Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Met EGA de zomer door.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Dat valt te proberen Dionbi, maar dan zou ik denk ik liever voor de mini pannenkoekjes kiezen.. Ik zal het recept voor de pannenkoeken even posten hier.. Ik probeer 1x per week geen brood te nemen als lunch maar een variant, vandaar dat ik best veel pannenkoeken ervaring heb opgedaan de afgelopen jaren

Pannenkoekjes
- Zoet, ± 6 stuks (lunch): 45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 ml melk, ½ tl kaneel, beetje honing, 1 dopje vanille essence. Alles door elkaar en bak in een tefalpan of op panfit velletje koekenpan 6 pannenkoekjes. Voeg eventueel een fijn gesnipperd appel toe.

- Hartig, (lunch): 45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem, 150 ml melk, 1 ei en 15 gr kaas, kruiden. Rauwkost als beleg. Roer bruinbroodmix, bloem, melk, ei en kruiden naar keuze door elkaar en doe de helft van het beslag in de pan, bak het (zonder boter) in een tefalpan of op panfit velletje (zacht vuur.. geduld is een schone zaak bij deze pannenkoek). Als de pannenkoek bijna klaar is doe je de helft van de kaas en de rauwkost op de pannenkoek en vouw deze dubbel. Bak nog even door en herhaal dit voor een tweede..

- Courgette pannenkoek: 125 gr grof geraspte courgette, 45 gr volkoren broodmeel, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, zout. Beleg: 50 cc Griekse yoghurt met kruiden en geraspte wortel

- Erwtenmozzarellapannenkoekje (Rb): 45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem, 150 ml melk, 1 ei en 15 gr mozarella, munt, 125 gr tuinerwten extra fijn. Bereid de pannenkoekenmix met de melk en het ei. Spoel de tuinerwten in een vergiet 15 sec. onder koud stromend water af. Voeg samen met de munt toe aan het beslag. Doe een beetje van het beslag in een pannetje en beleg met een beetje mozzarella. Keer als het beslag is gestold en de onderkant goudbruin is.

- Pompoen pannenkoek: 100 gr pompoenrasp, 45 gr volkoren broodmeel, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, zout, beleg: 50 cc Griekse yoghurt met kruiden en geraspte wortel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 20:09    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je, Mamdarijn.
Ik ga deze receptjes ook overnemen en ze zeker een keer proberen.
Nu de jongens volgende week weer naar school gaan en ik dus tussen de middag weer alleen met mijn man eet, is het net weer even makkelijker om dit soort dingen te maken.

In de basis zijn alle receptjes (bijna) gelijk, dus zal dat eerste recept ook wel in de koekepan willen. Een soort pannenkoek ipv poffertjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 20:21    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Die zoete pannenkoekjes zijn ook echt om je vingers bij op te (vr)eten. Dat was mijn eerste EGA pannenkoek recept.. maar de hartige zijn ook superlekker.. Het is een hele hap, echt een vullende lunch

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 20:30    
Vrouw Weeggegevens   Saartje007
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Nou, ochtend een prachtig minnetje en gisteravond genoten van Chinees. Helemaal niet aan ega natuurlijk. Ik heb er echt van genoten, maar nu baal ik natuurlijk een beetje. Aan de andere kant weet ik dat je niet altijd 100% kunt doen. Ik probeer mijn hoofd koel te houden, einde van de week zal ik best wel weer op mijn oorspronkelijke gewicht zitten. Hoe was jullie weekend?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017 8:15    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Tjaptjoy gaat altijd heel goed bij de chinees, en de gewone gerechten.. Als je op de menukaart kijkt zie je namelijk veel lekkere en gezonde keuzes.. Gewoon verder kijken dan de rijsttafel en de bami, de gefrituurde dingen.. Ik ben dol op aziatisch eten smullen

Een andere restaurant tip Saartje is om te vragen of men de saus apart wil serveren. Dan kun je er een beetje over doen en zit je niet gelijk met een overdosis zout of suiker. Mensen vinden dat helemaal niet vreemd.
EGA gaat juist heel goed in restaurants, we weten onderhand onze porties wel ongeveer in te schatten en ik bestel vaak extra groenten erbij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017 20:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Morgen staan er wentelteefjes op mijn menu.. Mjam smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017 20:31    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
De weegschaal liet me gisteren een getal boven de 100 zien en ineens was ik er helemaal klaar mee. Dit kan echt niet meer zo langer doorgaan.
Daarom gisteravond weer naar de club gegaan.
Dit keer moet het gaan lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017 6:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mijn gewicht blijft ook stijgen. Maar de rest van mijn lijf is wel tevreden met hoe ik nu eet. Ik voel me heel prettig bij hoe ik nu eet, en heb praktisch geen behoefte meer aan snacks (al droomde ik vanochtend wel van een glazen pot vol chocolade repen.. ik hoefde ze niet Lachen )

Dionbi, heel veel succes! Het gaat je zeker lukken!! Samiraa is ook net gestart, misschien leuk om in haar boekje te duiken en samen met haar op te trekken de komende weken.
Deel je je ervaringen ook met ons? Ik wou echt dat ik hier weer op cursus kon, ook al doe ik het prima in mijn eentje.. Maar zoals vandaag kan ik wel een peptalk gebruiken.
Gelukkig kreeg ik die gisteren al van mijn man..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017 8:57    
Vrouw Weeggegevens   Samiraa
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo

Kan iemand mij vertellen hoe ik me moet aanmelden voor dit sprintje?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017 11:43    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hallo Samiraa
Leuk en welkom!

Als je rechtsboven kijkt zie je een vakje waar je je streefgewicht in kan vullen dat je de komende sprint zou willen halen (bijvoorbeeld 2 kilo van je huidige gewicht).
Dat vul je in, klik dan de button 'ik doe mee' en je bent gekoppeld aan ons sprintje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017 11:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9