Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maanvis boekje spannende dag.... afspraak bij de chirurg

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   maanvis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond (maagband)

Reageer met quote
gisteren heb ik maar even gebeld naar het ziekenhuis. Omdat ze op mijn werk graag een indicatie zouden willen hebben wanneer ik ongeveer geopereerd zou gaan worden.

De tijdsindicatie blijft tussen 12 december en 12 januari. Wordt het december is het leuk om in een versierde woning te zitten en kan mijn kind me helpen in de vakantie met mijn werk. (distributie) Het is dan wel retedruk op mijn werk en dan kunnen ze me eigenlijk niet missen. 12 januari, tja dan is de kerst achter de rug en je huis vaak een ongezellige boel. Niemand die me kan helpen dus ook geen werk en dus geen geld.....

Hoe je het dus went of keert beide data en tussen liggende data hebben hun voor en nadelen.

zolang het dan maar geen kerst wordt. Het lijkt me niets om die dagen in het ziekenhuis te ligggen te meer omdat ik dan jarig ben!!!!

Maar goed.... over twee weken dan kan ik dus al gebeld gaan worden voor een datum het blijft nog altijd spannend....

Aan de dames die zo'n operatie hebben gehad is het gemakkelijk om voor die tijd al wat kleinere kleding in de uitverkoop te scoren???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 19:53    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
maanvis schreef:
De tijdsindicatie blijft tussen 12 december en 12 januari.

Aan de dames die zo'n operatie hebben gehad is het gemakkelijk om voor die tijd al wat kleinere kleding in de uitverkoop te scoren???

Hoi,
Dat wordt dan een kerstdiner bestaande uit Modifast of Olvarit (vloeibaar en puree voor +/- 3 weken) Lachen Lachen Lachen
(tegen die tijd lig ik ook in het ziekenhuis voor een extra benodigde operatie na mijn G.Bypass dus ook 3 weken vloeibaar en geen kerstdiner Huil huil )

Ik ben dan wel geen dame maar het is zeker handig om alvast wat kleinere kleding aan te schaffen. Zeker in het begin vliegen de kilo's en de centimeters eraf. Scheelt zeker in de uitverkoop.

Wat op zich ook makkelijk is, is om bijv vlees dat je in de vriezer bewaard alvast te portioneren in kleinere hoeveelheden. Denk bijv. aan halve kipfilets etc... Scheelt je met koken en je schept dan zeker niet teveel op je bord want dat zal in het begin zeker nog wel gebeuren. De oogjes zijn dan voortaan groter dan het maagje Erg blij

Groetjes en alvast heel veel succes!!!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 20:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ ron,

bedankt voor je woorden het wordt voor mij idd een kerstmenu van modifast oid.

inmiddels heb ik al wat kleinere kleding aangeschaft. Vooral de bovenkleding als dat zo wijd zit dan voel je je echt niet prettig.

Mijn operatie krijg ik op 22 december ik denk heel erg vroeg want ik moet me de 21 ste melden.

Ik heb er echt zin in maar hik er ook wel tegen aan... We zullen het wel zien.

Omdat mijn BMI niet erg hoog is hoef ik niet de 3 weken dieet te volgen voor de operatie maar 2 weken dus... we vervroegen het kerstdiner naar komende weekend toe zodat we het wel gezellig kunnen hebben met zijn allen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 9:58    
Vrouw Weeggegevens   ShadowCat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: LOW-CARB (gezond eten)

Reageer met quote
maanvis schreef:
... we vervroegen het kerstdiner naar komende weekend toe zodat we het wel gezellig kunnen hebben met zijn allen.

Dan is het nu toch gewoon een sinterklaasdiner? Is volgens mij net zo gezellig Lach Wij zetten trouwens aanstaande zondag al de kerstboom op dus als jij nu hetzelfde doet kun je toch met een kerst-gevoel lekker eten samen.

Als je er maar van geniet..dat is het belangrijkste. En daarna gewoon vol goede moed naar 2012! Lach

Succes!
Groetjes
Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 13:27    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Dames,
Wij hebben het kerstdiner ook verplaatst en gaan vooraf nog een keertje gourmetten. Op 16 december word ik geopereerd en Ik ben nu ook al bezig met kleinere porties avondeten en in de ochtend + middag pak ik een modifast. Om 10:00, 14:00 en 16:00 uur neem ik een brinta cracker.

Zojuist heb ik bij de AH de aanbieding van kipfilet gehaald en die filets ga ik voor mezelf alvast halveren en zo de vriezer in. Dadelijk na de operatie is het dan makkelijk portioneren.
Volgens mij word ik de grootste besparing in 2012 op boodschappenkosten Lachen Lachen Lachen

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 14:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Ron wat ik bespaar op het eten dat eet mijn zoon inmiddels wel erbij. Pubert lekker en eet bij de klippen omhoog. Nou ja gelukkig moet hij een stuk naar school toe fietsen dus... dat scheelt wel weer.

Hier staat de kerstboom ook al sinds gisteren (zondag dus).

Wat bij mij wel een probleem zal gaan worden is dat ik weer moet wennen aan het vlees eten. Door klachten van het maagbandje zat het vlees eten er niet in...

Morgen begin ik met mijn pre operatief dieet.. heb van het lekker eten maar afscheid genomen.. (nou ja ongezond eten dan).

Vandaag gaan we de boodschappen doen voor het dieet en we zullen het wel zien denk ik...

Raar als je bedenkt dat je over ruim 2 weken al geholpen bent....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 9:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag ben ik begonnen met het pre operatief dieet.

Dus geen suikers en geen tot weinig/minimaal vet

vanochtend vroeg om 4 uur 1 plakje brood
daarna water water water
om half 8 bij thuiskomst 1 plakje brood
(had nog geen fruit in huis)
koffie zwart
koffie koffie koffie koffie
(biologische koffie is van granen gemaakt)
12 uur plakje brood en een stukje kaas ipv erop
water water
5 uur warm eten groente andijvie en 1 aardappel half stukje kip
8 uur 1 appel
(ja toen had ik dus appels gehaald en dat valt niet mee met het opeten met dat maagbandje wat ik nog in mijn lijf heb zitten)
ergens tussendoor heb ik mijn halve liter optimel weggedronken en daarna nog 2 mokken koffie gedronken.
op het einde dus zonet (half tien) heb ik mijn multivitaminen ingenomen... en ga ik dus ook op bed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2011 22:31    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
8 dec. 11
3:50 1 glas optimel + 1 plak brood onbelegd
(ik zit in de distributie en sta elke ochtend dus om half vier op)
6:00 1 appel
1 500 ml fles water
8:00 1 plak brood onbelegd + 1 mok granenkoffie
9:00 1 mok koffie
10:00 1 mok koffie en een cracotte met halvarine
(dit nav een gesprekje met het ziekenhuis omdat mijn dag al zo vroeg begint en de menu van hun 3 eetmomenten heeft merk ik dat toch wel minimaal 1 meer moet hebben dus nou vul ik mijn menu aan met cracottes weinig vet en weinig suiker)
de rest van de dag zal zijn
11:00 koffie
12:00 plak brood + stukje 30+ kaas (ipv op brood) met koffie
13:00 koffie
14:00 cracotte met water
ca 15:00 appel
17:00 optimel ik glas
17:30 sla met gekookte ei en een beetje dressing (blank) plus 1 aardappel
19:00 koffie
20:00 koffie

21:30 multi vitaminepil met water
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011 11:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zondag dus uitslapen en "normaal"eten?

9:30 koffie
10:00 1 plakje brood met 30+ kaas
11:00 optimel
12:00 1 broodje met 1 banaan
13:00 tot 17:00
500 ml spa blauw
4 koffie met halvamel (gewone koffie dus)
onderweg naar huis 1 appel
18:00 1 aardappel met spinazie en 50 gr kipfilet
19;00 1 bakje yoghurt (optimel)
20:00 koffie (mijn eigen lekker leut)
21:00 koffie
21:30 1 glas water en mijn multi vitaminen

Voor de gewone yoghurt heb ik stevia gekocht. Dit is een plantaardige zoetstof. Stevia is wel prijzig 10 euro voor 1 pot wat van netrena of kruidvat of c1000 tussen de 1 tot 3 euro kost. Maar stevia is dus plantaardig en gezien de hoeveelheid rommel wat normaal al in het eten gegooid wordt lijkt het mij beter om op stevia over te stappen. Stevia is een plantje wat zoeter dan zoet schijnt te zijn. Ik had het eens op het internet gelezen en gisteren toch maar meegenomen bij de reformzaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2011 22:31    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Nou, jij bent ook bijna aan de beurt met je operatie hč.
Toch wel spannend nu langzamerhand vind je niet?

Zo te lezen gaat het goed met je.
Vraagje: welke Multi vitaminen gebruik jij?
Ik die van FitforMe. Sinds ze iets met de geur aangepast hebben (jeetje wat stonken ze Erg blij ) bevallen ze me prima.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2011 17:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 3 van 9