog.

Wat vind jij er van?

_________________
Gedichten-van-Catharina-Mayra†
Zijn in nu in totaal 100.000 keer gelezen.
Dank aan Ellen en Helma!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 0:14    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7400
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Hoi Mathilde

Dacht eerst dat het een grapje was!
Niet dus.
Wat is dat voor sportschool?
Alsik crosstrainer doe dan wordt alles afgesteld op gewicht, leeftijd en conditie.
Zelf zit ik dan op 119 hartslag per minuut.
Niet meer doen Mathilde dit is gevaarlijk.
groeten Greet
Geschokt

_________________
Greetjes Website:
http://members.home.nl/jsnoek/

“als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 0:33    
Man Weeggegevens   Smefra
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-1-2008
Berichten: 1057
Dieet: gescheiden voeding
Woonplaats: B2520


  Reageer met quote
Mathilde,

inderdaad zoals greet zegt steeds het maximum is niet goed hoor als je overtraind breek je zelfs spieren af en je hart is ook een spier dus inderdaad oppassen
Elk persoon is uniek ook het doel is belangrijk met deze gegevens kan je aan de slag.
ik zal mezelf als voor beeld geven mijn conditie was praktisch onbestaande
ben begonnen met vijf minuten op de crosstrainer manueel ingesteld op niveau 1, hetzelfde herhaalde ik met de fiets ookliet ik er telkens één dag tussen om mijn lichaam te laten recupereren
enkel berekeningen en algemene regels
Max hartslag= 220- de leeftijdsjaren in mijn geval dus 169 ben 51
rustpols is de hartslag gemeten als je wakker wordt en nog 10 minuten rustig ademend in bed blijft liggen
overslagpols is de pols waarbij je lichaam bij opdrijvende inspanning overgaat van aërobe naar anaërobe verbranding
Wil je aan vetverbranding doen moet je gedurende lange tijd aan een lage hartslag inspanning leveren grof berekend tussen de 60 à 65% van de max hartslag voor mij dus tussen de 101 en de 110 slagen per minuut.
Wil je aan conditie verbetering doen mag je éénmaal max tweemaal per week aan een hoger tempo trainen steeds gevolgd door een rustdag , een rustdag wil niet zeggen dat je niets mag doen maar het wel op een heel laag ritme best zelfs een andere low impact sport fietsen zwemmen je hartslag mag niet boven de 110 komen
Je max hartslag mag je slechts gedurende enkels seconden max één minuut aan houden behalve de topsporters natuurlijkdie zijn er op getraind alhoewel het toch niet gezond is.
In uw geval en bij ons is dit op zijn minst onverantwoord om niet te zeggen ronduit gevaarlijk.
Mathilde je bent een klant je betaalt de fitness dan heb je recht op een correcte begeleiding, je moet op je strepen staan
Die berekeningen hierboven zijn grove berekeningen maar het zijn wel algemen richtlijnen.
een zelf respecterende fitness begint met een interview en screening van de klant en vragen een attest van je dokter dat je algemene gezondheid Ok is (geen hartaandoening) ze vragen je doel en nemen eventueel een fitheids test af om je huidige conditie te bepalen. vanaf nu kan je beginnen. Ik werk nooit met de automatische hartslag programma's want dat is voor ongetrainden bijna ondoen en kan je nooit lang volhouden waardoor je meestal moet stoppen voor de ingesteld tijd wat frustererend en demotiverend werkt
een aanrader is duskies voor een manueel programma waarbij je de level, de tijd, je gewicht zelf kan instellen.
Begin met 5 minuten op level 1 daarbij opletten dat je hartslag in de zone van vetverbanding blijft dit doe je nu niet met het niveau te verlagen maar door je tempo te verhogen of te verlagen volgende dag rust volgende dag terug het hetzelfde een dag rust kies nu het programma interval of fitness gedurende 5 minuten level 1 op de peak van de curve verhoog je je tempo met 5 tot 10 om wentelingen zodat je hartslag omhoog gaat tot een niv tussen 70 en 80% van de max hartslag indien het niveau op de curve terug lager gaat laat je je tempo terug zakken je hartslag moet nu terug zakken naar bijna terug hetzelfde niveau als voor de tempo verhoging herhaal deze oefening bij elke peak op de curve van het toestel.
Die vijf minuten hierboven is ook maar een richtlijn als je gemakkeijk 10 of meer minuten je hartslag in de zone van de vetverbranding kan houden met een normaal tempo( omlwentelingen per minuut) mag je natuurlijk daarmee starten.
Hoe weet je of je niet te zwaar traint of oververmoeid raakt is heel eenvoudig te bepalen op het einde van de training als je stopt moet je hartslag na één minuut minstens 10 beter 20 hartslagen zakken en na vijf minuten moet hij onder 100 zijn is dit niet het geval dan train je te zwaar; een bijkomende indicatie is als het je fitness of interval programma doet dat op de peaken je hartslag bijna niet stijgt en als hij toch gestegen is hij tussen de pieken niet meer of nauwelijks zakt. ook een indicatie is dat je op momenten dat je vroeger niet had indommelt, een feit is als je veel sport heb je meer slaap nodig maar dat moet nog steeds 's nachts gebeuren of een gepland middagdutje van 10 à 15 minuten.
Als je stopt met de training mag je natuurlijk moe zijn maar na 10 minuten en een douche moet eigenlijk alles verwerkt zijn en mag je zeker niet uitgeput zijn
Na het sporten moet je jezelf zelfs beter en energieker voelen ook voldoende gezonde voedingsstoffen (brandstof) opnemen is belangrijk
Mathilde je moet je niet laten doen dus als je naar de C1000 gaat en je vraagt een kilo bananen moeten je toch ook toch geen halve kilo geven voor dezelfde prijs? Mathilde sta op je strepen vraag om een gedetailleerd vetverbrandend en uithouding verbeterend programma
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes Opa Frank

_________________



ik hou veel van mijn kleindochters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 3:11    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7400
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Betere uitleg kan je niet hebben Mathilde, daar is helemaal niets aan toe te voegen. Bedankt Opa Frank Erg blij

_________________
Greetjes Website:
http://members.home.nl/jsnoek/

“als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 10:05    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Hermie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-12-2006
Berichten: 4552
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Hallo Opa Frank,
Goeie uitleg, dankjewel. Ik wist wel 220 - je leeftijd en dan tussen de 70 en 90 % van(bij mij 158) blijven,maar ik wist niet wanneer er vetverbranding plaats vond.
Ik loop plm 5 min en dan heel even wachten,tot mijn hartslag onder de 100 (plm. 1 min.)is en dan loop ik weer 5 min.De laatste 2 min.loop ik dan hard,althans dat probeer ik. Lachen
Als ik dus probeer te lopen met een hartslag tussen de 110 en 120,doe ik aan vetverbranding,tja daar doe ik het natuurlijk voor,ook wel voor de conditie hoor Lachen .
Ik heb weer wat geleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Hermie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-12-2006
Berichten: 4552
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Twompie schreef:
Opa Frank, ik denk dat ik te zwaar train op fitness. Ik kom helemaal kapot thuis, maar de sportschool geeft geen advies verder.

Ik doe 10 min. crosstrainer op stand 8 en mijn hartslag loopt dan op tot 170.
Bij fietsen heb ik een hartslag van 160 en op de lopende band ook. Ik vind dat eigenlijk een beetje eng zo hoog.

Wat vind jij er van?


Jeetje Mathilde, dat is inderdaad wel erg hoog. Jij zult wel heel blij zijn met het advies van Opa Frank.
In ieder geval zou ik de stand lager zetten en zeker om goede uitleg vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Hinke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-4-2008
Berichten: 36594
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Hoi Mathilde je krijgt een uitleg die heel uitgebreid is. Er staan dingen in die ik ook niet wist. Dus dank je wel opa Frank.

Wens je een fijne avond Mathilde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 19:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Chanti
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 1881
Dieet: gezond leven,kcal tellen en bewegen


  Reageer met quote
een heel leerzaam stukje!!zou eigenlijk iedereen moeten lezen!!!
liefs chanti

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 20:45    
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-2-2004
Berichten: 18229
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Nou, hier heb ik echt iets aan, opa Frank! Ik dacht wel dat jij dat zou weten, maar zo'n duidelijke uitleg is geweldig. Ik heb het uitgeprint en ga het verschillende keren lezen zodat het "goed in mijn systeem zakt".

Overigens: ik heb wel een intake gesprek gehad en daarna is er een programma opgesteld voor mij wat ik verhogen mocht zoveel als ik wilde. En tsja, als je dan geen kennis van zaken hebt doet een mens blijkbaar domme dingen. Ik zal beter oppassen! En beter doorvragen op de sportschool.

Nogmaals dank opa Frank en je krijgt een


_________________
Gedichten-van-Catharina-Mayra†
Zijn in nu in totaal 100.000 keer gelezen.
Dank aan Ellen en Helma!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Hinke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-4-2008
Berichten: 36594
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Opa Frank, Wil je even welterusten komen zeggen. Bij deze dus Lachen liefs, Hinke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 0:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 98, 99, 100  Volgende
Pagina 43 van 100