Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Nieuwsbrief maart Utrecht

Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64622
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Hoe hoog zijn jouw eisen?

Het lijkt soms alsof je alleen veel kunt bereiken als je hoge eisen aan jezelf stelt. En iets van jezelf verwachten is prima! Je hebt een hoop in huis, dus mag je jezelf ook stimuleren om daar wat mee te doen. Maar wat gebeurt er als je alles perfect moet doen? Daarover gaat het artikel hieronder.

Alles of niets

Herken je deze gedachte? "Als ik het goed wil aanpakken, moet ik al mijn ongezonde gewoontes overboord gooien." Dat denken mensen vaak: gezond eten heeft alleen zin als je ook stopt met roken. Gaan sporten heeft alleen zin als je ook stopt met al dat bier. Gezond eten betekent dat je alleen maar gezonde, caloriearme dingen eet en helemaal geen snoep of snacks meer neemt. Eet je één keer een bonbon, dan is alles verpest en dan kun je net zo goed maar weer ongezond gaan eten.

Dit kun je zelfs breder trekken: als mijn document niet perfect is, kan ik net zo goed niets inleveren. Als mijn relatie niet perfect is, kan ik er maar beter mee stoppen. Als ik geen levensgroot talent heb voor pianospelen, kan ik net zo goed niet oefenen. Als mijn haar niet perfect zit, zie ik er niet uit.

Zolang je denkt in termen van 'alles of niets', zal het altijd op 'niets' uitdraaien. Hoe groot is de kans dat iets perfect is? Die is niet zo groot. Als dat voor jou een reden is om de moed op te geven, is het lastig om iets te bereiken. Het idee dat één stap in de goede richting zetten niet genoeg is, zorgt ervoor dat je jezelf forceert.

Echt belangrijke dingen bereik je meestal stapsgewijs. Talent en geluk zijn mooi meegenomen, maar voor de rest is het vaak een kwestie van oefenen, onderzoeken en doorzetten. Nieuwsgierig zijn werkt vaak beter dan jezelf op de kop zitten.

De goede kant van stapsgewijs vooruit (durven) gaan is dat je van elke stap in de goede richting plezier kunt hebben. Je hebt immers wat moois bereikt?! En je hebt iets om je op te verheugen: de volgende stap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010 13:22    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Hoe is het met jouw hormonen?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
21 maart 2010

Het woord 'hormonen' heeft voor veel mensen een negatieve bijklank. Meestal hebben we het over hormonen als er iets niet goed gaat, bijvoorbeeld als een vrouw last heeft van haar maandelijkse cyclus. Of als er teveel hormonen zitten in het vlees dat we eten. Maar hormonen zijn geen slechte stofjes; het zijn stoffen die alles regelen wat er in ons lichaam gebeurt. Een soort verkeersregelaars. In het artikel hieronder lees je er meer over.

Hoe je je voelt, hangt van veel dingen af. En alles hangt ook nog samen, zoals je in het artikel kunt zien. Je wist misschien al dat je bij ons een analyse kunt doen om erachter te komen wat jouw beste ingang is als je iets wilt veranderen. Wil je een goed beeld krijgen voor je hem aanvraagt, dan kun je hier de vragenlijst bekijken.

Hartelijke groet,
Meijke van Herwijnen
Visiom trainer/coach Hilversum
meijke@visiom.nl
Tel. 06-51745600

Belangrijkste data Hilversum maart/april

za 27-03-2010 / workshop FOOD! 10.00-12.00 uur
wo 07-04-2010 / start Blijvend lekker in je vel 19.00-22.00 uur
vr 16-04-2010 / start Rust & Zelfvertrouwen 13.30-16.30 uur

Kijk hier voor de overige data en om je aan te melden.

Je hormoonhuishouding beinvloeden

Als je lichaam alles krijgt wat het nodig heeft, kunnen je hormonen het verkeer prima regelen en dan gaat het goed met je. Met je humeur, je vethuishouding en je energieniveau bijvoorbeeld. Gaat het met een van deze dingen niet goed, dan kun je waarschijnlijk iets doen om je hormoonsysteem te helpen. Een paar concrete aanwijzingen:

1. Bewerkt eten
Sterk bewerkt eten, zoals dingen waar veel suiker en wit meel in zit, brengt je hormoonhuishouding van slag. Daardoor word je onrustig, prikkelbaar en... je slaat meer vet op. Als je honger hebt is het dus goed om voedzaam eten te kiezen: eten dat zo min mogelijk bewerkt is.

2. Door blijven rennen
Als je te weinig rust en ontspanning krijgt, kunnen je bijnieren zich niet voldoende herstellen van hun werk. Het effect is dat je moe wordt, maar je niet goed kunt ontspannen. Je kunt daardoor de neiging krijgen om te blijven doorrennen. Dat maakt het probleem steeds erger! Merk op dat je moe bent en dwing jezelf om te rusten.

3. Denken dat het zo nu eenmaal gaat
Als je je slecht voelt, kun je het idee hebben dat dat door je situatie komt. Maar twee mensen kunnen bij dezelfde gebeurtenis verschillende gedachtes hebben. Niet de gebeurtenis veroorzaakt de emoties die daarop volgen, je manier van denken doet dat. En hormonen zorgen voor de bijbehorende reacties in je lichaam.
Constructief denken verandert dus je hormoonhuishouding! Het fijne daarvan is, dat constructief denken en je goed voelen steeds gemakkelijker wordt als je ermee begint. Het wordt letterlijk in je systeem ingebouwd.

Highlights enquete 10 jaar Weg met de Weegschaal

In januari hebben ruim 350 oud-cursisten en klanten de enquete ingevuld over tien jaar Weg met de Weegschaal.

De top 3 van antwoorden op de vraag wat hun activiteiten bij Weg met de Weegschaal hebben opgeleverd:
1. Ik ken mezelf beter (gold voor 39% van de invullers)
2. Ik voel me beter (29%)
3. Ik heb meer rust (29%)

De top 3 bij de vraag wat ze hebben veranderd:
1. Ik zorg goed voor mezelf (40%)
2. Ik ben goed gaan eten (37%)
3. Ik zorg voor meer ontspanning (21%)

Op de vraag wat mensen anders wilden zien, kwam vaak naar voren dat ze zouden willen dat Weg met de Weegschaal nog bekender is. Er zijn ook veel andere suggesties gegeven, waar we blij mee zijn en mee aan de slag gaan.

Het gemiddelde cijfer dat de invullers van de enquete gegeven hebben aan Weg met de Weegschaal is een 8. We gaan onze uiterste best doen om de komende tien jaar minstens een 9 te verdienen.

Wat krijg je hierna?

Rond 11 april ontvang je weer een e-mail met tips en informatie. Wil je de e-mails niet meer ontvangen? Dan kun je je gemakkelijk afmelden met de link onderaan deze nieuwsbrief. Wanneer je maar wilt.

Visiom
Kepplerstraat 15
3817 TA Amersfoort
Nederland
Tel/fax: 033-7850591

www.wegmetdeweegschaal.nl
info@wegmetdeweegschaal.nl
kvk nr 34311744

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2010 19:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1