Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

koolydraat arm schildklier

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gokken

Reageer met quote
Hoi,

Pff vind het lastig ik ben er ook een tijdje uit. Maar 20 a 30 kooldraten dieet zijn die ongeveer dan 1500 calorieen?

Wat dat weet ik dus niet anders zou ik nog een beetje een eigen draai aan kunnen geven.

Weet hoe je eet was 20 a 30 khd maar hoeveel calorieen dat weet ik dus niet?

Weet jij wat gokken aan calorieen is of atkins. Als ik alleen op calorie let val ik echt niet af dus dat is het niet alleen, bedoel jij dat?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 14:50    
Vrouw Weeggegevens   Lijntje62
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
mary12 schreef:
Hoi,

Pff vind het lastig ik ben er ook een tijdje uit. Maar 20 a 30 kooldraten dieet zijn die ongeveer dan 1500 calorieen?

Wat dat weet ik dus niet anders zou ik nog een beetje een eigen draai aan kunnen geven.

Weet hoe je eet was 20 a 30 khd maar hoeveel calorieen dat weet ik dus niet?

Weet jij wat gokken aan calorieen is of atkins. Als ik alleen op calorie let val ik echt niet af dus dat is het niet alleen, bedoel jij dat?

Geen idee!
Maar ik gebruik de caloriechecker:
https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/caloriechecker/
Ik let zelf niet op het aantal koolhydraten hoor. Maar ik snap wel (gewoon met m'n boerenverstand) dat ik niet een bord vol pasta moet eten.
In groenten zitten heel veel voedingsstoffen en weinig caloriën en daarom kun je er heel veel van eten.

Misschien is het goed idee om je aan te melden bij een sprintje dat over koolhydraatarm gaat. Dan kom je gaandeweg heel veel te weten van mensen die er dagelijks mee bezig zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 15:50    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Je moet wel bedenken dat als je kh schrapt er iets anders voor in de plaats moet komen, je kunt dus niet én kh arm én vetarm én eiwitbeperkt eten. Als je gok al te vet vindt is atkins helemaal geen optie en Dr. Frank vind je weer te mager. Misschien kun je dat laatste toch volgen en dan zelf wat vettere producten kiezen, dan heb je in ieder geval een richtlijn met vaste menuutjes en houvast.

Een gram kh levert 4 kcal. Een gram eiwit ook, een gram vet 9 en een gram alcohol 7 kcal. Dus 20 gram kh is 80 kcal.
De rest van je inname zal dan toch moeten komen van vet en eiwit. Idee

Laatst aangepast door Kaatje op ma 27 jul 2015 20:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 19:32    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Als je kha gaat eten, moet je wel je energie ergens anders vandaan halen. Dit haal je dan uit eiwitten én vetten.

Sinds kort eet ik 25-35 gram per dag. Dat is best streng, maar ik merk dat ik hier zeer goed op vaar.

Door minder kh te eten moet je wel meer vetten en eiwitten eten; je moet wel ergens je energie vandaan halen, hč?. Ik let wel op verzadigd vet en eet geen kant en klaar producten, dit is veelal vulling en geen voeding.

Ik probeer max. 70 gram vet aan te houden (1 gram per kilogewicht) en rond 105 gram eiwitten (1,5 gram per kilogewicht); als ik meer eiwitten eet vind ik niet zo boeiend, meer vet wel.

In het begin is het even stoeien; wat wel en wat niet. Maar wijsheid komt met de jaren (bij mij althans).
Tip: vul je eten een tijd in bij de eetmeter, dan weet je precies wat je wel/niet kan eten.

Zodra ik echt op mijn streefgewicht ben ga ik pas weer meer kh eten, zoals bijv. crackers en brood, maar dat is voor later zorg!

Leidraad voor de kha voedingswijze die ik volg zijn de boeken van Harriet Verkoelen en mijn eigen voedingsconsulente.

Je kan ook eens op de website van Gobento kijken; hier staan ook weekmenu's kha. Deze zou je kunnen gebruiken als leidraad.
En kijk ook eens op facebook bij koolhydraatarm. Er is daar een besloten groep, die kha eet en heerlijk recepten deelt, elkaar adviezen & tips geeft.

Successsss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015 19:47    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de info dames.

Astrid weet je ook op hoeveel calorie je eigenlijk per dag zit?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 11:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik was eigenlijk gewoon van plan niet al het vet te meten en eiwitten want dan wordt het te ingewikkld.

Ik wil dan 25 khd per dag doen, letten op halvolle producten. Twee x groente met weing khd. Geen fruit.

En dan eiwit porties 6 x per dag.

Of is het zo te simper. Ik ben dat hele dokter frank gebeuren kwijt. Ik heb hier wel nog het whje boekje.

Wat vinden jullie er van. Ik ben bang dat ik tekorten ofzo ga creeren?[/list]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 11:45    

Reageer met quote
Rond de 1000-1200 kcal; eigenlijk te weinig. Mag best wat meer zijn dus ik eet nu wat vaker kaas (30+), bak in roomboter of olijfolie en eet wat vaker vleeswaren en vette vis.
Ik zet mijn menu's altijd in mijn eetdagboekje Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 11:48    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Astrid,

Ik zag ff snel dat je kinderen hebt. Ik heb nu een zeer drukke dreumes, het word voor mij de eerste x lijnen na bevalling. Is het te doen al die maaltijden met kleintjes? Ik wil ook de lunch vervangen voor een shake puur gemak. Dat kan toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 12:21    

Reageer met quote
Hoe oud is jouw dreumes?
Mijn meiden zijn 7 en 9 jaar en zijn soms ook erg druk én vervelend, maar dan stuur ik ze lekker naar buiten Erg blij

Zoals ik nu eet is heel eenvoudig; ik eet overdag veel komkommer, snoeptomaatjes, gegaarde kipreepjes of gerookte zalm, wat kaas en magere kwark, bij het diner veel groente en een stukje vlees. Soms ook hier nog wat rauwkost erbij.

Dus je kan het je zelf zo moeilijk maken als je wilt. Omdat mijn eten op het moment een beetje eenzijdig is slik ik er wel een multivitamine en een magnesium tablet bij.

Met shakes heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik maak in de ochtend 1 komkommer schoon en een bak snoeptomaatjes en zet dit in de koelkast. Zodra het etenstijd is pakken, klodder tzatziki en wat vlees(waren)/gekookt of gebakken eitje/oid, nog wat groente (evt. uit pot of restje van de avond ervoor) erbij en je hebt je lunch.

Diner is ook niet veel werk; aardappelen/rijst of pasta voor mijn man en kinderen. We eten verder allemaal dezelfde groente en een stukje vlees, gebakken in roomboter of olijfolie. Ik ga echt niet voor iedereen wat anders koken Erg blij

Fijne dag en geniet van je drukke dreumes Mallepietje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 12:58    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo,

Goeie tips, dank je. Mijn dochter is 20 maanden en zoekt op het moment alle grenzen op Erg blij . Dus ik ben er druk mee en ik heb dan ook niet veel tijd om te koken. Daarom dacht ik aan shake. Ook weggaan lijkt mij lastig. Vroeger kwam ik niet verder dan plakje kaas meenemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 13:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3