Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Lilly68, ik ben zo blij..... eind juni de Gatric Bvpass!!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lilly68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
Hoi Ron,
bedankt al voor jouw antwoord. Met het gas gaat al een stukje beter, maar had jij ook zo last van oprispingen? Ik had net als lunch 40,0 gehakt, 10,0 vermicelli, 75,0 soepgroente en een beetje boullion. Daar soep van gekookt en de mixstaaf erin. Na de helft had ik al genoeg (dat was ja nog normaal) maar daarna kreeg ik verschrikkelijk veel lucht en oprispingen.
Mijn moeder dacht, dat het van de boerenkool kwam, welke in de soepgroente zat.
Groetjes
Lilly Erg blij

100kg- 08.07.2012 90kg- 16.09.2012 80kg- 30.12.2012 70kg-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 17:17    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Lilly,
Fijn te lezen dat je druk van het gas minder is geworden.

Erg blij Erg blij Erg blij
Zeker in het begin kun je last hebben van oprispingen (boeren) en winderigheid maar dat zeggen ze pas na de operatie Lachen Lachen Lachen

Met koolsoorten kun je daar sowieso toch al meer last van hebben.
Hou er ook rekening mee voor later dat koolsoorten/rauwkost moeilijker verteerbaar zijn dus daarmee moet je langzaam uit gaan proberen wat wel/niet gaat.

De oprispingen en lucht kan ook komen doordat je nog te snel gegeten hebt, praten tijdens het eten (lucht inademen) of misschien ook gedronken hebt tijdens het eten.
Gewoon de komende tijd overal echt de tijd voor nemen en uitproberen is de beste oplossing. Aldoende leer je.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 17:59    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,
heel erg bedankt voor de informatie. Het kan dus zijn, dat ik nog te snel eet. Drinken tussendoor doe ik niet, ik wacht zelf de half uur af. Ook voor mij is het nog heel erg wennen allemaal. Maar heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing.

Ik had nog niet echt de tijd om even uitgebreid over alles te schrijven.
Groetjes
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 19:17    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Zo nu eens een langer bericht.

Woensdag 27.6 zijn mijn man en ik heel vroeg naar Amsterdam gereden, ik moest mij om 8.30 uur op de medicare-afdeling melden. Van daaruit moest ik eerst nog even bloed prikken. Toen weer terug en nog een beetje wachten, om 11.00 uur zou ik aan de beurt zijn. Om 9.30 heb ik de medicijnen ingenomen en om 11.05 ben ik richting operatie gebracht. In de voorbereiding werd de infuusnaald gezet en toen weer wachten. Uiteindelijk ging ik om ca. 12.15 pas richting operatiekamer.
Van tevoren kwam Dr. De Bruin nog eventjes naar mij toe en vroeg, of ik er klaar voor was….. !
De voorbereidingen waren al druk bezig en de narcosearts was erg lief en naar een kleine tijd kwamen alle andere artsen en binnen een mum sliep ik lekker.
Volgens mijn man ben ik rond 16.15 weer op medicare geweest en de verzorging was ook echt goed. Aan echt veel pijn kan ik mij ook niet echt herinneren en als je erom vroeg, kreeg je meteen paracetamol. Dezelfde ochtend ben ik al lekker onder de douche gegaan en het ging al best goed.
Ook voor het eerst zelf de trombosespuiten gebruiken!!! Ik naai heel veel, ook met de hand, maar dat was wel even wennen, maar het is gelukt. Niet dat ik het nu de volgende 14 dagen leuk vind en ik tel ieder spuitje eraf!
Verder sta ikzelf ervan te kijken, hoe goed dat het gaat. Ik heb verder geen pijn meer en het eten gaat langzaam maar goed. Straks ga ik eens lekker boodschappen en kijken, wat er allemaal mogelijk is. Zou ook maar even bij Ron’s etenslijstjes kijken voor de eerste 14 dagen. Misschien is er iets lekkerders te vinden.

Cahira: hoe is de vakantie geweest en hoe gaat het met de predieet. En hoe was het op de infodag in het ziekenhuis.
Groetjes
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 11:40    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Cahira,
hoe is het met jouw????? Nog maar 10 dagen en dan is ook jouw grote dag!!!! Hoe gaat het met de shakes? Smaken ze een beetje? Hoe was jullie vakantie en hoe bevalt jouw vriend het nieuwe werk????
Met mij gaat het heel erg goed. Dus ik duim voor jouw, dat jij er net zo uitkomt!!!!
Groetjes
Lilly Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012 11:48    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Voor het eerst weer onder de 100 kg. Ben zo blij, dat het zo goed gaat. Heb nergens geen last van en ben benieuwd, wat woensdag de chirurg en de dietisten zeggen mbt overgang naar vastere voeding. Vanmorgen voor het eerst Brinta pap gegeten. Naja, er zijn lekkere dingen. Heb hem wel opgegeten. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2012 9:48    
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Hoi, ik ben er weer.
Wat fijn om te lezen dat alles goed gegaan is. En nu al onder de 100 kilo, echt super. Ik hoop dat ik over een paar weken hetzelfde kan zeggen.
Spannend komende woensdag of de chirurg e.d. ook zo positief zijn, maar dat zal vast wel.

De vakantie was heerlijk. Echter daarna begon de ellende. De prodimed is voor mij niet te eten. Ik word er misselijk van, ik heb het geprobeerd tot kokhalsen aan toe, maar ik was de hele dag misselijk. Gistermiddag heb ik de dietiste gemaild dat het echt niet ging, en wat denk je, om 4 uur belde ze me. Echt super op een zaterdag!
Ze zei dat het niet de bedoeling was dat ik me zo voelde en dat we samen zouden kijken hoe mijn lever kon slinken zonder dat ik me zo beroerd voelde.
Ik mag nu ´s ochtend kwark, ´s middags soep of salade of gewokte groente en ´s avonds een klein stukje vlees met groenten. Tussendoor mag ik bouillon, groenten, een klein stukje 20+ of 30+ kaas en eventueel een plakje vleeswaar.

Ik vond het echt fantastisch dat er zo meegedacht werd. Als het weekend voorbij is moet ik even per mail laten weten hoe het gaat. En dan kijken we verder.
Ik heb nu nog steeds honger maar dit is zoveel beter dan met het prodimed.

Succes verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2012 11:55    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Cahira,
niet veel tijd en gauw jouw berichtje gelezen.
Wat jammer met die Prodimed en wat goed, dat ze meteen reageren op jouw mail.
Weet jij wat ook helemaal geweldig is? Na de operatie heb je helemaal geen honger meer. Ik tot nog toe in ieder geval niet.
Morgen iets meer
Doeiii Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2012 19:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Met mij gaat het nog steeds goed, alleen het afvallen gaat nu iets minder. Dat hadden ze ook al gezegd in het ziekenhuis. Maar ik moet binnenkort ook weer ongesteld worden en dan hou ik altijd zoveel vocht vast. Dat ook pas weg, als het voorbij is Sip .
Morgen moet ik op controle en kriijgen wij uitleg, hoe de overgang naar de vaste voeding moet gaan. Ben het gemahlen eten ook wel een beetje zat!!!! En nog maar drie trombosespuiten!!!! Ik zit ze echt af te tellen!!!
Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Zucht, geen honger. Dat zou lekker zijn, want ik heb nu reuze honger.
Ik heb de dietiste zojuist gesproken en ze gaf aan dat normaal gesproken na een paar dagen de honger weg is en ze vroeg zich af hoe het zat met mijn koolhydraten en eiwitten. Ik heb het net uitgerekend en die zitten binnen haar waarden. Ik heb ze net op de mail gezet naar haar dan kan ze er even naar kijken.

En fijn dat je nog maar een paar trombosespuiten hoeft te zetten. Ik heb ze net samen met mijn steunkousen opgehaald en moet morgen met de spuiten beginnen.

En tja, die menstruatie, ik houd dan ook altijd een hoop vocht vast dus wellicht is er volgende week weer meer af.

Succes op de controle morgen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 12:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 5 van 10