Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Mijn omgeving en de maagverkleining

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   zjwien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: DS

Reageer met quote
Hier in FR wordt je ook gevolgd door een psychiater. Is dat in NL niet dan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 17:08    
Vrouw Weeggegevens   Mona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight Care

Reageer met quote
Nee, niet dat ik weet.
Hier word je bij de screening onderzocht door de diëtist, psycholoog, fysiotherapeut en de obesitas verpleegkundige.
Misschien dat de psycholoog weer onder een psychiater werkt maar dat weet ik niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 17:32    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Ik heb juist vooral hele positieve reacties gehad op mijn operatie, mensen snapte heel goed dat het een probleem voor mij was en vonden het alleen maar super knap dat ik er zo'n heftige operatie voor over had. Ik vind het alleen maar makkelijk als mensen het weten. Mijn internist hielp mij enorm door mij te laten inzien dat ik zelf de regie heb over mijn eigen lijf en niet anderen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 21:07    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Mona schreef:
Nee, niet dat ik weet.
Hier word je bij de screening onderzocht door de diëtist, psycholoog, fysiotherapeut en de obesitas verpleegkundige.
Misschien dat de psycholoog weer onder een psychiater werkt maar dat weet ik niet?

Hier in Nl. is het inderdaad een psycholoog.
Belangrijkste verschil met de psychiater is dat de laatste ook bevoegdheden heeft mbt medicatie.
Behandelwijze mbt gesprekken voor en natraject operatie zal lijkt mij vergelijkbaar zijn.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 21:36    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   zjwien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: DS

Reageer met quote
Hier is het zowel een psycholoog als een psychiater. Je ziet beiden in het voortraject maar tijdens de nacontroles zie je alleen de psychiater. Dit geldt trouwens niet voor iedereen, ik heb wel nog een afspraak en wat er daarna gebeurt dat merk ik dan wel weer. Het schijnt dat er patiënten zijn die psychische problemen ondervinden ná de operatie, op welk vlak dan ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 22:24    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Ik kreeg vragenlijst die door psycholoog beoordeeld werd. Blijkbaar was dat goed want heb nooit gesprekken gehad...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 22:25    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
zjwien schreef:
Het schijnt dat er patiënten zijn die psychische problemen ondervinden ná de operatie, op welk vlak dan ook.

Klopt.
Verhoudingsgewijs zijn er toch nog behoorlijk wat mensen die tegen psychische punten aanlopen.
Vaak gebeurd dat ongeveer een jaar tot anderhalf jaar na de operatie. Er veranderd op lichamelijk en geestelijk gebied nogal wat en daar moet je echt mee om leren en kunnen gaan.

Daarom zit er ook de psychologische ondersteuning in het traject.
Zelf geef ik ook geregeld hier op het forum aan dat er helaas te snel en te gemakkelijk over de operatie gedacht word.
Er komt veel meer bij kijken dan alleen de maag kleiner maken en daarna weer gewoon verder met je leven.
Het is een aanpassing die geldt voor de rest van je leven maar als je die aanpassingen kunt en wil maken is het een zeer goed hulpmiddel.
En al gaat nog lang niet altijd alles goed ik ben blij dat ik de keuze voor de operatie uiteindelijk gemaakt heb.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 22:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3