Kaatjekat Moderator

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 9637 Dieet: Ervaringsdeskundige G.0.K. & W.m.d.W
|
|
Lang leve de vakantie!
Vakantie betekent letterlijk 'leegte'. Het is bedoeld om je dagelijkse dingen even opzij te zetten, zodat er ruimte komt voor andere dingen die belangrijk voor je zijn. De bedoeling is dus dat je verkwikt terugkomt!
Hier volgen een paar dingen die mensen wel eens denken als de vakantie nadert. Ze kunnen ervoor zorgen dat je je goed gaat voelen, maar je kunt jezelf er ook mee voor de gek houden. Herken je er iets van?
"Nu mag ik even helemaal los"
Prima: "Ik laat alles even los om tot mezelf te komen."
Risico: "Ik probeer mezelf het hele jaar onder controle te houden, tijdens de vakantie sla ik door en daarna ga ik weer afzien."
"Nu ga ik allemaal leuke dingen doen"
Prima: "Ik verheug me op de vakantie en zit vol leuke plannen."
Risico: "Van mijn gewone leven geniet ik niet echt en mijn vakantie moet daarvoor compenseren."
"Prima als de vakantie weer voorbij is "
Prima: "Ik vind mijn dagelijks leven net zo leuk als op vakantie zijn; ik doe alles met aandacht en ben overal mezelf."
Risico: "Ik vind vakantie zo'n heisa met inpakken, reizen, een vreemde omgeving en een gebrek aan ritme, ik wou dat ik niet hoefde."
"Nu kan ik tot rust komen"
Prima: "Vakantie betekent dat ik minder moet en me extra kan ontspannen."
Risico: "Ik ren mezelf het hele jaar voorbij en hou mezelf voor dat ik in de vakantie moet ontspannen en bijslapen zodat ik het weer even volhoud."
"Ik wil veel meemaken"
Prima: "Ik heb zin om allerlei nieuwe dingen mee te maken, die ik in mijn eigen omgeving vaak niet tegenkom."
Risico: "Ik heb het gevoel dat ik mezelf of anderen moet bewijzen dat ik een leuk en dynamisch leven heb."
Als je je voorneemt om in alle opzichten goed voor jezelf te zorgen tijdens je vakantie, heb je vast veel plezier en ontspanning voor de boeg. Dat wensen Coby en ik je in ieder geval toe!_________________
dankzij de weegclub ben ik waar ik nu ben met genoeg motivatie om door te gaan tot waar ik zijn wil |
|