Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

laatste uitweg??

Auteur Bericht
Vrouw   Annemie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gastrische Bypass

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben al héél lang niet meer op dit forum geweest.
Ik was het diëten zo verschrikkelijk moe. Volgens mij heb ik zowat alle diëten al gevolgd die er maar te volgen zijn. Twee planken in mijn boekenkast staat vol met dieetboeken. En ja, ik val wel langzaam af maar kom ook weer in sneltreinvaart bij. Oorzaak ligt hoofdzakelijk op hormonaal gebied (beschadiging o.a. hypofyse) na een comateuze toestand 20 jaar geleden.
Ik ben toen in record tempo aangekomen en inmiddels zit ik op een BMI van 40. Ik ben het echt helemaal zat. Een paar sokken aandoen wordt echte topsport. Ik ben snel moe, heb een haast panische angst door stoelen heen te gaan. Loop tegen mensen aan (als neem ik in mijn beleving echt genoeg ruimte om om ze heen te lopen). maar bovenal baal ik van mijzelf.
Als laatste redmiddel overweeg ik een maagverkleining.
Echter, ik ben Nederlandse met inkomsten (WAO) uit Nederland maar woon ik België. Dat wil zeggen dat ik niet in NL naar een arts mag gaan maar val onder de belgische ziektekostenverzekering.
Zowel de belgische als de nederlandse ziektekostenverzekeringen vergoeden geen maagverkleining omdat er geen medische noodzaak is (diabetes e.d.). Dat zou dus betekenen dat ik alles zelf zou moeten betalen.
Weet iemand waar ik hierover informatie kan vinden?
Ik heb al gezocht maar nergens staat iets over de financiële kant.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lieve groet,
Annemie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 16:57    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Annemie,
Eigen kosten lijkt me niet zo'n heel geschikt idee.
Dat gaat in de duizenden euro's lopen.

Kijkend naar je gewicht zou je wel degelijk in aanmerking kunnen komen voor een vorm van operatie in de vorm van een maagband of sleeve. Zelf had ik "enkel' flink overgewicht dat in principe voldoende was voor een maagband of verkleinings-operatie. Door een, toen hoge bloeddruk kwam ik uiteindelijk ook in aanmerking voor mijn Gastric Bypass.

Heb je al een gesprek gehad met je huisarts mbt een evt. doorverwijzing naar het ziekenhuis of kliniek (in Nederland de Nederlandse Obesitas Kliniek).
Daar krijg je i.i.g gerichte informatie.
Als je zelf op internet gaat zoeken word het er vaak alleen maar onduidelijker op en worden de twijfels enkel maar groter.

Onthoudt wel dat het geen laatste redmiddel moet zijn want dat is het zeker niet. Jij zal zelf mbt je eet en leefpatroon blijvende aanpassingen moeten maken anders werkt het niet.
Als je het als redmiddel ziet kom je waarschijnlijk ook niet door de (psychologische) voorselectie heen.
Het is wel een goed hulpmiddel.

Groetjes en veel succes!!!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 17:24    
Vrouw   Annemie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hé Ron, bedankt voor je reactie.
ja, ik ben er ook bang voor dat ik het niet zelf kan betalen, ijdele wens denk ik.

Het verbaasd dat je schrijft dat als ik dit zie als een laatste redmiddel ik waarschijnlijk ook niet door de psychologische voorselectie kom.

Ik heb de indruk dat iedereen die deze ingreep ondergaat toch al een hele serie van afvalpogingen achter de rug heeft? Ik bedoel, niemand wordt van vandaag op morgen zo dik en iedereen zal dus al (al dan niet vruchteloze) pogingen gedaan hebben het op een andere manier onder controle te krijgen.
Als het echt niet meer lukt dan is een maagband of maagverkleining een uitweg in mijn ogen. Tenslotte (ook de nadelen bekeken) doe je deze niet voor de lol. Daarom zie ik het als allerlaatste redmiddel.

Het probleem bij mij is dat ik dus met die internationale ziektekostenverzekeringen zit. Mijn ziektekostenverzekering in België vergoedt één opnamedag en voor de rest niks.
Alhoewel ik ook basispremie betaal in Nederland mag ik toch geen gebruik maken van medische hulp in Nl. Alle kosten die ik maak in België worden verhaald op de ziektek.verz. in Nl. Daarnaast heb ik een apart "hospitaliteitsplan" (opname ziekenhuis in B) waardoor die die éne dag vergoedt wordt.
Enfin, allemaal heel ingewikkeld met een Nl. uitkering.
Buiten een te hoog cholesterolgehalte zijn er verder (nog geen) gezondheidsklachten, dat speelt ook mee.

Zoeken op internet brengt inderdaad meer vragen dan antwoorden.

Enfin, komt tijd komt raad.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

groetjes
Annemie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012 17:14    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Annemie,
Moeilijk geregeld zeg met die ziektekostenvergoedingen Rollende ogen

Wat ik bedoelde aan te geven met dat je het niet als laatste redmiddel moet zien.
Als je dat aangeeft in de voorselectie bij bijv. de Nederlandse Obesitas Kliniek of in sommige ziekenhuizen zal je moeilijk door de psychologische selectie heen komen.
Het is en blijft een goed hulpmiddel als je je levensstijl en eetpatroon blijvend kunt veranderen.

Groetjes en veel succes!!!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012 18:06    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Jellabie
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sleeve (16 mei 2012 )

Reageer met quote
Hallooo,

Ik dacht eigenlijk dat je met BMI van 40 sowieso wel in aanmerking komt (als je door de rest van de screening komt). Tenminste in Eindhoven wel, maar volgens mij geldt die regel toch overal?

Groetjes Jellabie

16 mei 2012 Sleeve dr. Nienhuijs CZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 0:17    
Vrouw   Annemie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja, het is allemaal heel onduidelijk.
Van mijn Belgische verzekering zou ik max. € 500 vergoedt krijgen.
Dus dat kan ik al sowieso vergeten.
Zoals ik al zei, het is heel ingewikkeld als je in het ene land woont en in het andere verplicht verzekerd bent.
We zien het wel, ik heb het even laten rusten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Girlyyy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight watchers

Reageer met quote
Ik las hier je berichtje en kon het niet laten om tocheven te reageren. Ikzelf ben 22 jaar jong en woog evenveel als jij nu, best dramatisch ! Dus ik weet perfect hoe jij je nu voelt.

Mijn moeder had ook altijd obesitas en na een reeks dieëten geprobeerd te hebben, besloot ze ergens in 2000 een scopinario-ingreep te laten doen. Iets gelijkaardig aan een gastric bypass, maar net een niveau hoger. Wel, ze is van 135 kg naar 70 kg gegaan in een mum van tijd. Maar op lange termijn: dit was het allemaal niet waard !

Ikzelf nam haar ingreep als voorbeeld, en dit was een motivatie te meer om op eigen krachten te gaan afvallen. Dat is tot hiertoe al helemaal gelukt: -25 kg puur op wilskracht. Terwijl mijn moeder na al die jaren al weer 20 à 30 kg is bijgekomen.

Door die operatie blijf je niet miraculeus slank, je moet er zelf zo hard voor werken en die discipline ontgaat velen. Dus denk er goed over na, want het brengt ook heel wat ongemakken mee voor de rest van je leven. Maar jij moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, succes met je keuze !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2012 10:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1