Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Met EGA de herfst in.


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   MariscaV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 78
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Stellendam


  Reageer met quote
Ik heb mijn boekje van jaren geleden weer opgezocht.
Het is er wel weer even inkomen.....

Het lastige is dat er in de loop van de jaren "nieuwe" producten zijn gekomen, die "vroeger" minder vaak gegeten werden, zoals olijven, pesto, Griekse yoghurt, optimel enz
Weet iemand wat er tegenwoordig wel/niet is toegestaan?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18455
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Eigenlijk gelden vrijwel alle regels van toen nog steeds. Geen kant en klare producten, ook optimel en light zijn niet de producten die wij eten. Een bakje yoghurt met vers fruit is echt lekkerder dan optimel, en ook je eigen drinkyoghurt is zo gemaakt. Het gaat erom dat je weet wat je eet.

Griekse yoghurt, met 10% vet mogen we niet, maar die met 3% vet wel, maar dan telt het als volle yoghurt of biogarde, en mag je er een halve portie van.
Magere yoghurt wordt afgeraden omdat hier bijna geen voedingstoffen in zitten, hiervoor nemen we nu halfvolle yoghurt.

Er is een boek uit 'Appeltje eitje' waarin heel veel dingen worden uitgelegd, en leuke receptjes in staan. Eventueel zou dat ook een tip kunnen zijn. Maar ook hier, samen met ons kun je een heel eind komen.

Pesto kun je zelf maken, daar zijn wel receptjes van te vinden (ook zonder de parmezaanse kaas), en olijfjes mag je weer zodra je op je streef zit. Maar wil je daar liever niet op wachten, wie houdt je tegen? Af en toe een uitzondering maken moet toch gewoon kunnen! Het afvallen zelf gaat dan minder snel.. maar goed, waarom zo'n haast (dat is vaak de afweging die ik maak)

Heb je nog oude maandmenu's dan kunnen die je weer op goeie ideeën helpen.. ik pak ze er regelmatig bij voor inspiratie. Kom gerust spieken in mijn boekje..

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 23:05    
Vrouw Weeggegevens   jacomine4
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-9-2012
Berichten: 1270
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Hallo ik doe weer graag mee
Ben terug van weggeweest en hoop weer de draad op te kunnen pakken

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 8:35    
Vrouw Weeggegevens   MariscaV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 78
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Stellendam


  Reageer met quote
Succes Jacomine!

Het is weer even wennen, maar het gaat goed. Ik heb wel mijn griekse yoghurt nog opgemaakt, want die had ik nog staan en vanmorgen hier ook wel mee gesmokkeld.
Ik heb als ontbijt griekse yoghurt + noten gegeten, daarna ben ik 15 km gaan hardlopen.

Na het hardlopen heb ik mijn E.G.A ontbijt genomen: havermoutpap en een sinaasappel.
De reden dat ik 2 ontbijtjes heb genomen komt omdat ik altijd de hele dag honger heb nadat ik een lange afstand heb gelopen. Ik hoop op deze manier te voorkomen dat ik eetbuien krijg. Het is een gezond alternatief en ik heb volgens mijn sporthorloge 1500 kcal verbrand, dus is iets extra's niet zo erg.

Hoe doen jullie dit met sporten? Ik merk dat de voeding in de eetwijzer dan echt te weinig is.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 14:22    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   MariscaV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 78
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Stellendam


  Reageer met quote
Woensdag is trouwens mijn weegdag en ik woog vanmorgen 79.7.
Er is sinds vorige week woensdag 9 ons af.
Ik ben er blij mee!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 14:24    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18455
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Goed bezig Marisca! Ik neem ook vaak extra zuivel en een extra stuk fruit bij intensief sporten. Meestal start ik zo'n dag met havermout, ga dan hardlopen en neem daarna yoghurt met fruit. Dus hetzelfde maar dan andersom Lachen
Na intensief sporten heb ik vaak nog veel trek, soms wel tot 24 uur na de inspanning. Door hier steeds aan toe te geven merkte ik dat ik niet af viel (wel strakker werd)

Nu ik het weet probeer ik er niet aan toe te geven maar als het te pittig wordt neem ik een kom soep of een boterham met pindakaas. Soep is een fijne vulling en ik word daar niet zwaardere van

Luister vooral goed naar je lijf. Bij 15 km hardlopen heb je echt eten nodig dus zorg in dat geval voor voeding en niet voor vulling..

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 14:32    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18455
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Even mijn lunch met jullie delen! Wie Annemiek is weet ik helaas niet meer, ik ga kijken of ik haar nog terug kan vinden op weegclub. Wat een super lekker en makkelijk broodje.
Ik had het deeg niet vantevoren voorbereid dus het heeft geen rijstijd gehad. Dat wil ik een volgende keer nog wel eens proberen. Maar ook zonder rijstijd was het een heel gezellig leuk broodje geworden, twee zelfs..
Ik had er honing bij gepakt maar niet gebruikt want het broodje was heerlijk zoet zonder..

Bananenbroodje á la Annemiek
1 ei, 50 gr kwark, 60 gr banaan, 40 gr broodmix, 5 gr havermout.

Ei en kwark met kaneel, kardemom en vanille essence door elkaar geklopt, broodmix en de havermout erdoor geroerd. Banaan in plakjes erdoor en het deeg op bakpapier in twee hoopjes gelepeld.

Half uur in de voorverwarmde oven, 170 graden

In mijn aanpassing laat ik het deeg zonder de banaan erdoor rijzen en hoop ik het te kunnen kneden en daarna de banaan erdoor te doen.

Warm opeten met wat roomboter. Een echt zoet broodje smullen

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 17:27    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   MariscaV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-5-2009
Berichten: 78
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Stellendam


  Reageer met quote
Klinkt goed! Ik zal het ook eens maken.
Ik heb op het forum al diverse recepten gevonden, die ik kan maken.....

Hebben jullie nog tips voor zaterdag. Ik heb dan een personeelsuitje en we gaan een workshop schilderen volgen met lunch. (Ik heb geen idee wat voor lunch we krijgen)
Het duurt van 10.30 - 16.00 uur en ik zal alles bij elkaar van 9.00 - 17.00 uur van huis zijn.
Ontbijt en avondeten eet ik wel thuis.....

Verder heb ik nog even een vraag over de verplichte groenten. Er zijn dagen dat ik niet goed weet wat ik als verplichte groente moet nemen en andere dag en is 125 gram weer te weinig. Wat is de functie van deze verplichte groente?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 19:58    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18455
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Tip voor de lunch: maak je niet druk, er ligt altijd wel iets dat bij EGA past. Kies gewoon voor 1 broodje, wel jammer want vaak ligt er meer lekkers. Maar het past nu even niet in je plan en schilderen is ook leuk zonder teveel te eten Idee

Over de zoete groenten:
Ik heb er het volgende stukje over geschreven bij de recepten:
http://www.weegclub.nl/forum/eet-elke-dag-125-gram-verplichte-groenten-v-g-t40071.html

Spiek ook even verder bij de recepten hier op de site http://www.weegclub.nl/forum/ega-recepten-f247.html

Ik heb ze als een Sticky vastgeplakt, en ze beginnen met de letters VG (Verplichte Groente)

Ik heb geprobeerd bij alle zoete groenten iets te vertellen over de voedingswaarde en receptjes erbij te plaatsen. Wat ik heb ontdekt is dat al deze groenten een bijzondere voedingswaarde hebben.

Ze krijgen ook heel veel aandacht op de hippe sites, zo zijn bietjes bijvoorbeeld heel populair bij hardlopers Uitlachen
Spruitjes boordevol vitamine C (meer dan in sinaasappels en aardappels)
Witte groenten vol vezels
En ga maar door.. Op een of andere manier is de keuze voor de zoete groenten binnen EGA heel goed en gevarieerd en belangrijk voor het lijf en de stoelgang.

Ik heb ook een tijdje minder goed opgelet met de zoete groenten en viel gelijk minder goed af. Ook hier moet je er goed op letten dat je veel varieert, probeer elke dag een andere zoete groente te pakken. Ik had vandaag een bijzondere bietjescombi met taugé. Erg lekker

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 21:05    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 11-1-2010
Berichten: 2131
Dieet: EGA
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
De verplichte groenten uit het lijstje van EGA hebben ook een lage Glycemische index (GI). De GI geeft aan hoe snel de bloedsuikerwaarden stijgen. Groenten met een lage GI zorgen er dus voor dat de bloedsuikerwaarden maar langzaam stijgen waardoor de bloedsuikerwaarden stabieler blijven. Dat geeft dan weer minder honger gevoel wat weer positief is als je last van snaaigedrag hebt.

_________________

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 22:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 3 van 11