Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maagverkleining pasje??

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
een pasje in mijn portomonee vind ik wel wat voor als je iets overkomt..

maar met restaurants vind ik het toch niet echt netjes.. Het is niet dat we nu bij een buffet extra betalen omdat we dik zijn en meer eten?! ik vind het dan ook niet oke om dan straks wel te verwachten dat ik een aangepaste prijs krijg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012 22:37    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Eslief schreef:
een pasje in mijn portomonee vind ik wel wat voor als je iets overkomt..

maar met restaurants vind ik het toch niet echt netjes.. Het is niet dat we nu bij een buffet extra betalen omdat we dik zijn en meer eten?! ik vind het dan ook niet oke om dan straks wel te verwachten dat ik een aangepaste prijs krijg.

Hoi,
Het is ook niet zo dat je standaard dan korting moet verwachten. Sommige restaurants etc... kunnen echter om een bewijs vragen als je aangeeft een maagverkleining te hebben gehad.
En na de operatie kun je echt nog maar heel weinig eten.
Als jij graag € 22,50 betaald voor een buffet waarvan je zelf 1 aardappel, 1/2 stukje vlees en 2 eetlepels groente kunt eten terwijl als je het aangeeft je vaak voor de kinderprijs mee kunt doen zou je in mijn ogen een dief zijn van je eigen portemonee.
Een sorbet met 5 bollen ijs gaat me nooit meer lukken maar ik zou dan wel de volle prijs moeten betalen???
Als ik aangeef dat ik dan toch liever 1 bolletje met de sorbetvruchten zou willen tegen een aangepaste prijs is dat toch prima. Je moet het alleen durven vragen en dat heet Goed voor jezelf zorgen!

Ik geef het gewoon aan bij mijn bestelling en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Niet alles is te bestellen ivm de wijze waarop veel zaken inkopen en een biefstuk in tweeen snijden en maar de helft laten betalen wordt ook meestal niet gedaan maar er blijft voldoende keuze over.

Een pasje voor restaurants heb ik dus niet nodig want ik heb een Nederlandse mond maar voor ziekenhuisopname lijkt het me wel handig. Ik denk dat ik zelf gewoon een briefje maak en in mijn portemonee stop. Daar kijken ze, mocht er wat met me gebeuren, toch voor identificatie.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012 22:55    
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
idd ron, ik ben ook geen dief van mijn eigen portomonnee! En laten we wel wezen.......tis ook gewoon de waarheid! We eten nu een stuk minder en dus heeft het restaurant ook minder te verwerken, dus waarom zouden we dan wel de volle mep betalen voor een half portie?

Kijk, als ik een restaurant in ga en die zegt dat die daar heel niet aan doet.......dan neem ik alleen een voorafje en ben ik klaar. Ik ga er niet voor het restaurant weer uit om een andere gelegenheid te zoeken die wel een half portie wilt bakken voor me.

Maar vragen doe ik het altijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 12:02    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
In een restaurant maakt wat je eet maar een klein gedeelte uit van de prijs. Het personeel moet gewoon betaald worden, de huur moet gewoon betaald worden, gas en electra moet gewoon betaald worden. De sociale premies, de verzekeringen... alles wordt in die prijs van je maaltijd gestopt. De ober is net zo lang met je bezig als met een volle portie, de afwasjongen moet net zoveel handelingen verrichten.
Ik lees wel eens dat bazen niet zo moeilijk moeten doen over als iemand in de ziektewet zit vanwege deze operatie, omdat ze daar voor verzekerd zijn. Ik kan zeggen dat die verzekeringen stinkend duur zijn, die moet een baas wel ergens mee terug kunnen verdienen.
Ik weet dat dit geen populair standpunt is, maar dat is wel de andere kant van het verhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 13:30    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
bla schreef:
In een restaurant maakt wat je eet maar een klein gedeelte uit van de prijs. Het personeel moet gewoon betaald worden, de huur moet gewoon betaald worden, gas en electra moet gewoon betaald worden. De sociale premies, de verzekeringen... alles wordt in die prijs van je maaltijd gestopt. De ober is net zo lang met je bezig als met een volle portie, de afwasjongen moet net zoveel handelingen verrichten.
Ik lees wel eens dat bazen niet zo moeilijk moeten doen over als iemand in de ziektewet zit vanwege deze operatie, omdat ze daar voor verzekerd zijn. Ik kan zeggen dat die verzekeringen stinkend duur zijn, die moet een baas wel ergens mee terug kunnen verdienen.
Ik weet dat dit geen populair standpunt is, maar dat is wel de andere kant van het verhaal.

Het is helemaal geen verkeerd standpunt hoor.
We draaien nu wel van het oorspronkelijke onderwerp af maar de operatie is verzekeringstechnisch op langer termijn een kostenbesparing in de zorg. Mijn chirurg heeft uitgelegd dat juist door de operatie van mensen met zwaar overgewicht toekomstige problemen met gezondheid sterk beperkt/voorkomen kunnen worden en dus een goedkopere oplossing voor de regering zijn dan over een tijd alle kosten krijgen voor ziektes en beperkingen door het overgewicht.

Hoe dat het in de horeca zit met de prijzen en de onderverdeling daarin is mij erg goed bekend. Ben jarenlang zelf leidinggevend geweest in de 4 & 5 sterren hotellerie.
Van mij hoeven ze het ook niet aan te passen maar het is prettig als ze meedenken en het wel doen. Mogelijkheden zijn er altijd wel.
Je hebt ook seniorenporties, kinderporties en die zijn ook gewoon kleiner dan staandaard. Gewoon zien als een nieuwe doelgroep is ook een optie voor restauranthouders.

Tsja.. en het recht op ziektewet bij deze operatie heb je nu eenmaal. Valt voor de ondernemer onder ondernemersrisico maar aan de andere kant krijgt hij daar ook weer (als het goed is) een gezondere, fittere en energierijkere medewerker/ster voor terug.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 15:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2