Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Lilly68, ik ben zo blij..... eind juni de Gatric Bvpass!!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Hoi Lily, daar ben je weer Erg blij
Pff, wat is het warm, hè? Ik ben echt blij dat ik mijn steunkousen niet meer aan hoeft. Een lotgenote die tegelijkertijd met mij is geopereerd moet ze nog wel aan.
Fijn dat het verder goed gaat. Ik merk nu ook wel dat het benauwde gevoel wat minder snel optreed, hoewel ik waarschijnlijk intussen ook wat meer gewend bent aan het rustiger eten. Zo af en toe gaat het nog mis.
Ik heb verder nog nergens op gedumpt, maar ik heb dan ook nog geen gekke dingen uitgeprobeerd. Op een ander forum lees ik dat mensen die tegelijkertijd met geopereerd zijn al stroopwafels en een stukje frikandel hebben geprobeerd Geschokt
Nou ja, dat moeten ze dan maar lekker zelf weten.
Ik ben trouwens de dag na mijn vorige bericht weer terug naar de crackers gegaan. Ik had behoorlijk maagpijn en het enige wat veranderd was, was dat ik gewoon ongeroosterd volkorenbrood had gegeten. De maagpijn zorgde ervoor dat het avondeten me ook erg zwaar viel en zelfs tegen ging staan. Dus ik heb ook het vlees een paar dagen laten staan en vis gegeten.
Nu intussen is mijn maag weer tot rust gekomen.
Ik probeer nu eerst een halve geroosterde boterham om te kijken hoe dit valt. Pas volgende week wil ik weer eens gewoon brood proberen. Als ik weer maagpijn krijg, blijf ik voorlopig maar op de crackers.

Het avondeten word langzaam maar zeker gevarieerder. Gisterenavond lekker een beetje witlofsalade erbij genomen, en dat ging goed.

En ik ken het dat je kleren te groot worden en dat je het zonde vind om de stad in te gaan. Mijn 2 linnen broeken die tijdens de vakantie nog net pasten moet ik nu echt ophouden met een riem. Ik zal binnenkort aan mijn ma vragen om ze in te nemen, want die heeft een naaimachine en is handiger in dat soort dingen.
Gelukkig heb ik in mijn kast nog een plank met broeken die te klein zijn en een plank met shirts e.d. die te klein zijn. Ik kan straks dus eerst shoppen in mijn eigen kast Lachen
Dat is dan weer het voordeel van een jojoer te zijn geweest.

Met mijn vriend gaat het goed op het werk. Hij gaat met plezier ernaartoe. Alleen ligt hij af en toe in de clinch met zijn shopmanager, dat is echt een vervelende zeikerd. Maar met de rest van zijn collega´s kan hij goed opschieten.
Alleen is mijn lief af en toe wat onzeker. Hij heeft 16 jaar bij dezelfde baas gewerkt hiervoor. Hij wist daar alles en elke dag was routine. Nu is echter alles nieuw en hij moet veel leren. Hij is niet gewend dat hij dingen niet weet of niet op kan lossen. Zijn baas en collega die hem inwerkt zijn tevreden, maar hij is zelf erg streng voor zichzelf, en dan komt hij wel eens thuis dat hij even niet lekker in zijn vel zit.
Ik probeer hem duidelijk te maken dat er echt niet verwacht word dat hij alles al weet, vooral omdat hij zijn basistraining nog niet gehad heeft. Ik weet echter niet of het echt tot hem doordringt. En nu willen ze hem eigenlijk naar een andere locatie doen. Hij zal daar dan alleen staan en zijn collega denkt dat hij daar lekker kan leren zelfstandig te worden, maar hij ziet er best tegenop. Ook omdat hij dan weer moet wennen aan andere collega´s.
Tja, mijn schat kan nu eenmaal niet zo goed tegen veranderingen. Vooral als onduidelijk is hoe en wanneer het één en ander plaats gaat vinden.
Maar komt wel goed, hij is nog steeds erg blij dat hij de stap heeft genomen om weg te gaan bij zijn oude baas.

Het best maar weer.
Groetjes
Cahira

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Lilly68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
Hallo Cahira,
hier was het ook erg warm. Ik vind het echt niet leuk, zit dan alleen binnen te puffen. En met de oppaskids is het dan extra druk. Insmeren en het badje vol laten lopen. Erin en eruit ect. Maar ook wel leuk.

nou, dat stukje met de stroopwafels en frikandellen..... Ik kan er met de kop niet bij. als je zo inmekaar zit, waarom laat je het dan doen???? Ik wil zo niet verder, dus ik ga er wel voor. Jij zeker ook, met zo'n leuk vooruitzicht Erg blij !
Ik ben nog steeds niet aan het naaien toe gekomen. En wat leuk, dat jij eerst maar in je eigen kast kunt gaan neuzen. Ik heb wel wat kleiner kleding, maar niet zoveel verschillende maten. Dieper dan 92,... ben ik al eeuwig niet geweest, dat is allemaal al heel oud en gelukkig al lang weg.
Met het eten gaat het gelukkig echt goed. Heb steeds minder last van mijn maagje of drukgevoel. Ik kan steeds meer eten en kook al bijna weer normaal. Wel gebruik ik minder vet en kook al bijna geen saus meer bij het eten. Heb laatst een groentelasagne gemaakt. Anders kon ik er een heel stuk van op. Nu heb ik maar 1/3 stukje op en was goed zat. En hij is ook helemaal goed gevallen!!!!

Voor jouw vriend is dat wel goed pittig, meteen er alleen voor te staan en weer allemaal nieuwe collega's. Veranderingen heb ik ook niet zo graag, maar als er geen andere keus is, dat beter ogen dicht en verder. Proberen, om het beste er van te maken. Misschien valt het ja mee.

Zo, ik ga zo al naar bed, heb het vandaag al gehad. Tot zo!
Groetjes
Lilly Erg blij

100kg- 08.07.2012 90kg- 16.09.2012 80kg- 30.12.2012 70kg-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 aug 2012 21:32    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben de afgelopen week o,o afgevallen. Maar ik was er wel blij mee. Omdat er toch gezegd wordt, dat je de haren kwijt kunt raken, als je meer dan 1 kilo per week blijft afvallen.
Maar nu gaat het wel verder. Ben nu onder de 93. De 90 komt in zicht en zo licht was ik al sinds lange tijd niet meer.
Verder gaat het met eten steeds beter, soms zelfs te goed en dan moet ik mijzelf toch weer afremmen.
Afgelopen zondag een stuk taart gegeten. Dat viel best goed, maar daarna was mij wel goed misselijk.
En wat ik nog steeds niet goed doe, is het langzame eten met veel kauwen.
Groetjes aan alle lezers
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012 10:42    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
wat je kunt doen aan het te snelle eten is
-met stokjes eten (alles behalve soep)
-met gebak-betek of peuter-bestek eten
-na elke hap consequent eetgerei naast bord neerleggen

goed om te lezen dat het verder zo goed met je gaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012 16:10    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
bla schreef:
wat je kunt doen aan het te snelle eten is
-met stokjes eten (alles behalve soep)
-met gebak-betek of peuter-bestek eten
-na elke hap consequent eetgerei naast bord neerleggen

goed om te lezen dat het verder zo goed met je gaat!

Goede tips !!!
Zelf maak ik inderdaad ook gebruik van een gebaksvork en een ontbijtbordje (ook voor het avondeten).
Na elke hap het bestek neer leggen werkt heel erg goed maar is in het begin ook heel erg wennen.
Af en toe gebruik is stokjes (Sushi) en bami (maar dat valt bij mij soms verkeerd.

Ik heb voor mezelf een tijd ingepland voor het avondeten en dat is 20 minuten. Heb in het begin geprobeerd of ik er een half uur op kon doen maar dat lukte me niet (toch te weinig geduld en mijn eten werd koud Lachen .

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012 18:04    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ben vanmorgen 90,4 kilo op de weegschaal geweest en de 8 voorop komt eraan. Ik kijk er echt naar uit.
Eten gaat echt goed maar ik eet nog steeds te snel Sip , ook ondanks alle tips moet ik mij echt dwingen, om na te denken tijdens het eten.
Vanavond ga ik voor het eerst naar een sportschool een oefenles doen. Ben benieuwd.
Zo, moet nu toch echt maar met de huishouding beginnen Sip .
Groetjes
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012 10:43    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Lily,

Mooi hoor dat je bijna de 8 ervoor hebt. Echt super.
En fijn dat het goed gaat met het eten. Dat langzaam eten gaat bij mij ook nog af en toe mis hoor. Ik moet er op blijven letten en vaak gaat het goed...en dan ineens heb ik toch een te grote hap of te snel doorgeslikt.
Ik ben met mijn verjaardag uit eten geweest en heb heerlijk genoten van carpaccio. Wat eerst een voorgerechtje was is nu voor mij een hele maaltijd. Ik kon het niet eens op Lachen Maar het was lekker en het was gezellig dus ik heb genoten.
Ook heb ik dit weekend op de camping gebarbequed en na een paar stukjes kip, een klein worstje, een schepje sla en 1 sneetje stokbrood zat ik vol Lachen Maar wederom heb ik genoten.
Ik vind het echt een verademening om zo met eten om te gaan. Ik kan tot nu toe alles eten maar dan in kleine porties. Het eten smaakt me goed en ik voel me echt voldaan na het eten.
Het is heerlijk om niet het gevoel te hebben te lijnen en toch af te vallen.
Ik sta nu precies op 100 kilo. Ik had eigenlijk gehoopt om onder de 100 te zijn met mijn verjaardag, dat heb ik net niet gehaald. Maar ik vier mijn verjaardag pas komende zondag, dus ik denk er dan wel onder te zijn.
Ik ben nu 16 kilo kwijt.

Ik ben benieuwd hoe het vanavond op de sportschool gaat. Ik ben vorige week voor het eerst gaan sporten. Vanuit het centrum kan je 8 keer in het ziekenhuis sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut. Je zit dan in een groepje met mensen die allemaal de operatie hebben ondergaan. Mijn kamergenote doet ook mee, dus dat is erg gezellig.
Het ging ook goed, alleen had ik de volgende dag wat spierpijn. Ik moest ook wat voorzichtig zijn want ik had vorige week weer wat meer pijn in mijn onderrug.

Succes vanavond.
Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012 12:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het heeft wel even geduurd, maar nu toch maar weer een berichtje van mij:

Het gaat nog steeds super goed. Soms al te goed. Ik heb nergens geen last meer van, maar durf nog steeds niet mijn drie dingen, welke ik niet kon verdragen, nog eens te proberen. Ik probeer nu ook regelmatig te gaan sporten, zo'n 3 x per week. Helaas ben ik nu erg verkouden en mijn luchtwegen zitten vol slijm. Ik durf op moment niet te gaan.
Verder kan ik echt alles eten, maar van de melkproducten zoals yoghurt, melk etc. wordt mij nog steeds misselijk. Dat is echt lastig mbt de eiwitten. Maar daar heb ik dan mijn mini babybel light voor. Eet ook bij de warme maaltijd s'avonds geen kolehydraten meer. Alleen groente en vlees. Vlees wel meer dan de eerste 70 gr.
Op moment zit ik met het afvallen weer in een rustperiode. Ben al twee weken bijna hetzelfde. Gaat langsamer nu. Verder vallen mijn haren nu echt uit, het wordt in ieder geval steeds dunner boven op mijn hoofd. 9 nov. moet ik weer naar Amsterdam, dan zal ik daar wel verder overleggen. Misschien ook een afspraak bij een kapsalon maken, waar ook kunsthaar aangeboden wordt. Wordt vervolgd.

Cahira: jij bent ook lekker afgevallen!!!! super goed!!!! Gaat het met sporten nog steeds goed? Ik had tot nu toe nog steeds geen spierpijn en ik doe echt mijn best. Ben iedere keer weer nat gezweet. Mijn dochter en nog een paar meisjes gaan ook altijd mee, maar niemand heeft spierpijn. Ik snap het niet echt.
Hoe gaat het met de bruiloft? Zijn jullie al aan het plannen? Of duurt het nog wat langer? Het zou toch volgend jaar gebeuren?

Groetjes
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 10:06    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Lily,

Fijn dat het zo goed gaat, en dan ook nog lekker sporten. Goed bezig hoor.

Bij mij gaat het ook goed, alleen van vet eten kan ik echt beroerd worden. En het hoeft nog niet eens supervet te zijn. Gisteren een rundervinkje op, maar dat ging maar net.
Gelukkig gaat het eten verder wel goed, de dietiste was tevreden.
Ik ben echter wel moe, en mijn haar valt ook vreselijk uit. Dus ik moet goed op mijn eiwitten letten. Van de meeste zuivel word ik ook misselijk behalve melk. Dus ik denk dat ik binnenkort maar aan de eiwitshakes ga.

Het afvallen gaat inderdaad lekker. Niet te snel en niet te langzaam.
Ik mag nog 2 keer hier bij de fysio sporten, daarna moet ik het zelf doen. Maar ik sport nu ook regelmatig thuis. Mijn vriend wil ook weer meer gaan bewegen, dus gisteren hebben we lekker samen staan dansen met dance central 2. Vervolgens nog krachtoefeningen gedaan samen.

Intussen gaan de bruiloftsplannen goed, we zijn er druk mee bezig. Vanmiddag gaan we voor trouwringen kijken. Twee weken geleden heb ik mijn trouwjurk besteld en volgende week gaat mijn vriend voor zijn pak kijken. Dus dat loopt allemaal. We hebben nog iets meer dan 4 maanden de tijd. Op 1 maart is onze trouwdag. We kijken er erg naar uit, maar we zijn nog volop aan het regelen dus het is goed dat we nog even de tijd hebben, want de tijd gaat snel.

Succes weer verder.

Groetjes
Cahira

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 10:46    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Cahira,
ben lang niet meer zo veel op de weegclub. Het is hier thuis ook beredruk en op moment ben ik ook weer ziek. Na kerst alleen maar op bed gelegen en 31.12. moest ik weer werken. Dat ging maar net. Voel mij nog niet helemaal fit en ga daarom ook niet sporten.
Heb jij veel last van verkoudheid etc? Ik denk, dat het door het afvallen komt. Ik moet vrijdag voor het eerst bloed laten prikken en ben echt benieuwd, wat de vitamines vertellen.

En wat leuk, dat het ook zo goed met jouw gaat. Jij bent dus ook nog steeds gelukkig met deze beslissing. Ik ook!!!!! Nu achteraf zeg je: had ik het maar eerder gedaan. Maar daar moet ik niet zo veel aan denken. Mijn haren vallen ook nog steeds uit en het wordt behoorlijk dun nu. Ik had een verzoek voor deelbetaling van het ziekenfonds ingedient. Ik had zoiets van: Eerst vragen en niet meteen kopen en achteraf hopen, dat ze het vergoeden. En: Ze hebben het afgewezen Sip . Ik ga straks maar even bellen hoezo. Hoe gaat het nu met jouw haren? Moet jij ook al kijken, hoe verder?

Vet eten lukt bij mij ook niet. Maar dat vind ik zelf ook niet zo erg. Als het vlees, wat de rest van de familie eet, te vet voor mij is, dan pak ik gewoon een stukje kip. Ik heb deze in de aanbieding gekocht en in porties in de vriezer ingevroren. En dat vind ik altijd wel lekker. En bij de warme maaltijd eet ik nog maar weinig kolehydraten. Soms een klein aardappeltje of een paar pastadingetjes. Ik eet nog steeds eerst de eiwit en veel groente erna. Niet of heel weinig sausje, anders is het wel erg droog. Ik heb wel al een paar chips geprobeert, maar aan een klein schoteltje heb ik al meer dan genoeg. Ben jij al met eiwitshakes begonnen? Ik had in Amsterdam gevraagd, omdat ik ook zo moeite heb met zuivel, gevraagd, of ik niet zoiets zou kunnen doen. Maar hun hebben afgeraden en ik zou toch liever proberen, om een glas melk per dag te drinken. ja, en je raad het, dat krijg ik dus niet weg, bah Sip .

Het zijn nog maar twee maandjes tot jullie trouwdag. Wat spannend. Laat jij daarna een foto zien? Je kunt het ja anders in een pb'tje sturen, dan zien het niet alle.

Gaat het afvallen bij jouw nog steeds goed? Ik had een klein dipje, het ging een paar weekjes heel langzaam voor mijn gevoel. Ik bleef de hele tijd net boven de 80 hangen. En nu net na de kerst, precies onder de 80, terwijl wij echt lekker gegeten hebben. Vleesfondue met zelfgemaakte sausjes. En ik nog salade. Geen brood of aardappel erbij.

Trouwens: NOG DE BESTE WENSEN VOOR 2013!!!!!

Zo, ik ga nu even met mijn man lekker een bakje koffie drinken.
Groetjes
Lilly

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10