Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Met EGA de zomer door.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Mamdarijn, fijn dat je een man hebt, die met je mee wil doen/denken. Hier in het dorp is de club weer begonnen (wel Dreamline, maar dat is bijna hetzelfde als EGA). Toen ik gisteren zei, dat ik twijfelde om daar weer heen te gaan, was het enige wat hij zei: je moet meer gaan lopen......
Ben dus niet gegaan.
Twijfel ook heel erg of ik daar de motivatie wel vind, want de vorige keren viel dat erg tegen. Denk dat ik het toch eerst zelf maar ga doen.

Een weekmenu. Daar ga ik eens over na denken.
Ik plan meestal het avondeten wel een aantal dagen vooruit.
Maar ik zou dat ook kunnen gaan doen met ontbijt en lunch.
Geeft me misschien net meer houvast.

Ik ga je in je dagboekje volgen, voor inspiratie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 13:37    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Top! En Dionbi, als je je man vraagt of hij je wil steunen (bijvoorbeeld door samen met jou te gaan lopen zodat je meer loopt zoals hij adviseerde) dan gaat hij je heus helpen. Heb ik ook moeten leren, hulp vragen omdat ik het moeilijk vond om mezelf constant aan te pakken. In je eentje is het gewoon echt lastiger dan met hulp van anderen..

Het afvallen zelf moet je inderdaad in je eentje doen maar met steun wordt het wel makkelijker om gemotiveerd te blijven.
Ik heb mezelf nu beloofd als ik een hele week volgens plan eet dat ik een nieuwe thee mag kopen.. Tijdens de vakantie heb ik hetzelfde gedaan van het geld dat ik bespaarde op ijsjes enzo.. Ik kocht toen vrouwenthee (Womans balance; met frambozenblad, citroen verbana en lavendel (Yogi tea), gekocht in de supermarkt).
Die thee is de komende week mijn thee van de week Lachen

En kom maar snel in mijn boekje.. ik heb vandaag echt zo lekker gegeten, ik zal zowel mijn lunch als maaltijd even omschrijven smullen smullen Italiaanse stoofschotel met kip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 19:50    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EGA

Reageer met quote
Het is inderdaad precies zoals Mamdarijn zegt. Afvallen moet je zelf doen maar met steun van je naaste omgeving is het wel makkelijker. Ik heb dat mijn man ook uit moeten leggen. Die dacht ook dat het gewoon een kwestie van niet in je mond stoppen was. Ik heb hem uitgelegd wat ik nodig heb en ook wat ik niet nodig heb. Steeds de opmerking van moet je niet meer dit of moet je niet minder dat, dat hielp me niet. Daar werd ik nukkig van en deed juist het tegenovergestelde. In mijn geval heb ik er meer aan dat hij dat soort opmerkingen achter wegen laat en me meer bemoedigd als hij ziet dat het goed gaat. Ik moest wel eerst zelf het inzicht krijgen in wat ik dan nodig heb en wat juist averechts werkt. Alleen dan kun je het ook goed aan je partner uitleggen.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017 15:27    
Vrouw Weeggegevens   Saartje007
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Heel herkenbaar Yvonne, mijn man dacht ook altijd dat hij me hielp door me te waarschuwen dat ik beter geen taartje of iets dergelijks kon nemen. Na een verjaardag voelde ik me dan zo rot dat ik alsnog iets nam, maar dan stiekem. En dat moet dat pak natuurlijk leeg, want anders loopt het in de gaten. Ik voelde me dan natuurlijk weer schuldig en je komt echt in een neerwaartse spiraal. Nu begint hij te zien dat ik ermee om leer te gaan om met mate te genieten en hoef ik niet meer stiekem te doen. En zo is het de bedoeling denk ik, dat taartje hoort natuurlijk op die verjaardag thuis en dat kan best, als er voldoende beweging en een gezond eetpatroon tegenover staan. Maar het is toch een kwestie van uitleggen waar je mee geholpen bent en wat je doelen zijn en waarom je dat doel hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017 20:39    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Precies Saartje. Mooi verwoord.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 20:08    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik heb een weekmenu gemaakt voor de komende vier weken. Euh.. Eigenlijk een maandmenu dus. Ik heb nu al zin om te eten wat er over vier weken op het menu staat Lachen Poffertjes Lachen Echt lang niet gehad..

Morgen ga ik los, en eet ik alleen wat er op mijn lijstje staat. Dat zal de kilo's leren: ze mogen weer weg en hoeven niet meer terug te komen..

Daaag kilo's!
Zwaaien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 20:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oehh, Kun je een recept plaatsen van die poffertjes? Is EGA toch?

Dankje Yvonne, denk dat we het allemaal wel herkennen.

Leuke dag gewenst allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 5:08    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Poffertjes (lunchgerecht)
Nodig: poffertjespan, 45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, snufje zout, 25 gr roomboter, beetje honing

Voeg de bloem toen aan het bruinbroodmix en klop de eieren er één voor één doorheen. Voeg de melk en het zout toe (als het beslag te dik is wat water toevoegen). Bak de poffertjes en eet ze met het boter en wat honing.

Het zijn er heel veel weet ik me nog te herinneren
smullen

Vandaag heb ik een hele lekkere paprikasalade gemaakt (in een bakje meegenomen naar mijn werk) voor bij de lunch. Maar het kan natuurlijk ook als tussengerecht..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 21:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel Mamdarijn! Ik ga dit zeker maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 6:14    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lekker receptje, Mamdarijn.
Die ga ik overnemen.
Ik heb helaas (nog) geen poffertjes pan.
Maar zal toch ook wel lukken in een gewone koekepan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 12:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9