Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

OPa Frank's dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 98, 99, 100  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi opa Frank,

Er is in Nederland wel een ontwikkeling dat mensen met een koele kap op chemo krijgen. Hierdoor zou er minder chemo bij de haren terecht komen en is er minder kans dat deze uitvallen. Hier meer informatie:

Badmuts voor patiënt

Door de hoofdhuid te koelen behouden vrouwen met borstkanker hun haar. Bert Kolen, verpleegkundig teamleider van de oncologische dagbehandeling in het Sint-Elisabeth Ziekenhuis Tilburg heeft dit ontdekt.

Het Catharinaziekenhuis in Eindhoven vroeg of de oncologische Dagbehandeling in het Sint-Elisabeth Ziekenhuis mee wilden doen aan een experiment. In de buitenlandse literatuur was beschreven dat kankerpatiënten die een soort droogkap dragen met 30 graden onder nul minder kans op haaruitval hebben.

Bert Kolen zegt in het Brabants Dagblad: Dan moet het hoofd goed gekoeld worden. Daarbij vormt juist het haar een probleem. Haren isoleren, de koelkap komt vaak niet dicht genoeg op de huid. Wij hebben nagedacht over hoe we dat konden oplossen." Kolen en zijn team trokken de deelnemers aan het experiment een badmuts over het hoofd. "Dan ben je de lucht tussen de haren kwijt." En met resultaat, in Eindhoven faalden de experimenten zonder badmuts.

De patiënten in Tilburg dragen de badmuts en de ijskoude kap een kwartier voor, tijdens en een half uur na de behandeling met het infuus met geneesmiddelen. Patiënten hebben veel belangstelling voor deze methode. (ES)

... voor je vriendin is het nu misschien te laat hiervoor; en het zou mogelijk ook nog niet mogelijk zijn in België. Maar dit zijn wel ontwikkelingen die het in de toekomst misschien makkelijker maken voor kankerpatiënten.
Ook zou het kunnen dat het bij haar om een andere chemo gaat, waarbij de koelingskap misschien sowieso niet zou werken.

Hoe dan ook: wens haar nogmaals veel sterkte en succes. Ik hoop dat ze ook de volgende kuren goed door zal komen.

Groetjes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 19:56    
Man Weeggegevens   Smefra
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gescheiden voeding

Reageer met quote
Fabiooltje,
zal het zeker zeggen tegen onze vriendin, is misschien wel te laat maar is toch interessant om te weten

Knuffel Opa Frank

ik hou veel van mijn kleindochters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 20:07    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo,

Nog één dikke maand en ik heb één jaar mijn maagring, ik denk dat dan een feestje op zijn plaats is want ik mag zeker niet mopperen met de resultaten die ik heb behaald maar niet bzonder idereen te bedanken voor zijn/haar steun het afgelopen jaar daarom
ONEINDIG VEEL DANK AAN MIJN:

FORUMGENOTEN HIER: voor hun onvoorwaardelijke steun en tips, het luisteren(lezen)
MIJN VROUW BRIGITTA: om steeds alles volgens de regels van de kunst alles klaar te maken, mis steeds te steunen ook als ik het moeilijk heb
MIJN BROER WIM/ die mij ook steeds steunt en klaar staat voor mij
MIJN WERK DE CHIRUG : die het mogelijk hebben gemaakt om de maagring te plaatsen

Kussen en knuffels aan iedereen

Opa Frank

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 22:47    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 22:49    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Renie

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 8:05    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Goed gedaan Opa Frank!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 10:47    
Vrouw Weeggegevens   Irmoya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote

met het bereikte resultaat! En een feestje bouwen mag altijd... Lachen

Groetjes,
Irmoya

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 16:05    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Heel LIEF van je opa Frank, om iedereen te bedanken. Het is helemaal waar - voorzover ik uit je berichtjes begrepen heb - vooral je vrouw Brigitta heeft je ontzettend geholpen en heeft zo liefdevol achter je gestaan.

Grote KLASSE!!!!! Oma Brigitte! Maar ja, je hebt er natuurlijk wel een nieuwe man voor terug. Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 23:12    
Vrouw Weeggegevens   Hinke

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het is ook een geweldig resultaat toch? Wat zeggen je artsen ervan?
Wens je een fijne avond liefs Hinke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 22:09    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
hoi,
alles gaat goed alleen weinig tijd.
De chirug die mij behandeld heeft gaat op pensioen en wordt slechts inj januari vervangen voorlopig kan ik daar niet meer terecht maar de dietiste die met hem samenwerkt in dat ziekenhuis volgt mij op tot de nieuwe chirug er is. Moest er iets dringend zijn nemen ze contact op met een ander ziekenhuis. Mijn huisarts weet eigenlijk nog van niets heb hem bijna een jaar niet meer nodig gehad zal ook verbaasd zijn als hij mij ziet 50kg minder.
Berdankt voor de lof voor OmaBriggitta maar ze verdient het .

Groetjes iedereen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 21:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 98, 99, 100  Volgende
Pagina 34 van 100