Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

NIEUW!!! Weight Watchers ProPoint

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mirandaa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote

Vandaag, maandag 23 november is het nieuwe Weight Watchers ProPoints gelanceerd in Nederland en Belgie.

Vast nog niet iedereen heeft de nieuwe methode al gehad, maar misschien is het handig en leuk om er toch al iets over te vertellen..

Wat is er anders?

ProPoints
Elk voedingsmiddel heeft een ProPoints waarde. Deze wordt met behulp van een formule berekend en is afhandelijk van hoeveel eitwitten, koolhydraten, vetten en vezelfs het voedingsmiddel bevat
*Bron: Weight Watchers

Iedereen krijgt een eigen DAGTOTAAL en een WEEKTOTAAL

Het ProPoints dagtotaal is hoger dan de flexipoints dagtotaal die we hadden, de dagwaarde is voor iedereen anders. Er wordt aangeraden om je ProPoints voor 1 dag allemaal op te maken, deze mogen NIET mee genomen worden naar een volgende dag, sparen is dus niet meer toegestaan!

Iedereen krijgt ook een eigen ProPoints weektotaal. Dit kan van 35 punten oplopen tot 49 punten, dit is afhankelijk van je gewicht. Handig, als je onverwachts een etentje hebt, of zin in iets lekkers. Dit weektoaal is geldig voor de hele week, hoewel je het ook in 1 dag op mag maken (denk aan een etentje, of een feestje)
Het is niet verplicht om je weektotaal aan te breken of op te maken.

* Voedingsmiddelen die rijk zijn aan eiwitten of vezels hebben een lagere ProPoints waarde doordat ze moeilijker te verwerken zijn door het lichaam. Ze vergen meer inspanningen van het lichaam om te verteren. Oftewel, ze hebben een hoge conversiewaarde.

*Voedingsmiddelen die veel vetten en koolhydraten bevatten zijn gemakkelijker te verwerken, m.a.w. ze vergen minder inspanningen van het lichaam. Daarom hebben ze een lage conversiewaarde.

Samengevat: hoe hoger de conversiewaarde van een voedingsstof, hoe beter dat is om af te slanken.

* Voor vers fruit en de meeste groenten hoeven GEEN ProPoints meer geteld te worden. Ook niet meer voor bijvoorbeeld een banaan. In de vernieuwd boodschappen gids kun je de ProPoints terug vinden.

De Fit-Formules blijven behouden.
1. Eet elke dag 5 porties groenten en fruit.
2. Neem elke dag calciumrijke producten op in je voeding
3. Drink veel
4. Plantaardige olien voor een gezonde voeding.

Het lijkt me leuk en handig als iedereen hier zijn of haar weetjes en nieuwetjes over de nieuwe ProPoints formule in dit topic met elkaar deelt. Zo gaan we met z'n allen op weg naar een nieuw, gezond lichaam.

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 23:33    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen

ik hoop dat ze de online assist@nt ook aanpassen want anders heb je daar niets meer aan,ik heb al gemaild en wacht het antwoord af

*cohen**Weight Watchers*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 0:34    

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen

ik hoop dat ze de online assist@nt ook aanpassen want anders heb je daar niets meer aan,ik heb al gemaild en wacht het antwoord af

Hoi Dini,
Op de club vertelden ze dat de assistent zo rond 4/5 december overgaat.

Ook kregen we daar de tip (mocht je de assisitent gebruiken) om je naam en gebruikersnaam te mailen, dan zou je een maand gratis mogen, omdat de assistent pas later om switcht.

Maar hier weet ik het fijne niet van hoor!
Misschien dat je daar alsnog achteraan kunt mailen?

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Astridhv
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Proteinedieet

Reageer met quote
Ik blijf voorlopig nog maar de flexipoints aanhouden, die bevallen me prima. Uiteraard hou ik het nieuwe programma wel in de gaten, en ga ik over een poosje ermee aan de slag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 10:31    

Reageer met quote
Astridhv schreef:
Ik blijf voorlopig nog maar de flexipoints aanhouden, die bevallen me prima. Uiteraard hou ik het nieuwe programma wel in de gaten, en ga ik over een poosje ermee aan de slag.

Dat dacht ik ook, maar alles wordt anders que berekening... denk dat het toch handig is om op een gegeven moment wel over te gaan.. aan t begin van de cursus gisteravond dacht ik.. ik blijf lekker bij de flexipoints, aan het eind evan de cursus was ik om haha...

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 12:50    
Moderator
Moderator

Reageer met quote
ik kreeg netjes antwoord via de mail en ook op het forum waar ik de vraag had gesteld,volgende week gaat het om
logisch eigenlijk want niet iedereen heeft dezelfde avond kursus,week 2 in het programma is dan logischer,voor mij maakt het niet uit want ik ben morgenavond niet op de weekavond,ik zit in Zuna Erg blij

*cohen**Weight Watchers*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 16:30    
Vrouw Weeggegevens   claire43
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
wij zijn gisteravond helemaal ingelicht met het nieuwe programma was net een week met flexipoint bezig wat ik al eens eerder gedaan had.

ik schrok me een hoedje met het aantal punten dat ik mocht hebben maar ben vandaag bezig geweest en het valt reuze mee.

die extra punten in de week wat een luxe! smullen
ik wil ze eerst laten staan maar mocht ik een keertje een verjaardag hebben of feestje dan komen ze mooi uit en dat zonder schuld gevoel super.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 19:50    

Reageer met quote
Haha nou, ik heb vandaag alles streng na moeten kijken met al die nieuwe punten, ik zit zo aan m'n dagtotaal.. (nou had ik misschien ook niet een bakje chocoladevla moeten eten Schaam Schaam)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 21:48    
Moderator
Moderator

Reageer met quote
ach waarschijnlijk is het hetzelfde maar dan anders
ooit van "stoplichten"overgestapt op points,nu gaat het waarschijnlijk weer een beetje veranderen maar de basis blijft gelijk
wel weer eens goed om alles precies op te zoeken Erg blij
ik heb al 4 programma's langs zien komen

*cohen**Weight Watchers*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 21:53    
Vrouw Weeggegevens   Pufke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb de uitleg niet gehoord, ik ga niet naar een cursus maar het lijkt me toch niet simpel.

Ik heb het nu zo gewoon om de flexipoints methode te gebruiken...

Weet iemand waarom ze eigenlijk overgeschakelen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009 13:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 1 van 15