Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Mijn omgeving en de maagverkleining

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Het afvallen valt voor niemand te voorspellen, ook de operatie heeft er niets mee te maken. Men zegt van wel maar ik heb al zoveel verschillen bij mensen gezien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Mona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight Care

Reageer met quote
Maar als we kritisch naar ons zelf kijken, weten we denk ik ook wel dat we niet dik zijn geworden van het lucht happen.

Ik ben heel mijn leven al aan het lijnen, en daardoor is mijn lichaam helemaal uit evenwicht geraakt.
Tijden op 500 kcal per dag leven, uiteindelijk toch weer normaal eten, en te veel eten daar kom je ook van aan.

Daar kom je misschien 10 kg van aan, maar geen 20, 30, 40 of meer.
Of er moet medisch natuurlijk iets niet helemaal goed zitten.

Natuurlijk kom je aan, doordat er meer kilocalorien naar binnen gaan dan dat je er verbrand.

Ik ben een echte bourgondiër, hou van lekker (uit) eten, en dan bedoel ik (voor-hoofd-nagerecht) koekje bij de koffie, (altijd iets lekkers op tafel als ik bezoek kreeg, en vroeger kon ik met avondeten, ook 2 keer opscheppen, omdat het lekker was.

En nu zit ik met de schade 35 kg overgewicht, die ik me zelf heb aangedaan, ondertussen eet ik gezond, kleinere porties en weet ik mijn gewicht al 2 jaar stabiel te houden.
Alleen als ik aan het lijnen ga, dan gaat het helemaal mis, dan lok ik snaai buien uit, en dat wil ik niet meer.

Daarom hoop ik, dat de maagverkleining mij met deze overwinning kan helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 12:18    
Vrouw Weeggegevens   zjwien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: DS

Reageer met quote
Mona schreef:
Ik ben heel mijn leven al aan het lijnen, en daardoor is mijn lichaam helemaal uit evenwicht geraakt.

Ik ben een echte bourgondiër, hou van lekker (uit) eten, en dan bedoel ik (voor-hoofd-nagerecht) koekje bij de koffie, (altijd iets lekkers op tafel als ik bezoek kreeg, en vroeger kon ik met avondeten, ook 2 keer opscheppen, omdat het lekker was.

Ik denk dat je blij mag zijn dat je weet waar je het van hebt. Als ik zo zou eten zou ik nog zwaarder zijn, helaas. Ik heb echter altijd geleerd mager te eten, nooit een voor- en nagerecht, ook niet 2 keer opscheppen, ik drink niet, dus, van het eten komt het echt niet.

Daarnaast denk ik dat "elk pondje gaat door het mondje" té algemeen is. Ik heb collega's gehad die als lunch 6 boterhammen met dik de pasta e.d. aten, daarnaast elke avond als een Bourgondiër, elke dag minstens 2 mars repen naar binnen werkte, totaal niks aan sport deden, maar maatje 36 hadden en bleven hebben.

Ik zie het trouwens ook bij mijn 2 dochters, de oudste snoeit veel meer en komt niet bij, heeft altijd een mooi gewicht, de jongste, die wel moet opletten, groeit waar je bijstaat. Bizar, maar ook heel triest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 14:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Swjien,

Bedankt voor je reactie.
Hoop niet dat ik kwetsend overkom, want dat is zeker niet mijn bedoeling.

We kampen allemaal met het zelfde probleem en willen er allemaal graag vanaf.

Ik heb ook een vriendin, maatje 36 en blokjes buik (zo oneerlijk)
zij leeft op coca cola, en snoept heel de dag door.
Ik snap daar echt helemaal niks van, ze rookt als een ketter, misschien dat dat meespeelt.
Toch denk ik, ze zal van binnen (organen en alles) wel net zo rot zijn als mensen met zware obesitas, alleen zien mensen dat niet van de buitenkant.

Misschien heb je wel gelijk, en zet het bij sommige mensen veel erger aan, als ze keer snoepen of iets verkeerds eten.

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 14:24    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je Mona. Ik moet zeggen dat het wel een beetje kwetsend overkwam, de meeste mensen die hun oplossing bij een operatie zoeken hebben denk ik alles al geprobeerd. Ik was ook superblij met mijn chirurg die geen enkele vraag stelde over wat ik eet en of ik al geprobeerd had af te vallen. Als je eenmaal bij een chirurg zit dan is dat je laatste mogelijkheid.
Een operatie is echt niet de "makkelijke" oplossing. Was het maar zo Erg blij . Ik heb er ook jaren over gedaan eer ik die stap wilde maken, maar het was dat of langzaam doodgaan.
Overigens zijn niet alle obese mensen "rot" van binnen hoor. Ik ben door de hele molen gegaan (hier in Frankrijk wordt veel meer onderzocht dan in NL) en ik was zo gezond als maar kan: geen suiker, geen cholesterol, geen hoge bloeddruk, geen slaap-apneu, longen beter dan normaal, hart in super conditie, alleen dat rot gewicht! Bah!
Maar het klopt wat je zegt, aan een dik iemand kunnen ze het zien dat ie dik (=niet gezond) is en bij een dun iemand niet. Een kennis van mij is alcoholist én rookt, maar ze is slank en dus denkt iedereen dat ze gezond is.
Groetjes, Renée

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 15:34    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Mbt veel of weinig eten en aankomen of juist niet speelt ook de stofwisseling een behoorlijk belangrijke rol.

Elk pondje gaat door het mondje speelt dus wel mee maar is lang niet altijd de enigste reden. Denk o.a. aan medische/psychische factoren.

Van emoties kom je niet aan maar door die emoties gaan sommige mensen juist wel afleiding zoeken in iets anders. De ene gaat drinken of roken. De andere gaat eten.
Nadeel is dat je drank en een sigaret eerder naast je neer kunt leggen. Eten wordt je altijd de gehele dag mee geconfronteerd.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 16:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Naast metabolisme spelen hormonen ook een grote rol.
En inderdaad, de ellende is dat je wel zonder sigaretten en drank kunt leven maar niet zonder eten Huil huil

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 16:09    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Dat is eigenlijk nou precies zoals ik het eigenlijk bedoel.

Ik heb/had heel erg last van emo eten, dus als ik me rot voelde/spanning voelde ging ik eten.
Ook uit vervelend had ik me zelf aan geleerd, afleiding te zoeken in eten.
In combinatie met lijnen, ben ik daar steeds zwaarder uit gekomen, maar nog steeds is dat me eigen schuld.

Ondertussen 9 mnden intensieve therapie gehad, en geleerd om uit die visuele cirkel te stappen.

En nu ben ik klaar om het overgewicht aan te pakken, wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat je eerst het psychische probleem aan moet pakken voordat je aan operatie,s denkt, anders schiet je er natuurlijk nog niks mee op.

Het is eigenlijk een verslaving, stoppen met roken was voor mij peace of cake.
Met eten word je continu geconfronteerd, want inderdaad je moet wel eten, dat is ook het lastige eraan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 16:33    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Klopt.
Veel mensen denken dat de operatie hun helpt met het oplossen van hun problemen en emoties maar dat is meestal niet zo.

Kort na de operatie zul je zeker blij zijn en je waarschijnlijk beter voelen want je ziet dat het snel gaat en ben met veel dingen bezig behalve met de problemen/gevoelens van voorheen.
Daarna kom je weer in de reeele wereld en zul je merken dat de problemen, gevoelens en gewoontes van ervoor er nog gewoon zijn.

Het is dus echt van belang dat er vooraf aan het psychologische gedeelte gewerkt wordt indien nodig.
Dat is ook de reden van de screening en de reden waarom regelmatig een (tijdelijke) Nee gegeven wordt. Dat is dus uit bescherming van de patient!

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 16:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ron,

Wij zitten totaal op een lijn!
Fijn om dat te beseffen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 16:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3