Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Nikkeltje is nieuw...

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Hoe gaat het afvallen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 16:31    
Vrouw   N8
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Het gaat wel goed opzich, ben nu 14,8 kilo kwijt (vanaf 30nov)
Heb na de operatie tijdje stil gestaan, zelfs wat bijgekomen...Maar volgens mij hebben meerdere dat..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 16:46    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
N8 schreef:
Het gaat wel goed opzich, ben nu 14,8 kilo kwijt (vanaf 30nov)
Heb na de operatie tijdje stil gestaan, zelfs wat bijgekomen...Maar volgens mij hebben meerdere dat..

Hoi,
Bedankt voor je Pb.
Hierna zal ik het antwoord plaatsen want ik had inderdaad nog niet gereageerd op je vraag hier een paar berichten terug Schaam Schaam

Mbt je vraag hier.
Op zich is het zo kort na de operatie (iets meer dan 2 mnd.) wel vrij snel dat je stil staat of zelfs bij komt. Kan natuurlijk ook komen door evt. menstruatie waardoor je vocht vastgehouden hebt.
Meestal wordt het wat stabieler na ongeveer een jaar na de ingreep. In het begin van je 80% af door de operatie en 20 % door eigen inzet. Daarna draaien deze getallen zich zo goed als om en moet je een groot gedeelte echt zelf gaan doen om te zorgen dat je stabiel blijft en niet bij komt want ook dat kan inderdaad.

Je eetpatroon goed in de gaten houden en het sporten/bewegen proberen te blijven doen. Scheelt echt!
Zelf heb ik dat ook een tijdje iets of wat links laten liggen en dat merkte ik duidelijk op de weegschaal (toch wel enkele kilo's erbij gekregen en daar baal je dan behoorlijk van)

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op do 07 feb 2013 18:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 18:21    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
N8 schreef:
Hoi Ron,

Dankjewel voor je bericht.
Maar ik kan toch niet me maag al opgerekt hebben? (Heb wel in het begin soms iéts teveel gehad, dan werd ik misselijk, maar dit was perongeluk....)

En ik ervaar op een gegeven moment wel genoeg, maar wat ik zeg, soms is het na een half uur weer weg, Vind het gewoon heel lastig.

Ik moet denk ik eens bellen, dat ik niet onzeker blijf, maar vind het lastig om te bellen. Denk altijd dat dit dan voor niks is ofzo..Of dat ik me druk maak om niks.

Mijn dagmenu ziet er zo ong. uit: Misschien kun je me wat tips geven;

Ontbijt: 1 Boterham met mager beleg
half uur erna 150ml Chocomel light (Kan helaas geen melk verdragen)
Tussendoor: Stuk fruit, of 150 ml ongezoet vruchtensap, (Probeer nu stuk fruit te pakken ivm hongergevoel) Dat ik wat langer verzadigd ben.
Lunch: 1 snee brood met een cracker of 2 boterhammen. Mager beleg.
Tussendoor: Vitalu cracker mager beleg (Toevallig net een met pindakaas light gehad, had er enorm zin in...Maar normaal gewoon mager beleg)
Avondeten: 75 - 100 gr vlees, 50 gr van aardappel, of wat dan ook, 2 opscheplepels groente.
Als toetje: 150 ml rijstepap met een beetje kaneel en een heel klein beetje suiker.
In de avond nog een vitalu cracker, of paar blokjes kaas.

Tussendoor drink ik natuurlijk water.

Ik maak me vooral druk om de lunch. Andere tips en adviezen zijn ook welkom...
Ik ben trouwens van plan om de griekste yoghurt te gaan halen bij de AH! Omdat er zoals jij zegt veel eiwitten in zitten en dit ook goed vult.

Alsvast bedankt!

Hoi,
Ben ik weer Erg blij

Om op je vraag mbt je dagmenu terug te komen.
Op zich heb je een goede richtlijn voor na de operatie.
Inderdaad moet je wel je lunch wat in de gaten houden met de 2 boterhammen.
Aangezien je aangaf dat je al vrij snel stil stond en zelfs bij kwam na de operatie ben ik wel benieuwd of je tussendoor onbewust niets extra's neemt of wellicht zijn de porties toch groter als je denkt. Weeg ze eens een weekje af zodat je inzicht krijgt in de hoeveelheid en werkelijke portie grootte.
(Heel cliché maar meten is weten Erg blij )

Hieronder je dagmenu zoals je aangeeft met wat adviezen.

Wat sowieso werkt voor een vullend gevoel is om een kwartier tot half uurtje voor je gaat eten een glas water of thee te drinken.

Ontbijt:
1 boterham met mager beleg.
Je had al aangegeven dat je met name volkorenbrood nam dus dat is al prima. Wat je misschien kunt doen is nog overstappen op Speltbrood en/of zuurdesembrood. Dat bevat nog meer en vult ook beter. AH heeft sinds een week of 2 stevig speltbrood. Kost €2.49. Omgerekend --> er zitten +/- 22 sneetjes in en je neemt 2 sneetjes op een dag dus met 1 brood doe je in principe 1 1/2 week.
Op je boterham mag je best een beetje boter doen. Wordt ook aangeraden door de diëtiste als het goed is.

Omdat je geen melk kunt verdragen drink je choc.melk light.
Wederom AH heeft of krijgt binnenkort een nieuw zuivelproduct in de vorm van lactosevrije melk. Misschien kun je dat een proberen en kijken of je het verdraagt. Scheelt toch weer in zoetstoffen/suikers, vet en calorieën.

Omdat je geen melk en yoghurt verdraagt zou je misschien ook eens Soja Yoghurt van Alpro kunnen proberen. Eventueel wat muesli, havermout of Brinta erdoor voor de vezels.

Tussendoor ochtend:
1 Stuk fruit
Wat neem je meestal?
Een appel geeft bij veel mensen na korte tijd vaak een hongerig gevoel.
Andere goede opties zijn een sinaasappel, mineolla, een Kiwi if 2 kleine mandarijnen, een kleine banaan is ook prima maar niet dagelijks.

Lunch:
nu 2 sneetjes brood.
Probeer hier 1 snee kwalitatief goed brood aan te houden. Dat moet voldoende zijn.
Eventueel kun je er inderdaad nog een vitalu meergranen cracker bijnemen zoals je nu al doet. evt. wat rauwkost erbij. Vult en bevat nauwelijks cal.
De pindakaas light kun je als je dat af en toe doet (1-2x per week) ook vervangen voor gewone.De cal. scheelt niet zo heel veel maar er zit wel meer zout/suiker in om aan de smaak te komen.
Zelf gebruik ik af en toe de Pindakaas creamy van Calvé smullen

Ga er bij een tosti vanuit dat je aan een halve tosti voldoende moet hebben. Een hele tosti zijn namelijk al 2 sneetjes op elkaar.

Tussendoor:
Je neemt nu een cracker met light pindakaas (zie opmerking hierboven.)
Je zou eventueel hier ook een gekookt ei met wat zout kunnen nemen. Evt. een plakje rosbief/fricandeau of kipfilet erom heen.
Kook in het weekend gewoon een stuk of 8 eieren en leg die daarna in de koelkast. kun je mooi een weekje vooruit.

Avondeten:
Wat je qua hoeveelheden aangeeft klopt precies met het schema vanuit het ziekenhuis.
Wat ik me afvraag is of je dit daadwerkelijk afweegt of dat je het "op het oog doet". In het laatste geval denk ik dat je in werkelijkheid grotere porties eet want inschatten is zeker in het begin best moeilijk. (kijkend naar het gelijk blijven staan en bijkomen uitgezonderd van je menstruatie periode)

Wat neem je zoal voor vlees/vis en hoe bereidt je het?
Om minder vet te bakken kun je heel goed een pan met goede anti-aanbakbodem gebruiken. Je hebt dan in principe geen boter of olie nodig. Vlees of vis vanuit de grillpan of oven werkt ook prima en bevat ook veel minder opgenomen vetten.

Voorkom zoveel mogelijk gepaneerde producten.
Ze zijn misschien wel lekker maar tijdens het bereiden nemen ze veel vet/olie op en dat is juist wat je na een G-Bypass moet voorkomen.

Mocht je kip bereiden zorg er dan voor dat je na het bereiden het vel verwijderd. Je gezonde kip wordt anders een ware cal. bom.
Ook niet echt goed voor je cholesterol overigens.

Nagerecht:
Tussen de 125 en 150 ml. is prima.
Zelf heb ik een klein kommetje gekocht (eigenlijk bestemd voor tapas) waar ik het in doe.
Je hebt ook kant en klare bakjes 0% vet yoghurt in 4 smaken van het AH huismerk van 125 ml. Deze zijn trouwens ook geregeld in de 35% dus dat scheelt.
Actimel heeft ook een 0% versie en van Danone weet ik het niet zeker maar die bevatten behoorlijk wat suiker.
Bovengenoemde vullen wel minder dan de Griekse Yoghurt 0% van Total.
Heb je de Griekse Yoghurt trouwens al geprobeerd omdat je aangaf dat je deze zou gaan kopen.

Tip voor je toetje.
Je kunt er ook een beetje cacaopoeder over strooien. Bevat nauwelijks cal omdat je erg weinig nodig hebt en het geeft toch wat meer smaak. Kaneel doe ik trouwens ook regelmatig. Ik doe het de laatste tijd ook in mijn koffie samen met wat cacaopoeder.

Ook voor in je toetjes:
Deze week bij de Tuinen in de aanbieding 2 voor de prijs van 1.
- Gojibessen
- Gedroogde cranberry's
- evt. gedroogde pruimen, abrikozen en dadels.
Je moet er niet teveel van nemen op een dag maar 2 of 3 in je
dessert is best lekker.

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande informatie.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze natuurlijk graag van je.

Groetjes en nog een hele fijne avond.
Ron
(zoals ik in de Pb al zei het is een behoorlijk verhaal geworden Erg blij )

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op do 07 feb 2013 18:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 21:36    
Dagdeal (728x90)
Vrouw   N8

Reageer met quote
Hoi Ron,

Bedankt voor je lange bericht!

Omdat je benieuwd bent of ik onbewust niets extra's neem geef ik antwoord op je vraag, ik heb echt 6 eetmomenten per dag en smokkel echt niks extra's, ik wil zo graag de kilo's verliezen dat ik echt niet extra dingen ga pakken..!!

Ik weeg ook mijn porties netjes af, vanaf het begin al Rollende ogen dus dat kan ik ook al niet fout doen.... Pff soms echt frustrerend.

Ik eet idd brood met boter, halvarine, dat had ik er inderdaad niet bij geschreven.
Ik zal eens kijken voor ander brood, ik pak nu ook zwaarder brood, zijn wel wat grotere sneetjes maar dan pak ik een kleinere ervan en dan zit ik ook na 1 snee vol!

Ik kan wel Yoghurt verdragen, dit eet ik dus ook.
Ik kan alleen geen melk verdragen, echt raar, maar soya melk vind ik helemaal niet lekker Schaam Schaam dus dat wordt m helaas niet...

Maar als ontbijt yoghurt met muesli is wel een goed idee! Ik moet dan wel even kijken welke muesli ik mag hebben....Misschien heb je tips?
Ik vind Cruesli ook erg lekker (Al weet ik dat daar veel suikers inzitten, maar ik weet niet of er een variant is die wel gezonder is? is maar een vraag...hihi) Lachen

Ik eet meestal 2 manarijnen of 1 mineola of banaan, zoals je zei banaan niet dagelijks, dus dat doe ik ook al goed hihi.

Je geeft alleen bij brood aan dat je beter een vitalu cracker nog kan nemen als ik nog honger heb, maar is 1 snee extra niet gezonder? (is ook maar een vraag...ik zou het zelf zo even niet weten!)
Ik gebruik de pinkadaas inderdaad neit dagelijks, als ik écht zin in iets lekkers heb gebruik ik het wel...Want vind niet dat ik me dat dan moet ontnemen..

Goed idee van het gekookte eitje, en prima voor mijn eiwitten Lachen

Avondeten zoals ik al zei weeg ik het allemaal netjes af. ben te onzeker om dingen verkeerd te doen en wil het juist allemaal goed doen voor het beste resultaat...Al wil het resultaat bij mij soms wegblijven Sip

Ik eet wat de pot schaft,
Mijn moeder bakt idd in een pan met anti-aanbakbodem, en als we boter gebruiken is dit magere boter.
Ik eet af en toe wel gewoon gepaneerde producten, maar echt niet dagelijks!!
En als het bereid word word dit niet in vettige zooi bereid...
Ik at eerst idd altijd het vel van de kip, maar deze hebben ik netjes laten liggen sinds de operatie Erg blij ...

Ik heb de griekse yoghurt nog niet gehaald, ik kom namelijk nauwelijks in de AH maar ik ben wel degelijk van plan deze heel snel te halen!

Heel erg bedankt voor je lekkere tips hihi Lachen smullen

Ik vind het alleen frustrerend dat ik voor mijn gevoel geen foute dingen doe, ik drink alleen maar water en crystal clear (Soms een glas ice thea green) en voor de rest met het eten weet je wat ik eet..
Daarnaast sport ik ook elke dag, of wandel ik goed door; 4/5 km p/u...
Maar dat ik dan toch weer stil sta en soms zelfs wat bijkom???? Verward

En ik ben wel degelijk eerlijk over alles, want anders zou ik niet goed geholpen kunnen worden...
ben benieuwd wat je nog eventueel zou kunnen bedenken...

Naja nogmaals bedankt voor je berichtje!

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 18:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Een tijdje geleden maar ik heb je zojuist een pb'tje gestuurd.
Hoop dat alles goed gaat.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 9:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3