Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Maagballon

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vannekes
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: via een dietiste

Reageer met quote
Hey ,

Ik wou even weten of hier iemand ervaring heeft met een maagballon ?
Ik speel met een gedachten om deze te vragen aan de dokter maar ben een eeuwige twijfellaar .
En ook omdat mijn bmi geen 40 bedraagd kom ik niet echt in aan merking voor de andere ..

Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 22:04    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Vannekes,

Zelf kan ik niet uit ervaring over een maagballon spreken.
Ik heb de Gastric Bypass gehad.
Als je onder Google zoekt op "maagballon ervaringen" kom je ook al heel veel reacties tegen.

De twijfel is niet vreemd en zelfs goed want dat betekend dat je er tenminste goed over na denkt. Het is en blijft een moeilijke beslissing en het is zeker niet DE oplossing om van je gewicht af te komen. Wat je ook zeker door je arts duidelijk gemaakt zal worden is dat het een hulpmiddel is (net als een maagband / Maagverkleining of Gastric Bypass). Je levensstijl zul je ook zeker aan moeten passen. Psychisch is het voor veel mensen zwaarder dan ze in eerste instantie verwachten. Je lichaam gaat veranderen en dat gaat sneller dan je verstand bij kan houden.
Heb je wellicht ook al contact opgenomen met het NOK?

Je hoeft overigens niet persé een BMI van 40 of hoger te hebben voor de andere opties. Andere factoren (stel hoge bloeddruk o.i.d.) kan mee wegen in de uiteindelijke beslissing.

Groetjes.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 23:54    
Vrouw Weeggegevens   G-race
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi, hoi....
Kan iemand hierop antwoorden?
Als een maagballon 15 jaar geleden is geplaatst en nooit is verwijderd, en nooit maagklachten waren, kan die dan mogelijk door maagzuur op natuurlijke wijze zijn verwijderd? Ze worden namelijk na 6 maanden verwijderd om te voorkomen dat de ballon in het darmkanaal kan blijven steken.
Iemand antwoord hierop ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014 0:09    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
G-race schreef:
Hoi, hoi....
Kan iemand hierop antwoorden?
Als een maagballon 15 jaar geleden is geplaatst en nooit is verwijderd, en nooit maagklachten waren, kan die dan mogelijk door maagzuur op natuurlijke wijze zijn verwijderd? Ze worden namelijk na 6 maanden verwijderd om te voorkomen dat de ballon in het darmkanaal kan blijven steken.
Iemand antwoord hierop ?

Hoi G-race,
ja dat is mogelijk !!! maar lijkt me heel erg vreemd dat dit gebeurd is want dat betekend dat je niet op de controles bent geweest of dat het betreffende ziekenhuis zich niet aan de standaard procedures gehouden heeft en bepaalde risico's mbt je gezondheid heeft genomen.

Zie onderstaande tekst:(info bron: MMC)
Werking van een maagballon
De ballon die als het ware in de maag drijft, zorgt voor een vol gevoel. Bovendien wordt het voedseltransport van de slokdarm naar de maag erdoor vertraagd. Voor een goed resultaat is voldoende lichaamsbeweging essentieel, evenals het nauwgezet volgen van de door de diëtiste verstrekte adviezen. Het plaatsen van een maagballon geschiedt poliklinisch en duurt ongeveer een half uur. Direct na de behandeling mag u de kliniek verlaten. Gedurende 2 ŕ 3 dagen kunt u flink misselijk zijn. Daarna kunt u weer alles doen wat u gewend was.

Na maximaal 6 maanden wordt de maagballon wegens lekkagerisico verwijderd. De ballon kan dan dusdanig aangetast zijn door maagzuur dat hij stuk kan gaan en kan verdwijnen in het darmkanaal. Normaal gesproken zou een lege ballon volgens natuurlijke wijze uw lichaam kunnen verlaten, maar uit veiligheidsoverwegingen is het het beste om een ballon door een arts te laten verwijderen

Bij mensen ouder dan 55 jaar wordt geen maagballon geplaatst

Ik heb ook een vraag aan je:
Als de standaardprocedure inhoud: Verwijderen na 6 maanden hoe kan het dan dat deze er na 15 jaar nog steeds in zat?
Ik mag aannemen dat er controles zijn geweest en bij afwijkingen zou een goed ziekenhuis (bariatrisch chirurg) zeker ingegrepen hebben.

Het is dus een Medische vraag en ik zou je (of degene voor wie je de vraag stelt) willen adviseren om contact op te nemen met de afdeling Bariatrie van het ziekenhuis waar je behandeld bent.[/i]

Groetjes en ik ben benieuwd
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014 1:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1