Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Lees de sprintjes handleiding voor je start

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Wat is een Sprintje?
Een sprintje is een periode waarin je, samen met een maatje of een groep, er even extra fanatiek tegenaan gaat, om zo in een afgesproken periode een (tussen)streefgewicht te behalen. Het idee is dat je elkaar hierbij actief stimuleert en ondersteunt.
De periode van een sprintje kan variëren van enkele weken tot enkele maanden.
Tip: Stel om gemotiveerd te blijven een realistisch doel, want meer afvallen is altijd leuker dan je doelstelling niet halen.

Hoe kan ik een sprintje starten?
Je opent gewoon op de gebruikelijke manier een nieuw onderwerp in dit forum. Hierin nodig je anderen uit om mee te doen. Degene die het onderwerp begint is automatisch de sprintbeheerder van het sprintje.
Alleen sprintjes die in het verleden worden gestart zien meteen resultaat

Hoe kan ik de startdatum en de duur van het sprintje instellen?
Als je een nieuw onderwerp bent gestart verschijnt er boven het eerste bericht de mogelijkheid om het sprintje in te stellen. Hier kan je opgeven wanneer het sprintje start en hoelang het gaat duren.

Ik heb een sprintje gestart, maar ik zie mijzelf niet in de lijst staan?
Nadat je het sprintje hebt ingesteld moet je jezelf nog even aanmelden als deelnemer voor het sprintje (zie: Hoe kan ik mezelf aanmelden voor een sprintje?)

Hoe kan ik mezelf aanmelden voor een sprintje?
Nadat de sprintbeheerder het sprintje heeft ingesteld verandert in de linker kolom de tekst in het blokje “Meedoen met dit Sprintje”. De tekst “Sprint beheerder [naam] heeft het sprintje nog niet ingesteld” verdwijnt, en in plaats daarvan wordt nu aangegeven in welke week het sprintje gaat starten en hoelang het sprintje gaat duren. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om je op te geven door een streefgewicht voor dit sprintje in te vullen.
Als je vervolgens “Ik doe mee” aan klikt komt je naam automatisch in het lijstje van deelnemers boven aan de pagina te staan.

Waar moet ik mijn startgewicht opgeven?
Voor een sprintje hoef je geen apart startgewicht op te geven, want het sprintje gebruikt gewoon je huidige gewicht (of anders het laatst bekende weegclub gewicht voor het begin van het sprintje) als startgewicht voor het sprintje.

Hoe moet ik mijn gewicht voor het sprintje insturen?
Je geeft je gewicht gewoon op de gebruikelijke Weegclub manier door op de deelnemers pagina. Dit gewicht komt dan automatisch in de sprintjes tabel te staan.

Er zijn voldoende deelnemers voor het sprintje. Hoe voorkom ik dat er zich nog meer deelnemers opgeven?
De sprintbeheerder kan het sprintje sluiten door boven de resultaat tabel de optie “Open” te veranderen in “Gesloten”. Er kunnen zich dan geen nieuwe deelnemers meer aanmelden.

Het sprintje is inmiddels gestart. Hoe voorkom ik dat er zich nog nieuwe deelnemers opgeven?
De sprintbeheerder kan het sprintje sluiten door boven de resultaat tabel de optie “Open” te veranderen in “Gesloten”. Er kunnen zich dan geen nieuwe deelnemers meer aanmelden.

Het sprintje is bijna afgelopen, maar we willen graag nog even doorgaan. Kan dat?
De sprintbeheerder kan ook later nog de lengte van een sprintje aanpassen, door de periode in het vakje “sprintlengte” te veranderen.

De sprintbeheerder van ons sprintje is niet langer actief op het forum. Kan er nog iemand anders de instellingen van ons sprintje wijzigen?
Naast de sprintbeheerder kunnen ook de moderators sprintjes openen of sluiten, deelnemers verwijderen en de lengte van een sprintje aanpassen.

Waarom kan ik mijn sprintje niet meer terugvinden in het lijstje?
Sprintjes waarvan de deelname gesloten is en sprintjes die zijn afgelopen worden verplaatst naar het forum Sprintjes (inschrijving gesloten). Niet actieve sprintjes worden na een week gesloten.

Kunnen deze veranderingen ook ingevoerd worden op een al bestaand sprintje?
ja, degene die het onderwerp begonnen is kan op deze manier de lengte en periode van het sprintje instellen. Starten in het verleden is echter niet mogelijk, de startdatum komt dan dus op zijn vroegst op “vandaag” te staan.

Ik had me opgegeven voor een sprintje maar ik heb me bedacht. Hoe kan ik mijzelf weer verwijderen?
Alleen de sprintbeheerder kan deelnemers verwijderen door de optie “verwijderen” in de tabel aan te vinken. Je kan dit gewoon in het sprintje zelf aan de sprintbeheerder vragen.

Ik heb een verkeerd streefgewicht ingevuld bij het aanmelden voor een sprintje. Hoe kan ik dit nog wijzigen?
Je streefgewicht kan je niet zelf wijzigen. Je moet de beheerder van het sprintje even vragen om je te verwijderen (zie: Ik had me opgegeven voor een sprintje maar ik heb me bedacht. Hoe kan ik mijzelf weer verwijderen?).
En vervolgens kan je jezelf gewoon opnieuw aanmelden, met een nieuw streefgewicht (het sprintje moet dan wel open zijn natuurlijk).

Is het hier vermelde streefgewicht hetzelfde streefgewicht als in mijn profiel vermeld staat?
Nee, dit streefgewicht geldt alleen maar voor dit sprintje. Het opgegeven gewicht in je profiel verandert hierdoor niet.

Hoe kan ik een poll toevoegen aan het sprintje?
Geef bij het starten van het sprintje onderaan je poll vraag en de mogelijke antwoorden op. Deze komt dan automatisch boven aan de pagina te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 9:02    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1