Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maat houden of afzweren?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Naive
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goedenavond!

In een boekje over gezond leven, stond dat je jezelf moest leren om keuzes te maken wat betreft eten, bijvoorbeeld: Wel een handje chips, maar dan geen wijntje; wel een stuk pizza, geen toetje etc.

De schrijfster geeft aan dat het een smoes is om te zeggen dat je niet na 1 koekje kunt stoppen.

Ik zelf vind dat echter ontzettend moeilijk. Ik eet graag gezond, maar 1 koekje eten, of een handje chips, voelt voor mij als 1 hap van je avondeten nemen en dan moeten stoppen. Vooral als er geen gezonde alternatieven in de buurt zijn, bijvoorbeeld op een feestje.

Het lijkt me ideaal om te kunnen, maar vooralsnog vind ik iets niet eten vele malen makkelijker dan een beetje van iets nemen.

Mijn vraag aan jullie is: Lukt dat jullie wel?

http://www.weegclub.nl/forum/naive-t26553.html#993559

Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.
(doch dat nooit op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen, dan God te dragen geeft)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015 22:36    
Vrouw Weeggegevens   miss-mel
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GOK

Reageer met quote
Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal: liever niets dan een klein beetje. Toch probeer ik het wel, omdat ik het heel graag zou kunnen. Nu ik koolhydraatarm eet, kan ik prima maximaal 10 noten nemen.
At ik chips, dan 'moest' die zak leeg. En ben ik op een verjaardag waar ik taart neem, dan kunnen er ook nog wel hapjes en chips bij. En ja, als die dag dan toch al 'verpest' is, dan is het voor mij makkelijk om te kiezen voor ongezonder avondeten. Ik hoop dat ik ooit nog ga leren om daar anders mee om te gaan; niet hollen of stilstaan, maar keuzes maken. Heb je dit gelezen in 'het geheim van slanke mensen'?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015 22:49    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Natuurlijk is het een smoes, je hebt het jezelf wijsgemaakt omdat het nu eenmaal lekker is en je geen zin hebt in iets gezonds, ook al is dat heus wel voorhanden. We hebben onszelf die gewoonte aangeleerd en dat is nu eenmaal lastig te doorbreken. Niemand die je verplicht de zak leeg te eten toch, die keus is aan jou!

Ook op een feestje, als er geen gezonde alternatieven zijn dan neem je toch gewoon niet? Of je vraagt je gastvrouw of ze misschien iets van rauwkost voor je te knabbelen heeft, evt. met een yoghurt sausje. Wie weet wat je teweeg brengt! Lachen

Het is meer een kwestie van je 'mindset' veranderen, als jij jezelf blijft inprenten dat je het nu eenmaal niet kunt dan lukt het ook inderdaad niet. Kijk maar eens goed op feestjes en bij etentjes hoe slanke mensen ermee omgaan, heel leerzaam! Dat is wat bij mij de knop om kreeg. Idee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015 10:36    
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Het is meer een kwestie van je 'mindset' veranderen, als jij jezelf blijft inprenten dat je het nu eenmaal niet kunt dan lukt het ook inderdaad niet. Kijk maar eens goed op feestjes en bij etentjes hoe slanke mensen ermee omgaan, heel leerzaam! Dat is wat bij mij de knop om kreeg. Idee

Dat is een mooie tip Kaatje! Die ga ik onthouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015 14:56    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   mandarijntje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heel herkenbaar, helaas ....
Wat ik mezelf nu aan het aanleren ben is heel bewust genieten van dat ene koekje en daarna minimaal 5 minuten ''wachten'' tot ik een volgende neem. Vijf minuten is altijd op te brengen en ik merk dat ik vaak al weer met heel andere dingen bezig ben en dat ik geen behoefte heb aan meer. Voor mij werkt het heel goed Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015 7:25    
Vrouw Weeggegevens   Dodo

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Dat is ook een goede tip Mandarijntje. Die ga ik ook onthouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015 14:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1