Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Na het sporten zwaarder dan ervoor

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wiesje85
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder snoepen en meer bewegen

Reageer met quote
Ik weet dat het niet goed is om te vaak te wegen, maar die weegschaal is verleidelijk en zo lang dat het enige is waar ik aan toe geef, kan ik ermee leven, haha.. Maar goed.. Mijn vraag: Vanochtend ging ik 45 minuten lopen. Daarvoor woog ik met kleding aan ruim een halve kilo lichter dan zonder kleding aan na het douchen.. Dat is demotiverend.. Waar kan dit aan liggen en is dat ook te voorkomen? Alvast bedankt voor de reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 9:31    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Gewoon niet meer wegen, echt.....
door bewegen wordt je niet dikker integendeel !!!!

Wellicht hou je vocht vast (ik weet niet of je drinken meeneemt) of andere redenen, als je het echt wilt weten zouik het een paar dagen in de gaten houden en dan ook hoe je eet/drinkt.

K@ttie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 11:37    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Wiesje,

Inderdaad: niet wegen. Weeg je 's morgens, rond hetzelfde tijdstip, naakt, na het plassen. Punt. Ook dan zie je alsnog variatie optreden, maar die blijft dan in ieder geval redelijk beperkt.

Als je te vaak weegt, maak je jezelf inderdaad helemaal gek.

Van bewegen ga je misschien tijdelijk meer wegen (kan inderdaad vocht zijn wat vastgehouden wordt), maar je wéét natuurlijk dat het eigenlijk hartstikke goed is voor je! (Dat vocht gaat er écht ook weer af natuurlijk!).

Van douchen word je misschien ook zwaarder (had je je haar gewassen en was dat nog vochtig?), maar natuurlijk niet écht... Er zit geen enkele kCal in "douchen"!!

Dus wees vooral niet gedemotiveerd, blijf bewegen, en blijf wegen... maar niet te vaak!!!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Maaike2312
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker en een beetje van mezelf

Reageer met quote
Ik weeg me elke dag 's ochtends na het plassen en het schommelt enorm. Afgelopen week zat er tussen woensdag en donderdag 1,5 kilo en vandaag was er alweer een kilo bij.
Beter niet doen dus, maar ik snap je probleem ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 20:14    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mar jolein
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Imiddels alweer een paar jaartjes verder, maar wie weet heb je nog wat aan het antwoord...
Vroeg mezelf hetzelfde af, en met google kwam ik oa jouw vraag tegen. Maar ook een antwoord wat wel logisch klinkt:
Na het sporten moeten je spieren weer herstellen, en hierbij trekken ze vocht aan. Je houdt dus vaak na het sporten wat vocht vast. Ook de ochtend erna nog.
Zit wel wat in, toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 7:08    
Vrouw Weeggegevens   Wiesje85
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder snoepen en meer bewegen

Reageer met quote
Daar zit zeker wat in.. Ik doe dat inmiddels ook niet meer, hoewel ik mezelf nog steeds wel eens streng moet tegenspreken... Het heeft gewoon geen zin. Één keer per week op hetzelfde moment wegen blijft gewoon het beste... Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 7:16    
Vrouw Weeggegevens   Mar jolein
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Is zeker zo, maar ja...tussendoor ben je toch vaak even nieuwsgierig, ik in elk geval nog wel.. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 7:19    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Het is maar hoe je er zelf mee omgaat hoor, ik weeg me gewoon lekker elke dag! Ik gebruik het als leidraad voor mijn eet- en beweeggedrag en als 'nacontrole' van wat er de dag ervoor gebeurd is. Je kunt immers niet in een dag een pond vet aankomen, dat is gewoon vocht en darminhoud.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 9:10    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Ik ben ook altijd zwaarder na het sporten de ochtend erna....ik heb begrepen dat dit te maken heeft met dat de spieren vocht vasthouden om te herstellen......ondanks deze verklaring vind ik het ook niet leuk om te zien op de weegschaal nadat je je uit de naad werkt....pffffff soms scheelt dit zelfs 2 kg.

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 27 aug 2015 10:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1