Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weight Watchers dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

nieuwigheden en oude zaken

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
sommige zaken zijn altijd hetzelfde gebleven bij de Weight Watchers
ik heb al een aantal programma's langs zien komen in de loop der jaren

van zeer streng via streng,via matige vrijheid naar heel veel vrijheid
voor de ene werkt die strakke lijn en voor anderen juist die vrijheid
beide kan bij Weight Watchers

wat nooit veranderde zijn de gouden regels

groente/fruit/vetten/calcium...water...afwisseling/beweging

in oude programma's mocht je een afgepaste hoeveelheid van ieder voedingsmiddel waardoor je vanzelf uitkwam op een juiste samenstelling van je dagmenu
sommige produkten als harde kaas,eieren en rund of vet vlees/vis mocht je met mate

tegenwoordig mag je alles eten,je bepaald zelf of je een speklap neemt of een tartaartje....het is natuurlijk wel duidelijk dat je snel door je points heen bent als je kiest voor vet vlees

om het gebruik van volwaardige voeding te stimuleren zijn er in de loop der jaren wat vrijheden ingevoerd
het begon met groentes en aardappelen,mager vlees en vis
later kwamen volkoren rijst en volkoren pasta daar bij

tegenwoordig mag je verzadigend(aangenaam voldaan)eten van produkten met een groen logo,je hoeft dat niet af te wegen maar telt een aantal vastgestelde points per maaltijd..of telt helemaal niet op een dag of gedurende een paar weken
je snapt dat dat vooral de magere en voedingsmiddelen met veel vezels en weinig zout en andere slechte toevoegingen zijn

je eet een voor jou vastgesteld minimum aantal points per dag,daar mag je niet onder
je mag extra points (weekpoints) gebruiken voor extra's zoals een gebakje of een glas alcohol,handig voor een feestje

als je veel sport mag je nog wat sportpunten bij tellen/eten

dit is een korte samenvatting van wat ik van het programma weet
de laatste wijzigingen ken ik niet
uit ervaring

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014 16:17    
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Ik hoor regelmatig van mensen die de huidige pro-pionts gebruiken dat je 'te veel mag'. Het is goed dat er geen verboden goederen op de lijst staan, maar de nieuwe methode zorgt er wel voor dat je iets minder snel afvalt.

Ik heb het gevoel dat het 'oude' flexi-programma me heeft gedwongen om meer te kiezen voor fruit en groenten (= gratis), en zo leer je vrij snel wat een 'normale' portie is van vb een hamburger. Als ik er nu 1/2 van eet, voel ik me voldaan.

Dankzij flexi zijn mijn verzadigingsgevoel en dat van het flexi-programma op 1 lijn gevallen. Ik eet nu de porties van een dun persoon, dus daar pluk ik nu letterlijk de vruchten van.

Ik heb geen ervaring met de huidige bijeenkomsten, dus iemand die dit anders ervaart mag zeker reageren!

Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik ben het met je eens,juist die beperkingen leren je wat "normaal"is
nu is het wat te vrij...hoewel je met de nieuwe "snelle start"of power start,geen idee hoe het heet wel heel goed af schijnt te vallen
14 dagen volgens menu met afgepaste porties groene kuipjes eten en dan je 49 weekpoints voor extra's

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 12:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1