Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

marie-jose76 binnenkort uitslag screening maagverkleining

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Ik zie dat ik weer wat berichten gemist heb, wat een vervelend verhaal van jouw broer, paulina. Ik snap inderdaad best dat het jou daardoor tegenhoudt. Ik ben wel van mening dat de zorg metname in het catharina ziekenhuis en volgens ron ook in het mmc veel beter zal zijn! Risico lopen doe je altijd natuurlijk maar met veel overgewicht rondlopen doe je dat ook. Ik vond het ook best eng allemaal en ben blij dat het achter de rug is. Voel me slapjes op dit moment, ben snel duizelig. Heb nu twee weken vloeibaar achter de rug en denk dat ik toch voorzichtig ga beginnen met vast voedsel. Merk dat het eten en drinken steeds beter gaat dus denk dat het best kan. Na 3 weken hoef ik pas met de vitamines te gaan beginnen maar misschien is het beter om eerder te starten.
Hoe gaat het met jou Slankie? Krijg je ook al genoeg van je vloeibare periode?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 10:48    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Hier gaat het redelijk. Ik heb gelukkig maar 2 weken vloeibaar voorgeschreven gekregen. Donderdag hang ik de steunkousen aan de wilgen en vier ikdit met mijn eerste cracker. Zo zin in! Vitamine slik ik trouwens wel direct al.

Heftig verhaal van je broer Paulinam. Erg jammer dat er blijkbaar nog steeds ziekenhuizen en organisaties zijn die mensen zo slecht behandelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 11:14    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Ook ik ben vrij direct al aan de vitamines/mineralen gegaan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 11:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn vaste voedsel is niet goed bevallen, heb het rustig gedaan maar s'avonds te weinig tijd tussen mijn bouillon en mijn pure van aardappelen en bruine bonen. Was misschien ook wel wat.droog maar ik heb het geweten. Een uur ontzettende kramp gehad met het gevoel dat het zo weer omhoog kwam, toen het eindelijk zakte begonnen mijn darmen en heel de nacht is alles erg gevoelig geweest. Vandaag dus maar even rustig aan vloeibaar eten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 8:08    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
marie-jose76 schreef:
Mijn vaste voedsel is niet goed bevallen, heb het rustig gedaan maar s'avonds te weinig tijd tussen mijn bouillon en mijn pure van aardappelen en bruine bonen. Was misschien ook wel wat.droog maar ik heb het geweten. Een uur ontzettende kramp gehad met het gevoel dat het zo weer omhoog kwam, toen het eindelijk zakte begonnen mijn darmen en heel de nacht is alles erg gevoelig geweest. Vandaag dus maar even rustig aan vloeibaar eten!

Hoi,
Oei Rollende ogen maar ja kan gebeuren en je hebt het i.i.g. geprobeerd.

Kunnen inderdaad verschillende redenen zijn.
- de combinatie van bouillon en daarna de puree kan teveel zijn.
volgens mij is het advies om een half uurtje voor en na het eten niet te drinken. de combi van bouillon en de rest is eigenlijk hetzelfde.

- bruine bonen zijn vrij stug van structuur en sowieso moeilijker te
verteren. zeker in de begin periode.
wat meestal wel goed gaat om mee te starten is brocolli, bloemkool,andijvie (potje), spinazie (potje).

Hoe voel je je nu?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 8:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat vervelend zeg dat het niet goed voelde.

Het Sfg adviseerde mij;

Dag 1 = 1 cracker of beschuit metbv smeerworst, smeerkaas, appelstroop.
Warme maaltijd prakken ipv pureren enden idd de groente die Ron al aan gaf. Geruld gehakt.
Dag 2 =cracker vervangen door geroosterde boterham, warme maaltijd hetzelfde.
Dag 3 = geroosterde boterham vervangen door brood van 2 dagen oud, warme maaltijd hetzelfde, al kun je het gekrulde gehakt door kleine gehaktballen vervangen.
Dag 4= beleg, groente steeds beetje meer uitproberen, zo ook met soorten crackers, müsli e.d. Steeds 1 ding proberen op een dag enniet gelijk alles willen.

Uiteindelijk menu moet bestaan uit:

- halve liter zuivel
- 2 bruine boterhammen, cracker of roggebrood
- 50-100 gram vlees
- 1 tot 2 opscheplepels zetmeelcomponent
- portie groente
- 2 porties fruit waarvan van 1 citrus of kiwi

Ik ben geen aardappel of rijst eter en zal mits dit goed valt hoger in vlees en groente komen. Vind het een mooi richtlijn. Afhankelijk van aantal kcal wat ik binnen krijg zal ikzelf of geen light producten kiezen. Veel eiwitten vind ik belangrijk en weinig koolhydraten en wil rond de 1200 kcal binnen krijgen.

Zo ff naar de natuurwandeling om te kijken welke broodbakmixen ze hebben. Wil speltbrood gaan proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 9:14    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Slankie,
Ik heb speltbrood bij de echte bakker gehaald. Is wel wat prijziger maar vult erg goed en ik vind het lekker. Wissel het af en toe af met zuurdesembrood.

Voor de rest bij de biologische boerderij 100% speltcrackers.
Zijn lekker maar waren ook 1,55 voor 4 stuks. Vond ik wel vrij prijzig. Bij de bakker waren ze 2,75 voor 9 stuks (niet 100% spelt)
Ik denk dat ik het mbt crackers gewoon bij de wasa sport en vezelrijke crackers houdt.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 9:29    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is idd prijzig! Ik heb een fijne broodbakmachine en vind het leuk om te doen dus ga eens wat proberen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 9:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
slankie2012 schreef:
Dat is idd prijzig! Ik heb een fijne broodbakmachine en vind het leuk om te doen dus ga eens wat proberen...

Hoi,
Ben benieuwd of het lukt en hoe het bevalt smullen
Ik heb trouwens een zak 100% speltpasta gehaald bij de biologische boerderij (2,55). Smaakt heerlijk en je hebt er maar weinig van nodig dus prijstechnisch valt het dan nog wel mee.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 12:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Voel me wel wat beter maar merk dat het allemaal weer een stuk gevoeliger is. Het is natuurlijk nog erg kwetsbaar. Vandaag maar even rustig aan en gewoon vloeibaar. Waarschijnlijk komen vandaag mijn vitamines van fit for me, ik hoop dat ik me daardoor iets minder slap ga voelen. ik ben benieuwd waarom jullie voor spelt brood kiezen i.p.v. Gewoon bruin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 12:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 5 van 20