Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb:chocolade cake

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 7352
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
ik heb hem ook gemaakt en ja hij is lekker maar het is wel net lucht wat je hapt maar met een lik jam en wat slagroom zalig bij de thee.
groetjes carla

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2005 18:34    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Maremala schreef:
ik heb een recept om heerlijke brownies te maken, maar daar gaat roomboter in en ook walnoten en meel. Ik ga eens proberen of ik het kan aanpassen met proteine poeder.

groetjes, maremala


Of amandelmeel misschien???
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2005 19:12    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Maremala kijk eens voor brownies op deze link:

https://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?t=338

Deze brownies doen niet onder voor de "echte".
Laat ze maar lekker smaken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2005 9:32    
Vrouw Weeggegevens   Maremala
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-6-2004
Berichten: 111
Dieet: Atkins
Woonplaats: Spanje


  Reageer met quote
dankje wel Jos?©, ik ga het proberen. ik zit nu al te smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2005 11:13    
Vrouw Weeggegevens   Kaer
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-12-2004
Berichten: 361
Dieet: *Cambridge Diet*
Woonplaats: Zoetermeer


  Reageer met quote
Erica schreef:
8 eieren
zoetstof
2 eetlepels cacao
kaneel
1 eetlepeloploskoffie
amandelessence

eieren splitsen. eiwit met kaneel stijf kloppen
eigeel klutsen met zoetstof, essence, koffie en cacao
eiwit er door spatelen en in een cakeblik (alu folie erin anders krijg je de cake er niet uit), ongeveer 25 min. op 175 graden in de oven. Af laten koelen in de oven.

je kunt met de ingredienten spelen, heb er net ook 1 met cocos gemaakt, ook lekker...


Ik heb deze zojuist gemaakt met 4 eieren en dan in muffinvorms gebakken. Staan nu af te koelen in de oven. Ruikt heerlijk alvast. Vanavond eentje proberen bij de koffie.

Heeft iemand enig idee hoe lang je dit kunt bewaren en of je het in kunt vriezen?
Ik ben echt op zoek naar lekkers voor bij de koffie wat bij fase 1 past, want van dingen als amandelcake blijf ik helaas stil staan Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2005 16:46    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Ik heb hem ook eens gebakken, misschien wat fout gedaan maar ik vond het niet lekker, hij was ingestort en de smaak was niet lekker, het was net of ik een spons zat te eten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2005 16:49    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 54076
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Ik bewaar mijn maan muffins ook in de viezer gaat prima

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2005 21:17    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Ik doe ook alles in de vriezer, anders eet ik het gelijk op Lachen Lachen
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2005 21:30    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
[quote="Erica"]Ik schud best ruim met de zoetstof omdat hij door de oploskoffie en cacao toch bitter kan smaken.[/quote ]

De Bittere smaak die je kan krijgen als je zoetstof gebruikt bij het bakken, kan liggen aan het soort zoetstof die je gebruikt.
Als je zoetstof gebruikt die aspartaam bevat, dan loop je de kans dat die bittere smaak ontstaat. Aspartaam is namelijk niet geschikt om mee te bakken. Aspartaam valt uiteen bij verhitting boven de 105 graden, en verliest dan ook zijn zoetkracht. Aspartaam is ook niet geschikt om te gebruiken in een zure omgeving, ook daar valt het uiteen en verliest zijn zoetkracht.
Om te bakken moet je een zoetstof gebruiken die geschikt is om te verhitten, deze zoetstoffen zijn:
Acesulfaan-K: deze zoetstof is bestand tegen verhitting tot 225 graden
Cyclamaat: deze zoetstof is bestand tegen verhitting en invriezen
Sacharine: Deze heeft echter een bittere nasmaak. Tegenwoordig wordt wordt er meestal een andere zoetstof aan toegevoegd, veelal cyclamaat, waardoor de bittere nasmaak verdwijnt. Deze combinatie zoetstof is ook geschikt om te verhitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 17 mei 2005 14:23    
Vrouw Weeggegevens   Liefhebber
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-6-2004
Berichten: 110
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: oud beijerland


  Reageer met quote
ik ben hem nu aan het bakken, ik hoop dat het goed komt, want ik had het stukje hierboven nog niet gelezen... en ik gebruik zoetstof met aspataam... we zien het wel. Als het niet lukt weet ik in ieder geval wat er mis was.

_________________
Knuffel en kus,
Jessica
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005 13:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4