Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

marie-jose76 binnenkort uitslag screening maagverkleining

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
In mijn opinie moet dit kunnen. Je doet het niet dagelijks, melk mag je en kan me niet voorstellen dat ik cacao veel zit. Wel zou ik hem persoonlijk niet te zoet maken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 11:37    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Is geen enkel probleem hoor.
Als je het lekker vind moet je dat gewoon af en toe doen.
Zoals Slankie al aangeeft, zoveel zit er nu ook weer niet in en je hoeft je echt niet alles te gaan ontzeggen.
Let inderdaad wel op dat je er geen dagelijkse gewoonte van maakt.

Ik doe ook nog gewone Goudband koffiemelk in mijn koffie Lachen

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 15:17    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Ik heb veel moeite met mijn avond eten, het doet gewoon pijn als ik het eten voel zakken. Vandaag had ik bloemkool en klein stukje kip. Aardappels durfde ik niet eens te proberen. Ben benieuwd of dit zal veranderen, heb toch weer de neiging om te gaan pureren. Brood valt ook niet lekker, cracottes tarwe gaat prima, en daar geniet ik dan ook van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 18:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Marie-José,
Ik ben even vergeten hoe lang het nu geleden is dat je geopereerd bent.

Wat je mbt de aardappels zou kunnen proberen is voor de tussenweg te kiezen. Ipv pureren kun je ze ook grof stampen.
En wederom heel goed kauwen. evt. een beetje jus erover dan glijdt het wat makkelijker weg.
De kip niet al te lang bakken zodat ie niet te droog wordt. Scheelt ook.

Brood kan inderdaad een tijdje lastiger gaan. Eet ook in het begin (maar wellicht ook later) niet heel vers brood! Dat is gewoon te kleverig voor je maag. Het plakt namelijk aan elkaar wordt een bolletje en dat komt dus verkeerd terecht.
Heb je het al met geroosterd brood geprobeerd.

Tsja.... zeker in het begin is het echt uitproberen wat wel en niet kan. (en daar wordt je niet altijd even blij van Rollende ogen
Sommige dingen die nu nog niet lukken gaan dadelijk wel weer hoor.

Belangrijk is wel dat je af blijft wisselen en nieuwe dingen probeerd. Anders bestaat het risico dat je dadelijk te weinig gaat eten omdat je bang bent dat het verkeerd valt. En geloof me dat doet het nog wel een paar keer. Geeft niets.... gaat ook weer over Erg blij

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 19:16    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Bedankt voor je snelle reactie, het is zo fijn om steun en advies te krijgen van lotgenoten! Mijn operatie is nu 3 weken geleden dus daar heeft het waarschijnlijk allemaal mee te maken. Mijn warm eten is misschien te droog inderdaad, ga het prakken morgen proberen met wat jus. Brood heb ik alleen nog geroosterd gegeten, voorlopig ga ik gewoon aan de crackers of volkoren beschuit daar geniet ik van. Vanavond ook maar een cracker om toch voldoende binnen te krijgen. Ik blijf zeker proberen al houdt de pijn het wel wat tegen. Ik zal wat meer geduld moeten hebben.

Groetjes,
Marie-José

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 19:38    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Een halve boterham gaat bij mij wel goed maar echt niet meer. Gister mihoen op en dat ging ook goed. Drinken blijft een probleem, krijg vaak echt te weinig binnen dus gang maar meer aan de coup a soul en dat soort dingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 20:39    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag is het eten eindelijk een keer goed gegaan. Begin zo langzamerhand de boel een beetje onder controle te krijgen. Ik vind het lastig om eten en drinken af te wisselen en geen melkproducten te gebruiken 2 uur voor en na mijn multi vitamine.

Glas optimel
Cracotte kaas, beschuit smeerworst
Kop cappuccino
Cracotte kaas, cracotte jam zonder suiker
Appel
Kop thee
Spaghetti met verse tomaten gehakt saus 150 gram
Kop cappuccino
Schaaltje magere kwark
Glas vruchtensap

Nu ik het op een rijtje heb gezet ben ik gewoon trots op mezelf want dit ziet er prima uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 21:23    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Denk dat ik te hard geroepen heb want de.afgelopen dagen wil het niet lukken. Ik heb steeds pijn bij het eten en merk dat het me een beetje tegen gaat staan. Zelfs het drinken is weer een probleem, ik vind het erg.heftig allemaal hoop echt dat het snel beter gaat!
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012 23:01    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Marie-José.
Vervelend joh dat het nog niet zo lukt.
Zelf ben ik in dec. vorig jaar geopereerd en ook ik heb nog geregeld dat er wat verkeerd valt wat dus kramp opleverd. Wat dat betreft zullen we dus wel altijd rekening met bepaalde dingen moeten blijven houden.

Waar doet het zeer?
Is het ongeveer het punt waar je maag begint (dan krijg je echt zo'n bekropt gevoel en lijkt het of er iets goed dwars zit/braakneigingen) of zijn het maagkrampen.

Loop anders je lijstje met aandachtspunten nog eens door om te zien waar het misschien aan kan liggen.
De operatie is pas een week of 4 geleden dus de boel is nog echt niet helemaal hersteld.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 okt 2012 7:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mij mij was het avond eten een probleem. Sinds gister ben ik het af gaan wegen en ben ik aap gaan zitten. Niet met het gezin aan tafel. Ik merkte dat ik toch te veel met de kinderen bezig was en zelf niet goed kauwde of te snel af. Iedere avond kwam het binnen een half uur er weer uit. Het is niet gezellig en staat stom om 50 gram af te wegen maar het werkte wel! Volgens de diëtiste waar ik gister geweest ben is het echt weer trainen en ontdekken!

Brood gaat ook goed bij mij, net als crackers, beschuit, rijstewafel, yoghurt met müsli en dat soort dingen.

De diëtiste wist niets van het feit dat ik de multivitamine niet met mijn calcichew mag nemen of voor/na zuivel. Vanmiddag langs de apotheek en als zij ook zeggen dat het niet hoeft ga ik er geen rekening meer mee houden. Ti's al lastig zat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 okt 2012 10:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 9 van 20