Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maagverkleining Catharina ziekenhuis of Maxima in Eindhoven?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight Care

Reageer met quote
Via de huisarts door verwezen voor een traject via het obesitas kliniek, nu vroeg hij mij, waar ik heen wilde.

Maxima ziekenhuis of het Catharina, wie heeft ervaring met een van deze 2?

Vind het zelf moeilijk kiezen, site,s zien er beide goed uit.

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 18:33    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Ga na bij mensen die de operatie gehad hebben in betreffende ziekenhuizen. Als jet op deze site niet genoeg reacties krijgt, kijk dan ook eens op sites waar lotgenoten contact hebben. http://gastricbypass.forum2go.nl of http://www.wlsplein.nl/forum/index.php
Zelf ben ik in Leeuwarden geopereerd en zeer tevreden, maar mijn huisarts vond alle andere ziekenhuizen te ver weg. Hij zei: als je complicaties hebt moet je zo min mogelijk moeten rijden.
Maar een goed biatrisch ziekenhuis is belangrijk. hoe veel operaties? hoe staan de chirurgen aangeschreven?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 19:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste Bla,

Bedankt voor je reactie,

Heb meteen op de site,s gekeken, daar heb ik wat aan.

Ik weet zeker dat ik de stap wil nemen, alleen vind het toch heel eng.
Het is toch een grote ingreep.
En ik heb een bmi van 38.5, heb ook de angst dat ik afgewezen ga worden.
Heb verder geen diabetes, hoge bloeddruk of hart en vaatziektes (gelukkig maar natuurlijk).

Ben erg benieuwd.

gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 10:17    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
manonnos schreef:
Beste Bla,

Bedankt voor je reactie,

Heb meteen op de site,s gekeken, daar heb ik wat aan.

Ik weet zeker dat ik de stap wil nemen, alleen vind het toch heel eng.
Het is toch een grote ingreep.
En ik heb een bmi van 38.5, heb ook de angst dat ik afgewezen ga worden.
Heb verder geen diabetes, hoge bloeddruk of hart en vaatziektes (gelukkig maar natuurlijk).

Ben erg benieuwd.

gr

Hoi Manon,
Jammer genoeg heb je gisteren een informatie bijeenkomst in het MMV Veldhoven gemist. Hier werd erg veel informatie gegeven over het gehele traject.
Zelf ben ik in het MMC Veldhoven geopereerd en ben er erg over te spreken. Zowel over het voortraject, de operatie en verpleging plus het natraject. (geldt overigens ook voor de reacties die je hier waarschijnlijk zult krijgen vanuit de mensen uit het Catharina)
De Bariatrische afdelingen van het Catharina en MMC werken overigens samen.

Tip: neem contact op met de bariatrische afdeling voor bijv. een kennismakings/info gesprek. Je krijgt dan de juiste informatie uit eerste hand. Op internet vindt je vaak de meest erge verhalen en daar wordt je niet vrolijk van. ja... het is een grote ingreep waar risico's aan verbonden zitten maar dat is in principe bij iedere operatie. Ik heb er geen moment spijt van gehad.

Ik weet dat er als het goed is in Maart weer een info avond is in het MMC Veldhoven. Wellicht kun je je daar voor aanmelden.
MMC bellen en vragen naar afd. Bariatrie (Sandra of Yvonne)

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 11:35    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de keuze laten vallen op het Catharina zh, ik ken 5 mensen die daar met succes geholpen zijn, en dat geeft mij een goed gevoel.
Ook zijn de wachttijden daar niet zo lang, en dat is ook wel fijn.

Nu ik voor me zelf dat stap heb genomen, kan het niet snel genoeg gebeuren.

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 12:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
manonnos schreef:
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de keuze laten vallen op het Catharina zh, ik ken 5 mensen die daar met succes geholpen zijn, en dat geeft mij een goed gevoel.
Ook zijn de wachttijden daar niet zo lang, en dat is ook wel fijn.

Nu ik voor me zelf dat stap heb genomen, kan het niet snel genoeg gebeuren.

grtz

Hoi Manon,
Ook een heel goed ziekenhuis Lach
Het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt.

De wachttijden in het MMC staan nu op +/- 3 maanden zeiden ze gisteren dus dat viel me nog mee. Ik heb toen een half jaar moeten wachten. Vond ik ook goed want dan kun je je rustig voorbereiden op het traject.

Heb je al een keer een info-bijeenkomst meegemaakt?
Als het goed is komt er op 22 jan. een programma op de NCRV met betrekking op bariatrische chirurgie met name Gastric Bypass.
Deze opnames zijn nog niet zolang geleden gemaakt in het MMC Veldhoven.

Groetjes, veel succes en ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte blijft houden.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 13:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Ik las gister toevallig over die bijeenkomst, alleen kon ik gisteravond niet anders had ik er misschien wel heen gegaan.

Ik ga dat programma zeker kijken, ben erg benieuwd.

Bij jou gaat het ook heel goed zie ik, wat fijn zeg!'
Zit je al op je streefgewicht? op een gegeven moment gaat zich dat stabiliseren toch?

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 16:31    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Mona,
Ik sta nu even stil en was ook iets qua gewicht bijgekomen (zit nu weer op 100.3 maar dat was mijn eigen schuld.
Even mijn eten niet zo goed in de gaten gehouden en de porties werden weer wat groter. Verder toen ook minder gesport.
Heb nu de draad weer opgepikt dus dat gaat dadelijk wel weer goed.

Na een tijdje ga je inderdaad stabiliseren. Vanaf dat moment moet je het zelf zeker goed in de gaten houden.
In het begin val je 80% af door de operatie en 20% door eigen inzet.
Na ongeveer 1 a 1,5 jaar draait dat langzaam om en moet je het vooral zelf weer gaan doen mbv beweging volhouden en je eetpatroon goed aanhouden.
Belangrijk dus om de voorbereidingen goed te doen en jezelf een goed eetpatroon aan te leren.

Ik zit nog niet op mijn streefgewicht maar ben al wel behoorlijk tevreden met hoe het gaat. Het zou mooi zijn als ik er nog zo'n 15 kilo af krijg. Gaat wel lukken maar dat gaat nu iets langzamer.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 16:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
He Ron,

Eigenlijk moet je de operatie zien als een steuntje in de rug.

Ik mijn situatie bijvoorbeeld, ben ik nu 2 jaar stabiel in mijn gewicht, schommelt tussen 2 eraf, 2 erbij.
Dit heb ik geleerd via een programma via de ggz, intensieve begeleiding op het gebied van voeding, beweging, en alle psygische klachten die daar bij komen kijken.

Nu is mijn probleem, dat als ik ga lijnen, op wat voor manier dan ook, ik snaaibuien en emo eten uit ga lokken, en daardoor weer aan kom.

Ik kan dus het gewicht wat ik heb goed behouden, alleen kan ik mijn overgewicht niet kwijtraken (30 a 35 kg) en dat is mijn probleem.

Ik hoop dat ik nu via de operatie, de steun in de rug krijg waardoor ik makkelijker afval, en op een gegeven moment dat gewicht kan behouden.

Nu krijg ik de intake papieren nog thuis gestuurd, en moet er nog beoordeeld worden of ik uberhaupt in aanmerking kom.

Wat denk jij? als je dit zo leest?
Ik ben 164 en weeg nu 104
Paar jaar geleden woog ik nog 108.

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 17:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Mona,
Je ziet het helemaal zoals het is Erg blij
Sommige mensen zijn niet blij als ik aangeef dat de operatie een goed hulpmiddel is maar niet de uiteindelijke oplossing.
Het is inderdaad een steun in de rug maar wel een goede!

Mocht je de goedkeuring voor de operatie krijgen gaat de 35 kilo wel lukken. Als je door je begeleiding (wat heel goed is dat je die krijgt) daarna je emoties en eetgedrag onder controle kunt houden (en je kunt echt nog wel eens wat lekkers nemen hoor) blijf je ook op gewicht. (met kleine schommelingen maar dat is normaal)
Je kunt voor jezelf een marge inbouwen naar onder en boven. Dat haalt de druk ook weg.

Mbt de beoordeling:
Als je sowieso al goed aan kunt geven dat je de operatie ziet als een goed hulpmiddel is dat al een heel sterk punt.

Verder speelt mee dat je aan kunt geven in het verleden meerdere "aantoonbare" pogingen hebt gedaan om af te vallen.
(de vragen en beoordeling hierin scheelt overigens behoorlijk per ziekenhuis)

Op psychologisch gebied zijn ze (gelukkig) wel een stuk strenger geworden maar ook daar geldt dat als je nu sterk(er) in je schoenen staat dit ook geen belemmering hoeft te zijn.
Soms krijg je in eerste instantie een Nee met wachttijd.
Dat betekend dat je nog even een bepaalde tijd moet wachten voordat bijvoorbeeld een lopende behandeling over is en je behandelaar ook goedkeuring heeft gegeven dat je sterk genoeg bent voor de ingreep. In sommige gevallen krijg je dan vooraf ook nog enkele sessies met de bariatyrisch psycholoog.
Dit is een goede insteek vind ik omdat je dan op een juiste wijze voorbereid wordt en je sterk genoeg in het traject stapt.

Belangrijkste is dat je gewoon eerlijk bent.
Wat is nu je BMI.
Dat is ook een criterium voor de operatie.
Deze moet in principe hoger zijn dan 35.
Als je een medische indicatie hebt mbt ziektes/afwijkingen gerelateerd aan overgewicht kun je ook goedkeuring krijgen onder de 35.
(denk aan suiker, hoge bloeddruk en gewrichtspijnen.)

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik ze graag van je.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013 18:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2