Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

marie-jose76 binnenkort uitslag screening maagverkleining

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Hoi Slankie,

Wij lopen inderdaad behoorlijk gelijk, hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter na de operatie? Ik moet vanuit het Catharina ziekenhuis in eindhoven 3 weken vloeibaar. Het zal best goed zijn maar ik vind het nogal wat. Je eten ziet er toch een stuk mineer aantrekkelijk uit. Aan de andere kant is het al een stuk beter dan de modifast die ik twee weken moest gebruiken ervoor. Even doorzetten dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012 13:03    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Klinkt misschien een beetje vreemd maar ik deed mijn (gepureerde) eten toen in een groot cocktailglas, zette dat op een schoteltje en zo zag het er toch nog wat gezelliger uit.
Zelf pureerde ik niet veel maar nam de Olvarit maaltijden 12mnd en ouder. Eigenlijk is dat niet helemaal goed aangezien de voedingstoffen die daar in zitten niet afgestemd zijn voor een volwassene maar ik ben er goed mee door gekomen.
Pureren is wel meer werk maar ook stukken lekkerder.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012 14:33    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Het doet inderdaad veel hoe iets er uit ziet. Ik ben erg van het verse voedsel dus iedere dag gaat mijn eten de blender in.
De smaak is veel beter dan hoe het eruit ziet. Vandaag ga ik alles los van elkaar pureren, aardappeltje,broccoli en stukje kabeljauw. Ik sla me er wel doorheen, het gaat steeds makkelijker, heb zelfs echt weer zin om te eten dus is wel positief. mijn moeder maakt elke dag verse bouillon voor me en dat doet het ook goed, morgen ga ik proberen verse tomatensoep te eten, lekker met veel groenten en wat gehakt door de blender. Met een beetje variatie moet het gaan lukken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012 14:53    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Morgen is het een week geleden en merk dat het per dag een stukje beter gaat. Het langzame eten en drinken is nog wennen en gaat nog vaak net wat te snel. Ik ben ook meer met drinken bezig als met eten moet ik zeggen maar dat wat ik drink zorg ik wel voor dat het energiereik is (milkshake van melk met banaan, goedemorgen voor de graantjes enz) Verder ben ik snel moe. De wondjes gaan behoorlijk jeuken en trekken dus dat is een goed teken.

3 weken vloeibaar lijkt me ook heel lang. Ik hoor zelfs dat sommige maar 1 week op vloeibaar zitten. De 2 weken die ik moet vind ik een mooie middenweg Lachen Ik zie aan de ene kant uit naar mijn eerste cracotte met smeerkaas en aan de andere kant lijkt het me weer eng...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 10:06    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Paulinam
Weegclubfan voor het leven

Dieet: sleeve sinds 25-1-2017

Reageer met quote
Goh dames, ik lees net jullie verhalen. Knap dat jullie de stap hebben durven maken. Ik heb er veel over getwijfeld maar ben echt een scheiterd wat dat betreft. Daarnaast heeft mijn broer een maagverkleining gehad die niet helemaal lekker verlopen is dus ik dacht dan maar niet.
Ik blijf jullie volgen, ben toch benieuwd hoe het jullie vergaat.
Paulina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 10:58    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Mag ik vragen wat er niet lekker is verlopen en hoe lang het geleden was? Verhalen uit het verleden hielden mij ook lange tijd tegen gehouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 11:02    

Reageer met quote
ja natuurlijk, hij is geopereerd in Brugge ( belgie) , dat moest van de verzekering. Daar is het goedkoper. Hij is gewoon voor het voortraject in het Catharina Eindhoven geweest en de operatie was in Brugge. Ik heb hem op de dag van de operatie weggebracht, hij zag zijn arts pas op de operatie kamer!
De volgende dag weer opgehaald en verder geen begleiding gehad.
Nou 2 dagen later ontzettende buikpijn, veel overgeven, niks kunnen binnen houden. Toen begon het: brugge bellen...Nee bel catharina maar. In catharina: Nee je moet in Brugge zijn. Toen eerst de verzekering nog gebeld en na 1 1/2 dag heen en weer bellen EN een huisarts die niks wou doen, kon hij eindelijk naar Brugge.
Daar bleek er iets los gegaan te zijn en toen heeft hij nog ruim 2 weken in Brugge gelegen.
In Belgie is het zo dat je zelf voor eten en handdoeken en zo moet zorgen, mijn broer is alleen en ik woon ruim 200 km vanaf Brugge dus dat ging allemaal niet zo geweldig.
Inmiddels is hij 40 kilo afgevallen en alweer 20 kilo aangekomen. Het heeft bij hem dus niet geholpen, hij ging dingen denken als mijn maag is toch kleiner dus chips en kaas kan ik gewoon eten want mijn maag is kleiner.
Je snapt dat dit me toch wel tegen gehouden heeft + dat ik gewoon moeite heb met ziekenhuizen enzo...
Dit was in 2010, hij was verzekerd bij FBTO en ik toen ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 11:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Paulinam schreef:
ja natuurlijk, hij is geopereerd in Brugge ( belgie) , dat moest van de verzekering. Daar is het goedkoper. Hij is gewoon voor het voortraject in het Catharina Eindhoven geweest en de operatie was in Brugge. Ik heb hem op de dag van de operatie weggebracht, hij zag zijn arts pas op de operatie kamer!
De volgende dag weer opgehaald en verder geen begleiding gehad.
Nou 2 dagen later ontzettende buikpijn, veel overgeven, niks kunnen binnen houden. Toen begon het: brugge bellen...Nee bel catharina maar. In catharina: Nee je moet in Brugge zijn. Toen eerst de verzekering nog gebeld en na 1 1/2 dag heen en weer bellen EN een huisarts die niks wou doen, kon hij eindelijk naar Brugge.
Daar bleek er iets los gegaan te zijn en toen heeft hij nog ruim 2 weken in Brugge gelegen.
In Belgie is het zo dat je zelf voor eten en handdoeken en zo moet zorgen, mijn broer is alleen en ik woon ruim 200 km vanaf Brugge dus dat ging allemaal niet zo geweldig.
Inmiddels is hij 40 kilo afgevallen en alweer 20 kilo aangekomen. Het heeft bij hem dus niet geholpen, hij ging dingen denken als mijn maag is toch kleiner dus chips en kaas kan ik gewoon eten want mijn maag is kleiner.
Je snapt dat dit me toch wel tegen gehouden heeft + dat ik gewoon moeite heb met ziekenhuizen enzo...
Dit was in 2010, hij was verzekerd bij FBTO en ik toen ook.

Hoi,
Dat is erg vervelend geweest voor je broer.
Jammer ook dat er geen verdere begeleiding bij zat want dat had zeker in het natraject veel gescheeld.
Elke operatie heeft zijn risico's en de maagoperatie is een behoorlijk grote ingreep. Toch liggen de meeste nadelen haal ik uit je verhaal uit de communicatie tussen beide ziekenhuizen en de verzorging in Belgie.

Dat hij daarna bij is gekomen is wel zijn eigen schuld. Na de operatie moet je ook je eet/leefpatroon veranderen.
Het is en blijft een hulpmiddel en als je inderdaad gewoon weer aan de chips, friet en kaas gaat kom je net als iedereen weer gewoon bij. Dan helpt ook een maagverkleining niet.

Zelf ben ik in mrt. 2010 in het MMC te Veldhoven geopereerd voor de G-Bypass. In dec. 2011 is daar een vervolgoperatie achteraan gekomen omdat de eerste zijn werk niet goed deed. (De remfunctie tussen mijn maag en darm werkte niet naar behoren)
Alles werkt nu prima en de verzorging en begeleiding was uitstekend.
Vanmiddag weer naar de dietiste van het ziekenhuis.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 12:22    

Reageer met quote
Ha Ron, ik zeg ook niet dat het altijd fout gaat maar als het op deze manier gaat dan liever niet dacht ik. Ik zag het van heel dicht bij fout gaan op alle fronten en dat was voor mij genoeg.
Er werd hier gevraagd hoezo het fout was gegaan en dat heb ik uit gelegd.
Voor alle duidelijkheid door dit verhaal heb ik wel respect gekregen voor iedereen die afvalt of het nou door een ingreep is of niet.
Je moet het toch nog zelf doen en er moet een knop om.
Tegen mijn broer hadden ze gezegd dat bij de operatie ook dat gedeelte word weggehaald wat er voor zorgt dat je honger hebt en dat zal wel zo zijn maar als het in de bovenkamer schreeuwt om eten dan moet je toch maar zo sterk zijn er niet aan toe te geven. Ongeacht operatie of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 12:36    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Paulinam schreef:
Ha Ron, ik zeg ook niet dat het altijd fout gaat maar als het op deze manier gaat dan liever niet dacht ik. Ik zag het van heel dicht bij fout gaan op alle fronten en dat was voor mij genoeg.
Er werd hier gevraagd hoezo het fout was gegaan en dat heb ik uit gelegd.
Voor alle duidelijkheid door dit verhaal heb ik wel respect gekregen voor iedereen die afvalt of het nou door een ingreep is of niet.
Je moet het toch nog zelf doen en er moet een knop om.
Tegen mijn broer hadden ze gezegd dat bij de operatie ook dat gedeelte word weggehaald wat er voor zorgt dat je honger hebt en dat zal wel zo zijn maar als het in de bovenkamer schreeuwt om eten dan moet je toch maar zo sterk zijn er niet aan toe te geven. Ongeacht operatie of niet.

Hoi,
Ik geloof goed dat jij toen dacht laat maar zitten want het zat ook echt allemaal tegen zeg!

Zoals je al zegt. Ook na de operatie moet je het inderdaad zelf doen. Wel grappig trouwens dat ze zeiden dat ze het stukje weg zouden halen wat je het hongergevoel geeft. Het speelt wel gedeeltelijk mee mbt aanmaak van bepaalde stoffen maar het belangrijkste gedeelte speelt zich inderdaad zoals jij al zegt in je bovenkamer af. En dat gevoel blijft nog heel lang.
Bij mij is de operatie al weer een tijdje geleden maar ik denk dagelijks nog behoorlijk veel aan lekker eten. Kan er gelukkig in de meeste gevallen ook wel van af blijven.
Af en toe genieten kan echter ook en dat doe ik dan ook zeker wel Erg blij

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 12:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 4 van 20