Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maanvis boekje spannende dag.... afspraak bij de chirurg

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   maanvis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond (maagband)

Reageer met quote
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 aug 2011 21:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat goed met mijn gewicht. Hoewel ik rondom de 120 blijf schommelen gaat het niet echt super omhoog met de kgtjes.

De waarschuwing vanuit het ziekenhuis na de lediging van het bandje was dat de kgtjes waarschijnlijk bij zouden komen. Maar tot mijn verbazing blijf ik schommelen rondom de 120 en zit ik op dit moment 5 kg lager dan het ziekenhuis gewicht ten tijde van de lediging.

Ik hou me echt niet super de puper in wat betreft het eten. Om eerlijk te zijn eet ik rustig M&M's een zak verspreid over mijn hele werkdag (die begint om 5 uur 's ochtends en eindigt om half acht 's avonds).

Maar wat doe ik dan allemaal op de dag dat het goed blijft gaan met het gewicht?

Ik ontbijt met rijstwafels (of crackers) dat blijft het enigste waar het erg goed mee gaat. Daarbij nuttig ik water waarna ik later op de dag overstap op crystal clear.

Dan neem ik tussendoor crackers /rijstwafels met kaas halvarine of wat dan ook. (Ben er ook achtergekomen dat Rijstwafels met kaas na verloop van tijd harstikke zacht worden).

Mijn lunch als je dat lunch kan noemen bestaat vaak uit een saladeschotel die ik koop bij de aldi of lidl. Zo'n eentje die kant en klaar is waar vlees of dergelijke bij zit. De dressing gebruik ik niet!!!! De ene dag is het de boeren de andere dag de Italiaanse de dag erop de ceasar salade. Of ik haal drinkontbijt op of yoghurt en eet dat op ipv de saladeschotel.

Rondom het tijdstip dat ik thuis kom eet ik nog wat aardappelen of rijst ofdergelijke. Dan heb ik niet veel tijd en vooral geen zin om nog even een uur in de keuken te staan dus vaak is het aardappelen in het zakje in de magnetron tien minuten , wat groenten erbij en klaar.

Wat doet een mens zo vroeg uit bed>

's ochtends lopen we de ochtendbladen. Ik rek en strek door de hele auto heen om de vk's trouws ad's nextjes enz te pakken.
Daarna doe ik postbezorging en bezorg ik in 2 1/2 uur de post van de wijk die ik heb alles lopend.
Dan ga ik de pakketjes die mijn man bezorgt nummeren controleren en help ik hem mee om alles in te pakken. (als ik tijd over heb bezorg ik ook pakketten omdat ik ook voor de vervoerder rij maar dan alleen op de donderdag en vrijdag)
Dan ga ik mijn eigen distributie rijden (een rit van 3 uur)
Na mijn eigen route bel ik mijn man op en vraag waar hij is en help ik hem verder.
Waarna we samen de pakketjes die niet bezorgd konden worden, die we opgehaald hebben omdat ze retour moeten afleveren op het depot en dan naar huis kunnen gaan.

Dat is zo'n beetje mijn werkdag. Voordeel is dat als je druk bent je geen zin in lekkers hebt (althans ik niet) jammer genoeg betekent dat ook dat mijn appeltaart die ik al 2 weken geleden zou maken nog niet gemaakt is.

Ik vervang trouwens bij het bakken van taarten enz de suiker die ik moet toevoegen door een nieuwe zoetstof. Ik weet niet precies hoe hij heet. Het is een glazen pot met gele deksel en kost ca 2 euro. Hij is lekker en kan meebakken in gerechten ideaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 9:30    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik mis bij je dagmenu wel het een en ander, eet je zo omdat je niet alles verdraagt?

Succes op gewicht blijven is ook erg goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 10:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey

ja idd ik eet vooral zo omdat ik veel moeite heb met bepaalde voedingsstoffen.

Brood daar zal ik nooit meer van eten. Na elke bammetje die ik wel eens probeer komt het allemaal er weer uit en doet het zo'n pijn dat ik er vanaf zie.

Aardappelen gaat wel maar rijst/bami/macaroni lukt niet.
Vlees is ook nog altijd een crime ook al is het bandje geledigd.
Groenten gaat soms wel soms niet.

Fruit is echt geen optie om te eten.

Over het algemeen haal ik dan van die knijpdingen van de lidl of aldi voor de fruit. Eet ik echt wel de yoghurt/ontbijtdrink.

Wat ik nog wel doe is dan voor de vlees dat ik tonijn pak / smeerworst op de crackers doe / of de vleesvervangers pak.

Ik word wel gecontroleerd op de voedingsstoffen die ik binnenkrijg in mijn bloedwaarden zijn geen afwijkingen te vinden (slik natuurlijk wel elke dag een multivitamine).

groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 22:47    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben weer een kleding maatje kleiner. Vandaag ben ik naar maatje 52 overgestapt. Goed het is wat wennen want omdat je stevig bent draag ik het liefste wat wijdere kleding maar maatje 52 past prima. Ik voel me er wel prettig in (hoewel ik nog wel af en toe denk... zo dat zit wel strak hoor) Maar als ik dan in de spiegel kijk dan zie ik mezelf en denk dan.... goh zo dik ben ik gelukkig ook niet meer....

van de broek heb ik nou 48 aan 50 die is toch echt te groot geworden en zakt me constant naar beneden. Ook de rokken die ik gekocht heb voor de zomer zijn te ruim en zakken af...

het is dus wel allemaal even wennen de kleding die nou aangaat is weer wat strakker om me heen. Dus de broeken hijs ik niet meer tot aan de borsten op...(jammer dat wel krijg je pas een strak buikje van) maar de riem is niet meer nodig en de uitslag die ik daar van kreeg is dan ook weer weg.

Ik hoop dat ik tegen december niet te veel afval straks zeggen ze in het ziekenhuis dat mijn bmi te laag is voor de operatie. Dat zou jammer zijn want het was voor mij een hele stap om juist weer een stap in de richting te zetten.

Volgend jaar zal het nog wel een maatje kleiner zijn... ik ben al blij dat ik van boven een maatje 48/50 krijg en van broek een 44/46. Dan is het wel goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 22:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nog een weekje en dan heb ik een afspraak bij de chirurg en de anesthesist.

Ik begin er nou wel tegen aan te hikken hoor.... pfff en wat duurt die week dan nog lang zeg...

Het is een informatief gesprek nog en we gaan het hebben over wat er precies gaat gebeuren.

In ieder geval gaat het bandje eruit en krijg ik als het wil lukken een minibypass of een complete bypass..... We zullen zien.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 21:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo de laatste tijd aardig wat last van mijn maag. Het eten gaat wel goed dat wel, maar oh zo vreselijk last van maagzuur en oprispingen. Verder misselijk...

Mijn zusje is zwanger en de hele dag ziek zal ik het gewoon dan van haar overnemen en ook de symptomen met haar delen??? of zijn het gewoon de zenuwen van het gesprek van maandag????

Er hangt natuurlijk het e.e.a. vanaf......

Op dit moment probeer ik aardig wat vlees en bladgroenten naar binnen te krijgen ivm vrijwel chronische bloedarmoede... Ik merk het aan mijn lijf heel erg moe enz... een teken dat er toch weer sprake is van bloedarmoede.

Wel magere vlees kip dus en spinazie 1 keer per week niet te vaak daarnaast slik en blijf ik vitaminen slikken......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2011 7:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren op gesprek geweest in het ziekenhuis.

Binnen een maand of drie / vier ga ik onder het mes.

We hopen dat de operatie in 1 keer kan anders moet het in 2 keer en halen ze dus de eerste keer het bandje eruit.

Ik maak me nou al zorgen hoe het gezin zich draaiende gaat houden als ik in het ziekenhuis lig....

Het worden dus een paar spannende maanden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 19:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Was even vergeten te noteren maar ik krijg een volledige bypass.

Jammer genoeg krijg ik er verplicht een ruggeprik bij voor de pijnbestrijding achteraf... misschien zeg ik wel joepie de poepie na de operatie maar nu zeg ik GATVER!!!! en IEL ik wil het niet.

Ik zit natuurlijk wel met mijn werk want je moet rust houden na de operatie. Nou werk ik op no cure no pay basis of te wel geen werk geen geld. Moet nog maar even kijken hoe het dan gaat met ziek zijn en herstel periode.

Mijn man kan wel een deel van mijn werk overnemen dat scheelt maar niet alles tssssss....

Weet iemand of je dan ook in aanmerking kan komen voor ziektegeld??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2011 16:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
2 weken afgezien... Tjonge wat is het vervelend dat je geen maagzuurremmers mag slikken en je maag alleen maar in de fik staat.

Maar morgen zijn de twee weken om, de tandarts zal er blij om zijn want al die pepermuntjes zijn echt niet goed voor je gebit. Ze helpen dan weer wel tegen de maagzuur.

Ik heb in ieder geval een punt achter mijn relatie met mijn moeder gezet. Had het helemaal ermee gehad. Ze zat me zo aan mijn kop te zeuren dat ik niet reageerde op haar. ja hallo ik ben hartstikke druk met werken!!! Dus weer een familie lid minder omdat ik niet naar hun pijpen dans!!! wel rustiger aan het worden hier dus.

Nou het scheelt me ook weer.

Verder gaat het harstikke goed hier.. kan niet wachten op mijn operatie ben erg benieuwd of de ontlastingonderzoek goed is.

Nou het wachten nog op de operatie.. en dan ineens duurt het wachten erg lang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 22:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 2 van 9