Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

NIEUW: Meijke's februari tweets

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Lieve mensen, met toestemming van Meijke zet ik hier haar tweets neer die ze dagelijks in de maand februari val publiceren. Zo kunnen degenen die geen Twitter of Facebook hebben ze toch volgen. Het zijn juweetjes hoor.

Deze zijn er tot nu toe geweest:

Meijke??s meer energie tips op Twitter in februari 2011


Om energie te houden, heb je balans nodig tussen inspanning en ontspanning (voor geest EN lichaam!).


Plan jij je ontspanningsmomenten wel eens aan het begin van de dag? Zo Nee, krijg je ze dan wel?


Als je fitter wilt zijn, is meteen gaan sporten misschien te zwaar. Wellicht eerst focussen op uitrusten?


Ontspanning= iets wat je leuk vindt, waarbij je niet hoeft te presteren en... wat anders is dan je daarvoor deed.


Vb slechte ontspanning: tv kijken na werk achter pc, fitness na dag verhuizen, bijkletsen na middag vergaderen.


Alle huishoudelijke klussen op zaterdag? Je kunt ze ook als ontspanning gebruiken na computer of tv door de week.


Slaaptekort door de week kun je niet in het weekend inhalen. Waar offer je slaaptijd aan op? Is t belangrijk genoeg?


Vb prima ontspanning: gras maaien na pc-werk, tv na verhuizing, bijkletsen na sporten, afwassen na vergadering.


Als water stilstaat, wordt het een stinkende modderpoel. Als jij niet beweegt, word je dat ook. ;-) Wat wil je zijn?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89


Laatst aangepast door Odette op do 03 mrt 2011 16:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 13:08    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64622
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Vooral die laatste is leuk! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 21:51    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Als je 10 min. beweegt, is je lichaam op gang. Elk blokje van 10 minuten of langer draagt dus bij aan je conditie.

Lichaam actief = rust voor je hoofd. Als je niet meer ingewikkeld kunt nadenken, heb je dus een goed beweegtempo.

‎2x per week hard sporten en de rest van de week stilzitten, is als 2x per week een berg eten opeten en verder vasten.

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 8:48    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Sporten een grote stap? Maak de stap kleiner tot hij haalbaar is. B.v. je alleen maar voorstellen dat je beweegt.

Lang staan of steeds een paar meter lopen geeft geen conditie, wel belasting. Regel dan dus beweegtijd en ontspanning!

Actief leven is moeilijk als je lichaam geen voeding krijgt. Krijg jij elke dag alles wat je nodig hebt?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 9:37    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Actief leven is moeilijk als je lichaam geen voeding krijgt. Krijg jij elke dag alles wat je nodig hebt?

Als je steeds hetzelfde deel van jou gebruikt, raakt het overbelast. Wat belast je vaak? Hoe kun je meer afwisselen?

Goede nachtrust kun je voorbereiden. Bouw jij rustig af 's avonds, gaat de tv op tijd uit, heb je een rustgevende slaapkamer?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:37    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Als je alles wilt weten, hebben en kunnen, raak je overprikkeld en overbelast. Kun je een paar dingen kiezen en focussen?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 19:55    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Sorry, beetje achter geraakt...
Hier is de rest, er komt er nog één als het goed is...

Als je 1 ding tegelijk doet, krijg je dingen sneller af. En je hebt meer aandacht erbij, dus meer plezier.

Van alleen maar (te) makkelijke dingen doen word je suf. Van alleen maar moeilijke dingen word je moe. Wissel je goed af?

Snel ademhalen brengt je lichaam in stresstoestand. Kun je het omlaag brengen naar 6-10 ademhalingen per minuut?

Heb je te weinig energie? Waarvoor zou je dan meer energie willen hebben?

Gevoelens wegdrukken kost enorm veel energie. Mag jij boos, verdrietig en bang zijn van jezelf?

Bij vermoeidheid gaan mensen vaak eten. Daar rust je niet van uit en je komt aan. Slim: kijken wat je echt nodig hebt.

Werkdag voorbij, energie op... en dan blijkt er nog een avond te komen. Waarom doe je dat eigenlijk? ;-)

Energie verlies je niet door veel doen, maar door vermoeiende gedachtes (ik moet, ik wil niet, ik mag niet... etc.).

Je lichaam heeft hetzelfde nodig op een werkdag als op een vrije dag. Welke gaat meestal beter? Kun je daarvan leren?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 19:51    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   mmenmms
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-7-2008
Berichten: 1712
Dieet: Cohen
Woonplaats: Woerden


  Reageer met quote
Dat zijn verdraaid goeie gedachtengoedjes!
Tnxxxx

Hier iets van buikgriep of zo. Hé!
Gaat wel weer over.

Liefs,
Daan

Fijne week allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
En de laatste:

Vaak denken mensen: je hebt werk en ontspanning. Maar waarom zou je niet ontspannen mogen werken?

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 13:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1