Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Mijn Traject boekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ShadowCat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: LOW-CARB (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Ron,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist ook op de website van het Slotervaart ziekenhuis een brochure gevonden in pdf waarin ze ook melden dat de meeste mensen na een week of twee weer aan het werk kunnen. Uiteraard snap ik dat als er complicaties het dan langer duurt maar ik heb op dit moment een tijdelijk contract en ik wil mijn baan ook niet riskeren door van te voren aan te kondigen dat ik twee maanden uit de running ben. Lach
Een periode van twee weken is prima te overbruggen, en wanneer nodig kan ik altijd eerst een weekje halve dagen werken. Dan worden de hoognodige dingen toch gedaan.

Daarnaast heb ik wel in mijn achterhoofd dat ik waarschijnlijk een week of 6 niet kan/mag paardrijden. Dat is te veel belastend voor je interne systeem.
Maar gelukkig heb ik genoeg kennissen en vrienden die dat wel een beetje kunnen opvangen dus mijn paardje zal geen aandacht tekort komen.

@Ellen: bedankt voor het meedenken. Wat je zei was ook een beetje mijn gedachte. Begin januari heb ik nog een voorlichtingsmiddag in het ziekenhuis en daar kan ik ook mijn vragen kwijt. Op mijn werk hebben ze alleen wat twijfels hier en daar. Ze vinden het een grote ingreep en eigenlijk vinden ze ook dat ik te jong ben ervoor (hoe ze dat rijmen weet ik niet) en niet zwaar genoeg. (ik weeg nu 130 kg)
Niet dat ze er unaniem negatief over zijn maar ze zijn toch wat terughoudend in hun reacties.
Ik wil dus op mijn werk zo min mogelijk problemen hebben voordat het balletje gaat rollen.

Eerst maar even afwachten of ze zullen accepteren dat ik ziek ben of dat ik mijn vrije dagen op moet gaan nemen voor mijn herstel periode...

Groetjes
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011 9:06    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
ShadowCat schreef:

Eerst maar even afwachten of ze zullen accepteren dat ik ziek ben of dat ik mijn vrije dagen op moet gaan nemen voor mijn herstel periode...

Hoi Margereet,
Als het goed is word het gezien als herstel na ziekenhuisopname.
Gewoon ziektewet dus.
Zou zonde zijn als je daardoor je vakantiedagen op zou moeten maken. Ben benieuwd.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011 12:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Vanmiddag heb ik mijn voorlichtingsmiddag in het slotervaart ziekenhuis. Ik zal vanavond het een en ander hierover berichten. Woensdag heb ik dan mijn rondje onderzoeken dus dat wordt ook spannend allemaal.
En dan volgende week donderdag al de uitslag je of Nee!

Daarnaast heb ik van mn werkgever nog steeds geen uitsluitsel of ik in de ziektewet mag of dat ik vrije dagen moet opnemen. *zucht*

Nou ja ik heb een tijdelijk contract dus ik ga er ook geen stennis over maken maar het is wel lastig dat het allemaal zo lang duurt.

Groetjes maar weer en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 12:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou even weer een update:

Maandag middag de voorlichting gehad. Op zich weinig nieuwe dingen gehoord maar het was evengoed leuk en informatief. Toch ook nog een paar vragen kunnen stellen.
De volgende informatie is in ieder geval beschikbaar:
In het slotervaart ziekenhuis krijg je geen katheter, je ben in principe maar 1 nacht in het ziekenhuis, je moet twee weken lang bloedverdunners prikken om trombose te voorkomen en blijkbaar wordt je meteen na de operatie wakker gemaakt om zelf van de operatietafel terug over te klimmen in je bed.

Verder heb ik gisteren de drie gesprekken gehad met de internist, de psycholoog en de dietiste. Dat ging best aardig al hoewel je van te voren niet goed weet wat je moet verwachten. Kreeg tot drie keer toe dezelfde vragen haha. Heb in ieder geval van de internist al een positief antwoord gehad. Samen met die van de chirurg een paar weken terug zijn dat er al twee. Nog twee te gaan...en dan zit ik gebakken haha.

Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 9:26    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn operatie datum is bekend: 13 maart is de grote dag!

Ik had al op 7 februari gekunt, maar dat kwam erg slecht ui op mn werk dus toen heb ik de afspraak moeten verplaatsen.
Ik vind het wel een heel eng idee om onder het mes te moeten maar het is voor een goed doel dus we gaan er gewoon voor.

Ondertussen eet ik nu sochtends alleen wat yoghurt om alvast een beetje te wennen aan een lichter eetpatroon en ik ben over een periode van twee weken nu ongeveer een kilo afgevallen. Klein beetje maar ja het helpt toch haha.

Daarnaast heb ik van mijn werkgever nog steeds geen uitsluitsel gehad dat ik loon doorbetaald krijg als ik aan het herstellen ben. Misschien moet ik toch vakantie dagen opnemen.
Bovendien loopt mijn contract aft, twee weken na de operatie dus ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze mijn contract niet gaan verlengen. Als ik dan toch langer ziek ben, hebben ze er geen last van.
Als het goed is hoor ik dat ergens deze week of volgende week. Hoop ik.

Nou dat was weer even een update.
Groetjes en tot snel!
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 17:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Oh Magreet ik hoop dat je niet je baan kwijt raakt om dat je een gezond gewicht wil hebben.

En het heel normaal dat je een operatie eng vind hoor, vind ik ook.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 21:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Margreet,
Nog ongeveer een maandje dan!!!
Die tijd is voorbij voor je er erg in hebt.

Ben ook benieuwd mbt je werk maar daar kun je nu toch niets aan veranderen. Kijk nu maar vooruit naar je operatie en hoe die je leven zal kunnen gaan veranderen in positieve zin.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 feb 2012 12:31    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Debby30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
als het goed is ben je vandaag weer thuis. Ben erg benieuwd hoe jij het ervaren hebt. Ik ben 2maart geholpen aan een GBP alleen in het rijnstate ziekenhuis in Arnhem.

Bij mij gaat het hartstikke goed. Voel me goed, soms bij inspanning nog wel snel moe maar voor de rest mag ik niet klagen. ben al 8.5kg kwijt sinds de operatie en met eten en drinken heb ik ook totaal geen problemen.

heel veel sterkte met je herstel en nu kilo knallen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 18:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi allemaal!

Afgelopen dinsdag ben ik dus geopereerd. Direct na de operatie op de uitslaap heb ik echt gigantisch pijn gehad. Gelukkig kreeg ik snel pijnstillers waardoor ik weer wat kon slapen, maar foei wat deed dat zeer!
Onrustige nacht gehad op de medium care met elk uur bloeddruk metingen en controles. Woensdag mocht ik inderdaad naar huis. Ongeveer half een was ik terug en toen meteen naar bed.
Pas in de loop van donderdag ben ik weer wat gaan eten. Het vloeibaar eten is wel te doen maar ook een beetje eentonig. Ik eet vooral optimel vla en yoghurt, brinta, soep en suikervrije fruitmoes. Gepureerd avondeten is weinig dus van 1 keer koken kan ik 4 keer eten.
Mijn wondjes beginnen nu te genezen dus daar heb ik wat jeuk aan af en toe en voor de rest gaat het prikken van bloedverdunners prima. Wel vergeet ik af en toe mijn maagbeschermer haha.

De teller staat nu, na 1 week, op -6 kilo.

Updates volgen!
Groetjes
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 12:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Margreet,
Fijn te lezen dat alles zo goed verlopen is.
Je bent al snel thuis. Ik moest na mijn gastric bypass 5 dagen in het ziekenhuis blijven.
Dat avondeten en de hoeveelheden daarvan zal nog wel een tijdje duren voor je dat goed in kunt schatten Lachen
Als je je wondjes insmeert met een neutrale body lotion of vitamine E creme scheelt dat behoorlijk in de jeuk en trekken ze ook heel erg goed weg.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 15:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3