Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



oliebollen

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
alvast voor oud en nieuw....

Ingredi?«nten:
Sinaasappelrasp 1 tl
Sojameel 100 gr
Eieren 4
Water 100 ml
Citroensap 1 el
Water 100 ml
Roomboter 25 gr
Natrena Vloeibaar
Kaneel
Olie om te frituren


Bereiding:

100 ml water in een pan verwarmen en boter daarin smelten.Voeg 20 kleine scheutjes Natrena vloeibaar en de sinaasappelschil toe. Voeg gezeefde sojameel al roerend toe. En blijf roeren op matig vuur tot het deeg een bal word die van de bodem loskomt.Schep het deeg in een kom en laat het 3 minuten rusten. Roer met deeghaken (of lepel voorzichtig) de eieren er 1 voor 1 door. Verwarm de olie en schep met bv. Een kleine juslepel of een eetlepel het deeg in de olie. Keer ze om zodra ze aan de opppervlakte komen en herhaal dit tot ze goudbruin zijn. Laat ze uitlekken op keukenpapier.Voor de siroop:Kook 100 ml water met zoetstof naar smaak. Voeg citroensap toe en laat 20 minuten zacht koken.Overgiet de oliebollen met siroop en bestrooi met kaneel.Aantal koolhydraten bij 24 bolletjes: 1 gram per stuk
Tips:Voeg ook wat kaneel door het deeg.
Voeg cacao toe aan het deeg.
Voeg fijngehakte amandelen, hazelnoten of macadamianoten aan het deeg toe.

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 20:28    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Heb jij dit recept al gemaakt? En was het lekker :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 20:37    
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
ik heb het niet gemaakt. Vindt het er wel lekker uitzien vandaar dat ik het vast op het forum heb gezet. Was toch al bezig met sinterklaasrecepten dus dan ook maar gelijk een oudejaarsreceptje.

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Yava
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 26-10-2004
Berichten: 25
Dieet: Atkins
Woonplaats: Nederland


  Reageer met quote
Heeft iemand dit wel eens gemaakt met amandelmeel?


Ik lust geen sojameel en wil het vervangen voor amandelmeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Nou Yava ik ga het proberen,maar mis toch een rijsmiddel, dat is wat oliebollen zo byzonder maakt en ze laat drijven, maar ik ga het gelijk met amandelmeel proberen, en misschien doe ik er bakpoeder in of is dat een slecht idee, Jos?© ? Jij weet hier veel van. groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:04    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Ik ben het aan het maken met gezeefde fijnlijntje mix dan zijn die zonnebloempitten enz. eruit en wel een beetje warm water met de boter, omdat gist gevoelig is voor warmte, verder had ik geen sin.rasp, maar wel zakjes droge sin. poeder in duitsland gekocht, dus dat proberen, ik ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Heb ze gemaakt met lekker en slank mix, niet fijnlijntje en vond het beslag te dun, dus ben zo eigenwijs geweest om er 100 gram amandelmeel erbij te doen, dus ik zou sowieso van de 100gram meel, 200 maken, het zijn nu redelijke bolletjes 12 stuks, het gaat heel snel ,dus de olie niet te heet dan verbranden ze,en is de binnenkant niet gaar.
Ik vond 100ml water en 4 eieren al veel vocht t.o.v. 100gram vaste stof, dus misschien kan Schanulleke de bron nog eens raadplegen, ik heb verder niet bij andere recepten gekeken, naar oliebollen ze zijn nu nog mooi rond, maar het kan zijn dat ze inzakken bij het afkoelen door het vocht, met sojameel of zoiets kun je experimenteren, amandelmeel is voor degene die niet in 'Duitsland kunnen kopen een duur experiment.
Dat was het. groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:57    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Nou ze zakken niet in en zijn lekker van smaak, dat sin. spul doet het ook goed qua smaak, ga het nog eens maken met sojameel, daar heb ik zat van in huis. groetjes Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 18:44    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Klinkt heerlijk maar hoeveel gist had je erdoor mixer? of heb ik dat gemist?? Smaken ze ook naar oliebollen? Wil ze zo graag eten met oud en nieuw anders voel ik me vast zielig. Dus ben superblij met een alternatief.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 23:21    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Dit was mijn eerste experiment, met lekker en slank meel, en daar zit al gist door en ik heb het aangevuld met 100 gram amandelmeel, n.a.v. de vraag of het met amandelmeel kon, en dat lukte dus.
Amandelmeel is gauw gaar en ik weet niet hoe het met soja meel of zelfrijzend bakmeel gaat, ik bedoel dat de binnenkant niet nat blijft, deze waren prima, maar ik wil nog proberen voor degene die moeilijk aan amandelmeel kunnen komen.
Het was prima te eten, maar niet een echte oliebol, maar misschien lukt dat wel al experimenterende! Ik ga ook nog zoeken in de boeken en op de sites. Wie weet. Jammer dat we geen appel mogen,want dat is makkelijker, gewoon in de zelfrijzende bakmeel aangelengd met room, en dan de plakken erdoor halen en frituren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 23:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5