Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

koolydraat arm schildklier

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gokken

Reageer met quote
Hallo Dames,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goed advies, welke dieet nou te gaan volgen. Ik heb hypotheroide en ben ooit goed afgevallen op het weet hoe je eet dieet. Ik vond dit een ingewikkeld en onhandig dieet, met veel eetmomenten en ook shakes.
Ik val niet af op caloriebeperking. En ik zoek iets waarbij ik dus 20 a 30 kdh per dag moet eten en in ketose kom. Het liefst met shakes omdat ik nu met kleintjes thuis zit, dus telkens bakken en boodschappen doen is niet handig.

Ik heb zitten kijken naar tim fit en cambridge maar deze bevatten 42 khd de shakes alleen daar komt nog een maaltijd bij. Ik weet dat ik met mijn beroerde stofwisseling hier niet op afval.
Cambrige drie maal per dag een shake vind ik niks voor mijn gezondheid.

Wie kan mij helpen om een dieet te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Dus waar moet deze dieet aan voldoen:

. weinig koolydraten zodat ik in ketose kom 20 a 30
.liefts twee maal shakes voor het gemak met kleine kinderen.
. niet te vet of juist geen vet.

Voorheen ook ooit gokken geprobeerd dit was te vet voor mij en ik ben lettellijk hier niks op afgevallen Sip . Dokter frank was weer te mager en vond ik moeilijk vol te houden.

Alvast bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Je hoeft toch geen speciaal dieet te volgen, je kunt ook je eigen invullling geven met wat je hier hebt opgeschreven.
Waarom mislukten al je eerdere pogingen? Een dieet werkt natuurlijk alleen maar als je je aan de richtlijnen houdt. En elk dieet werkt, maar niet alles is geschikt voor iedereen. Dus zoek iets wat bij jou past, bij je manier van leven en eten en waarvan je denkt dat je het lang vol kunt houden.
Bijv. shakes voor ontbijt en lunch als dat je aanspreekt zodat je 's avonds met je gezin mee kunt eten. Ik noem maar iets. Erg blij
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Lijntje62
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
In aanvulling op wat Kaatje schrijft:

Slik je Thyrax/Euthyrox en zijn je waarden goed? Dat zijn nl de voorwaarden voor schildklierpatënten om gezond af te kunnen vallen. Anders lukt het inderdaad niet of slecht.
Als waarden goed zijn dan kun je met elk dieet (mis je je daaraan houdt) afvallen. Oké, het zal misschien wat langzamer gaan, maar het hangt ook af van je leeftijd, of je veel sport etc.

Schildklierpatiënten (zoals ik ook ben) wordt aangeraden een dieet te kiezen waarbij je gezonde, volwaardige voeding eet.
Dus geen dieet met maaltijdvervangers en/of shakes, crashdiëten etc.

De meeste schildklierpatiënten voelen zich het best met een eiwitrijk, koolhydraat beperkt dieet.
Kijk eens bij dr. Frank, greep op koolhydraten etc. op dit forum en kijk wat je het meest aanspreekt.

Enne......bewegen, bewegen en blijven bewegen hé?
Succes hoor!

Laatst aangepast door Lijntje62 op ma 27 jul 2015 13:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn mislukte pogingen komen doordat mijn schildklier traag was en ik moest instellen op medicatie.

Ik vind het te lastig om het zelf te bedenken ook omdat ik niet makkelijk afval, dan bedoel ik dus medisch en niet omdat ik mij niet aan richtlijnen hou.

De vraag was juist of iemand nog een idee had wat dan bij mij zou kunnen passen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:28    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ben je nu wel ingesteld op de medicatie?
Ik hou zelf mijn waardes bij en ik weet welke bij mij passen. Ik ben van te snel naar te traag gegaan. Het is nu stabiel.
Als je in de instelfase zit kun je beter geen dieet volgen, maar eten volgens de richtijnen van de schijf van vijf.

Laatst aangepast door Lijntje62 op ma 27 jul 2015 13:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn waardes zijn inderdaad goed nu.Ik val niet af door gezond en caloriebeperkt te eten, ook niet op grip op koolydraten, ik schat dat dit toch te vet is.

Anders tips?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:31    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Je kunt grip op koolhydraten toch net zo vet maken als je zelf wilt?
Je vraagt of iemand weet wat bij je past, maar dat kun alleen jij bepalen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:34    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Erg blij dat is waar. Wat bedoel je dan dat ik gokken zou kunnen proberen en dan vetarm?

Is er niet een koolydraat dieet die daar al op let?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 13:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Is er een dieet vergelijkbaar met Weet HOe je Eet dieet?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 14:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
mary12 schreef:
Erg blij dat is waar. Wat bedoel je dan dat ik gokken zou kunnen proberen en dan vetarm?

ja, en dan invullen naar eigen inzicht.
Je vraagt naar iets dat lijkt op "Weet hoe je eet". Maar ik volg nooit (meer) een uitgeschreven dieet.
Daar word ik zo chagrijnig van Schaam Schaam en dan ga ik vooral snakken naar wat ik niet mag. Zoals vroeger bij het Atkins dieet. Toen "mocht"je geen sinaasappels of zo. En daar kreeg ik dan zo'n trek in.

Nu eet ik alles zo biologisch en onbewerkt mogelijk. Weinig vlees, brood en soms pasta volkoren. Heel veel groenten, ook op brood.
Eigenlijk alles, met mate.

Hoe je het wendt of keert: het gaat altijd om wat je aan caloriën binnenkrijgt en wat je verbruikt.
Ik probeer op max 1500 per dag uit te komen en dan heb ik in het weekend wat ruimte voor iets extra's.

Om je eigen weg te vinden is niet makkelijk. Maar hier op het Weegforum krijg je steun genoeg. Aansluiten bij een sprintje helpt al een heel stuk heb ik gemerkt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 14:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3