Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 99, 100, 101  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
ontbijt: bananen pannekoek (recept uit Weight Watchers menu kookboek 'snel en makkelijk')
td: 2,5 dl magere yoghurt met zoetstof
lunch: 3 knackebröd, 30 g 20+ smeerkaas, 1 tomaat 100 g
td: 1 knackebröd, 35 g rozijnen
avondeten: 1 tartaartje bereid met 1 tl dieetmargarine, 300 g gekookte broccoli

dagtotaal: (ik volg niveau 2)
melk: 2
vet: 2
eiwit: 4
groente: 4
zetmeel: 3
fruit: 3
drinken: thee, water, cola light

á la carte is de naam van het Weight Watchers programma dat ik nu volg, Ik heb de hele map nog, met de werkbladen. Ook haal ik inspiratie uit het Weight Watchers menu kookboek 'snel en smakelijk'. Op het boek staat ook nog: 'gebaseerd op het quick success programma', maar het werkt ook gewoon met á la carte vaste eenheden voor melk, vet, eiwit, groente, zetmeel, fruit plus keuze-calorieen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2015 18:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ontbijt: bananen pannekoek (recept uit Weight Watchers menu kookboek 'snel en makkelijk') recept is voor 2 porties dus daarom tweede dag met dit ontbijt - maar: zeker geen straf want ze zijn HEERLIJK!!! -
2,5 dl karnemelk met 10 cc suikervrije siroop
lunch: 3 knackebröd, 100g tomaat, 30 g rosbief
td: 1 knackebröd, 60 g rosbief, 1 kiwi gold
avond: 250 ml courgettesoep van 600 g courgette (2 st.), 1 ui, 1 teentje knoflook, 2 blokjes kippenbouillon, 1 l water, 100 g Goldessa cremespread balance (Lidl, 25% vet), versgemalen zwarte peper en versgeraspte nootmuskaat
gesnipperde ui, uitgeperste knoflook aanfruiten in pan met 'nostik' teflon panfolie. courgettte in blokjes toevoegen. Met deksel op de pan 10 min laten stoven. Ondertussen met 1 l kokend water en 2 bouillonblokjes bouillon maken, bij de aangestoofde groenten toevoegen en alles 10 min laten koken tot de groenten zacht zijn. Roomkaas toevoegen, peper erboven malen en nootmuskaat erboven raspen. Soep pureren met blender/staafmixer.
drinken over de hele dag: water, thee, cola light, 1 kop koffie m zoetje

dagtotaal: (niveau 2)
melk: 1 (straks nog 1)
vet: 1
eiwit: 4,5
groente: 4
fruit: 3

n.b. Op dit dagtotaal 'mis' ik nog een vet variatie -'variatie' = een eenheid, in dit programma- en ik heb volgens mij een halve eiwit variatie teveel (100 g rosbief en 25 gr Goldessa cremespread balance. Beiden kan ik later in de week rechtzetten, de vetvariatie als ik iets op een andere dag in wat meer boter/olie wil bereiden.
De halve eiwitvariatie kan ik als zwevende variatie wegschrijven.(Je kunt met dit programma af en toe een variatie meer/minder nemen op een dag, zolang je weektotalen maar blijven kloppen en dat doe je dus door op een andere dag de variatie toe te voegen/minder te nemen. Of door de mogelijkheid van 'zwevende variatie' te gebruiken)
Als mijn soep wat gezakt is ;0) neem ik nog 2,5 dl magere yoghurt met vanille aroma en zoetstof , zo kom ik op 2 melkvariaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015 19:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
dinsdag 1 september. de meterologische herfst is begonnen. In mijn buik is het nog zomer hahahahaha.

ontbijt: 1 golden kiwi
2 beschuiten
1 gekookt ei
2,5 dl Optimel drink mango/passievrucht

lunch: 2,5 dl magere yoghurt met zoetstof
2,5 dl courgettesoep (recept: zie gisteren)
2 knäckebröd

td 1 kleine banaan 67 g geschild

diner: 1 tartaar, bereid met
2 tl dieet margarine Becel light
200 g tomaat in plakjes, gebakken

drinken over de hele dag:
water, thee, cola light, crystal clear cranberry limoen

dagtotaal:
melk 2
eiwit: 5 (4 + 1 zwevende)
groenten: 4
fruit: 2

vraag: Zijn er toevallig ook anderen die de menu suggesties van het oude Weight Watchers á la carte programma aanhouden en/of het menu kookboek ’snel en makkelijk’ gebruiken?? Het zou geweldig zijn om wat feedback te ontvangen van iemand die dit ook volgt/bekend is met het programma. OK: so wie so: feedback/reactie lijkt me Echt Fijn LOL!
Een gezellige avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015 17:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
woensdag 2 september

ontbijt: griesmeelpap (2,5 dl mag melk, 20 g griesmeel), 1 golden kiwi (oooohhhhhh yummie wat zijn DIE lekker!!!)

lunch: 2 beschuiten met 5 g appelstroop, marmite

td 1 kleine banaan 67 g geschild, 75 g winterwortel

diner: zoetzuur van radijs (100 g groente) 1 tl olie, azijn, zoetstof en maggi mengen en plakjes radijs erin laten liggen voor nog 30 minuten. ja, het klopt dat je radijs dan een rode kleur af gaat geven aan het olie/azijn mengsel ;0)
3 dl courgettesoep
2 knäckebröd met 120 g gerookte zalm en 3 el
knoflook- kruidendip: 125 ml mag yoghurt, 2 tl mayonaise 80%, -moest zijn 4 tl mayo 40% maar die had ik niet staan- 8 tl room 8%, peper, zout, uitgeperste knoflook, milde paprikapoeder, beetje cayennepeper, maggi, fijngeknipte bieslook, halve tl kappertjes fijngesneden, 2 kleine augurkjes heel fijngesneden, klein beetje vloeibare zoetstof.

toetje, later op de avond: 2,5 dl Optimel chocoladevla

koffie, water, thee, cola light

dagtotaal:
melk: 1
eiwit: 5 (4: zalm + 1 zwevende: zuivelspread in courgettesoep)
groenten: 5

Heerlijk weer vandaag, dat wil zeggen als je achter het glas zit. Zodra de pui openging voelde het best fris. Maar hmmm, dat zonnetje dat is echt fijn daar wordt een mens blij van. Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 17:47    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ontbijt: griesmeelpap (2,5 dl mag melk, 20 g griesmeel, 'n klein beetje vanille- en citroenaroma, zoetstof), 1 golden kiwi

lunch: 2 knäckebröd, marmite, 2 dl courgettesoep
1 kleine banaan

diner: salade van ijsbergsla, 1 sjalotje, 2 tomaten, 1/2 winterwortel, 120 g gerookte kipfilet, 45 g gekookte macaroni en 6 el knoflook kruidendip (zie gisteren)
2,5 dl karnemelk met wat zoetstof, 1 knäckebröd
1 beschuit met appelstroop

1 kop koffie, water, thee, cola light

dagtotaal:
groenten: 3
zetmeel: 4

vandaag best laat thuis vanuit mijn werk, voor ij persoonlijk is dat dan 'bij uitstek de situatie' om iets makkelijks K & K uit de winkel te halen.. maar ik heb zelf thuis een salade gemaakt. En die was lekker en vulde goed. 't geeft veel voldoening dat ik het zo heb aangepakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 sep 2015 20:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
vrijdag 4 september

ontbijt: 2,5 dl Optimel chocoladevla, 1 peer, 1 portie bananen pannenkoek

lunch: 3 knäckebröd, 20+ smeerkaas, winterwortel

diner: 1 tartaartje bereid in 1 tl olie, 4 tomaten in plakjes meegebakken
1 knäckebröd, 1 beschuit
1 tl mayonaise met wat fijngesnipperde ui erdoor

2.5 dl magere yoghurt met wat zoetstof en vanille aroma

1 kop koffie, water, thee, cola light

dagtotaal:
eiwit: 5

Laat thuis vandaag, we hadden einde van de middag een rondleiding in 't Scheepvaarmuseum van een collega. Hartstikke leuk natuurlijk maar oh wat had ik een trek! En mijn lunch was allang op natuurlijk en ik had verder niets magers bij me... Jaja, leermomentje volgende keer gewoon iets in mijn tas mee dat je 'zo' kunt pakken en wat Weight Watchers verantwoord is!
Gelukkig ben ik niet door de knieeen gegaan voor iets te snoepen met veel calorieën: ben gelijk na de rondleiding op een holletje naar de trein gegaan en snel naar huis. Thuis mijn tartaartje gemaakt (ook gekozen omdat dat snel klaar zou zijn). Nu heb ik alleen nog maar mijn yoghurt staan die ik straks ga opeten. En dan heb ik toch weer een prima Weight Watchers dag gehad!
Ga me van het weekeinde wegen. Heb het idee dat ik mss deze week weinig zal afvallen omdat ik nogal plompverloren vanuit het ene (Dukan) dieet over ben gestapt op het andere (Weight Watchers). Ik kan me voorstellen dat mijn lichaam zich daar eerst even op moet instellen. Nu, we zien het wel. Niets doen ('geen dieet') is geen optie. Ben zelf in elk geval tevreden in de zin van dat ik Weight Watchers weer heb opgepakt en ik het bijhouden en adminstreren niet veel werk vind. Daarbovenop ik heb de hele week lekker gegeten. (Ik stopte met Dukan omdat het vele eiwit me begon tegen te staan, ik mijn groenten miste op de zgn eiwitdagen en mijn fruit de hele tijd miste)

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 20:52    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
zaterdag 5 september

Vandaag gewogen mijn eerste week Weight Watchers heeft - 0.8 ons opgeleverd. Door de week heen heb ik een beetje op en neer geschommeld binnen een marge van +1 of - 0,8 kilo. Dat verwachtte ik al: ik ben geen dietiste, maar zelf denk ik dat dit de plotselinge overgang van Dukan naar Weight Watchers is.
Wat ook meespeelt: ik was gisterenavond al vooruit aan ’t koken voor vandaag omdat ik vandaag naar Duitsland ga en dan pas laat thuiskom. Het was de Balinese Kipschotel van Sylvana. En die rook zó heerlijk… toen hij uit de oven kwam heb ik nog een stuk kip genomen .

ontbijt: 250 ml Optimel chocoladevla met 1 peer

lunch: 1 hard wit broodje, plakje kaas, plakje casselerrib. plakje salami
stukje pfaumenkuchen met slagroom

avondeten: zoetzuur van radijs, 200 g sperziebonen, 2 plakjes gerookte zalm, 40 g gerookte kipfilet, 150 g zelfgemaakte aardappel puree

dagtotaal:
zetmeel: 5

De 1e zaterdag van de maand ga ik altijd met een groepje naar Duitsland om Duitse vriendinnen te ontmoeten. We lunchen dan samen en hebben Stricktreff (een brei middag). Ik heb een klein stukje zelfgebakken pruimencake genomen dan kon ik de pruimen in elk geval wegschrijven onder fruit. Het was weer gezellig en ik heb een aardig stukje kunnen breien.
Uiteindelijk niet de vooruit gekookte Balinese kipschotel gegeten, die neem ik morgen. Ik ontdekte nl. nog een restje gerookte kipfilet en een klein beetje gerookte zalm welke eerst opgemaakt moesten worden.

Nu nog even uitzoeken hoe ik mijn gewicht kan doorgeven.
Fijne avond allemaal! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 20:17    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
netjes Uitlachen

je mag alles maar moet niet alles willen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 16:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank Dipinipi, voor je reactie. Ben zelf ook echt blij met dit resultaat, vooral vanwege mijn plotselinge omschakeling van Dukan naar Weight Watchers!

zondag 6 september

Van de week vond ik ook alle Weight Watchers boekjes voor mensen die destijds van het á la carte programma overgingen naar het points plan. -Behoorde ik dus ook toe- Heb ’t eerste boekje nu eens rustig bekeken en ik denk dat ik met het points telsysteem ook uit de voeten kan. Ging met á la carte van start omdat ik dacht dat het puntensysteem me veel inleestijd zou kosten, maar: blijkt nu van niet. Of mss zit ik al meer 'into de Weight Watchers-modus' door mijn eerste week 'á la carte. Kan natuurlijk ook. Any way: Het puntensysteem is in feite niet zo heel afwijkend van het á la carte programma, dat met zgn variaties als eenheden werkt.
Zodoende besloten om vanaf nu met puntentelling door te gaan. Op mijn startgewicht van vandaag, dat valt binnen de categorie 81 - 90 kilo, mag ik 22 punten per dag eten. Het menukookboek ‘snel en makkelijk’ hou ik ook bij de hand voor ideeën of inspiratie. Recepten die toen slank waren zijn heus niet ineens nu niet meer slank, ik heb er bijvoorbeeld de bananen pannenkoeken daar gevonden en die zijn Echt Heerlijk!!! Kan ik iedereen aanraden!! En ik kan de variatie eenhedenvan het 'snel en makkelijk' menu kookboek natuurlijk ook omrekenen naar het puntensysteem.

ontbijt: 250 ml magere yoghurt, vanille aroma en zoetstof: 1
2 beschuiten: 1
5 g appelstroop : 0
1 golden kiwi: 1

lunch: salade van sjalotje, radijs, ijsbergsla, tomaat, augurk : 0
met 50 g gerookte zalm: 2
4 el Weight Watchers kruidendip dressing (zie 2 sept) : 1,33 punt
1 knäckebröd 1
20 g 20+ smeerkaas 1

avondeten: balinese kipschotel 160 g: 5
gekookte rijst, 150 g: 2
gekookte sperziebonen, 175 g: 0
250 ml Optimel chocoladevla: 1
1 peer in blokjes door de vla: 0

1 chocoprince: 3

dagtotaal: 20,33 pt. Jeetje!! Zelfs nog 1.66 punt over. Die spaar ik dan op voor iets verderop in de week waarbij ik wat extra punten nodig heb.

Fijne avond nog, allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 19:14    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
eigenlijk zijn alle programma's min of meer gelijk,ze brengen het alleen in een ander jasje
Lachen

een aantal porties eiwitten
een aantal porties koolhydraten
een aantal porties zuivel
ruim groente en een paar stuks fruit
2 of 3 porties gezonde vetten
6 glazen water en afwisseling..voilá

je mag alles maar moet niet alles willen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 20:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 99, 100, 101  Volgende
Pagina 1 van 101