Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Mijn galblaas moet er uit!

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Miesje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
23 september gaat de operatie plaatsvinden!

Ik heb sinds die ene aanval in juni geen galsteenkolieken meer gehad (gelukkig), nu let ik wel heel goed op wat ik eet; probeer echt zo veel mogelijk vetloos te eten. Ik merk wel dat mijn galblaas wel gevoelig wordt als ik per ongeluk toch iets te veel vet binnen heb gekregen, maar gelukkig niet meer zo heftig als die koliekaanval.

Ik probeer er nog maar niet te veel over na te denken, want ik blijf het best eng vinden, zo'n operatie. Ik zal blij zijn als het achter de rug is....

groetjes, Miesje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 18:01    
Vrouw Weeggegevens   loesjebf
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
hey,

22 september is al snel. Maak je maar niet al teveel zorgen voor de operatie. Ik werk zelf op de operatiekamer en kan je vertellen dat zo`n operatie best snel verloopt.Vaak krijg je op de afdeling al een tabletje waar je lekker slaperig van wordt. Scheelt een hoop in de zenuwen. Dat het laparoscopisch gebeurd scheelt ontzettend in de wondpijn. Je kan wel wat last krijgen van je schouders, dat komt door het CO2 wat ze in je buik blazen om alles goed te kunnen zien tijdens de operatie. Dus kijk daar niet raar van op.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Als ik de antwoorden weet zal ik je ze geven.

groetjes Bianca

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 16:03    
Vrouw Weeggegevens   Oktoberfee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hey Miesje,

Ik ben 2 juli dit jaar (dus nog niet zo lang geleden) ook geopereerd geweest van men galblaas. En inderdaad, die pijn is niet te dragen.
In die periode dat ik op onderzoeken moest, had ik ook nog eens examen, dus voor mij was dat een WARE HEL!
De operatie had ik wel wat onderschat, van de pijn dan. Ik had er echt goeie hoop op dat ik nooit meer zo'n aanvallen zou krijgen, maar als je niet kunt recht zitten van de pijn, ben je ook niet bepaald positief.
Nu, ik mocht op controle begin augustus en alles verliep volgens de normale wondheling (srr, beroepsmisvorming hihi), maar mijn stoelgang is nog niet altijd wat het moet zijn. en verdikken doe je er ook van! Ben in 2 maanden 3 kilo bijgekomen.. nuja, ik zal weer alles uit de kast moeten halen om die er af te krijgen.

Hopelijk verloopt voor jou alles verder in orde?

Groetjes Rebecca

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 sep 2009 18:45    
Vrouw Weeggegevens   Rine
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Beste Miesje,
Ook ik weet uit ervarig hoe zeer een galblaas koliekaanval is. Ik kreeg al een aanval als mijn man speklapjes stond te bakken en daar ben ik juist altijd zo gek op geweest. Al heel snel kon ik alles weer eten, zelfs de speklapjes. Luister goed naar je lijf en vermijd waar je wel last van krijgt. En blijf vetten eten, vooral de gezonde Uitroep
Sterkte en geloof me, het komt allemaal weer goed!
Rine
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 okt 2009 19:58    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Miesje

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Nou, anderhalve week geleden was het dan zover: mijn galblaas is verwijderd! En er zaten maarliefst 4 stenen ter grootte van een knikker in (+wat gruis), dus dat was ook wel de moeite! Gelukkig kon het laparoscopisch (via een kijkoperatie), dat scheelt wel gelukkig. Alleen is 1 van mijn littekens nog een beetje onrustig (rood, troep eruit), maar dat komt uiteindelijk vast ook wel weer goed.
Ik kreeg geen specifieke dieetadviezen mee en mocht gewoon alles weer op gaan bouwen, met daarbij de mededeling dat ik in principe alles weer binnen korte tijd zou moeten kunnen eten.
Dus dat heb ik geprobeerd, tot en met zelfs een paar chocorozijnen en chips aan toe en inderdaad: ik kan tot op heden alles gewoon weer eten Erg blij. Maar daar ga ik morgen meteen al weer mee stoppen.... want het is natuurlijk niet gezond Rollende ogen En ik wil nog steeds een heleboel af gaan vallen...dus vandaar....

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 8:44    
Vrouw Weeggegevens   Dientje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: streepjeslank punten

Reageer met quote
bij mij is de galblaas ook een jaar of 11 verwijderd
ik weet nog goed dat ik bladerdeeg en kaas goed kon hebben
maar pudding en brood niet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Oktoberfee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
vooral het litteken aan je navel kan nog ontsteken, gewoon goed ontsmetten en een compressje erop, en een tegaderm. zo'n plastiek folietje da je bij de apotheker kan krijgen.

ja, ik moest ook eerst beginnen met wit brood, wat ook nu niet zo goed is voor je dieet. maar het is algemeen bekend dat je eerst bijkomt na die operatie voor je weer af kan vallen.
maar ik zou ook de chips enzo achterwege laten.. ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 14:26    
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Grappig... ik kwam deze berichten tegen via Google.

Dus ik borduur hier maar verder.

Ik heb morgen een afspraak met de chirurg om te bespreken of de galblaas verwijderd moet worden.
De huisarts vind het in ieder geval wel belangrijk dat deze eruit gaat, dus morgen maar afwachten.

Ik las online dat juist mensen die veel afvallen, de galblaas ermee te maken heeft.

Maar ik krijg al een aanval van het eten van een broodjes kaas in de avonduren, en dat is geen pretje, zoals ik hierboven al heb gelezen.

April challenge: stand op 13 april 35 vlaggetjes - maart n.v.t. Stom lachje - febr. 40 vlaggetjes 🚩
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 feb 2017 20:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2