| Auteur |
Bericht |
Duffy Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 28-5-2009 Berichten: 5278 Dieet: Gezond eten Kcal tellen, sporten Woonplaats: Gelderland
|
|
Hallo low-carbers!
Dankzij de weegclub ben ik meer gaan eten en door daarnaast ook meer te gaan sporten, ben ik nu in 9 maand 28 kilo kwijt. De laatste tijd "hang" ik een beetje en ik wil eigenlijk eens proberen wat het eten van minder kh voor mij doen zou.
Nou heb ik niet de intentie om gelijk de boeken te lezen of te kopen, ik wil eerst eens simpelweg proberen of ik zonder brood kan. Op dit moment eet ik 5 of 6 sneetjes per dag en eigenlijk wil ik dit simpelweg vervangen door yoghurt, kwark, vla, eieren... Jullie zitten dieper in de materie als ik en ik vraag mij af: zou dat werken of moet het rigoureuzer?
Ik zou het liefst mijn brinta of yoghurt-muesli ontbijt willen laten staan, zou het effect dan nog groot genoeg zijn, of rommel ik dan echt maar wat aan?
En kan iemand mij de basis linken, of uitleggen, van low-carben: hoeveel kh is de max en hoe zit het met verborgen koolhydraten?
Groetjes, Duffy_________________ * Wat een lekker ding, jammer dat hij niet in mijn dieet past... Loesje * Mijn boekje
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2010 22:57 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
danine Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 400 Dieet: G.0.K Woonplaats: Hurghada Egypte
|
|
Hoi Duffy
Je kan even bij het adviesdraadje (G.O.K.) kijken van Kaatjekat en Odette.
Die leggen daar uit hoe het een en ander werkt....en waarom.
Verder zou je dagboekjes kunnen lezen van G.O.K
In grote lijnen mag je:
5 kh met ontbijt
5 kh met lunch
15 met avond eten.(kh uurtje) Hier moet ik (Odette) even ingrijpen. Het is niet dat je 15 gram kh voor je uurtje moet/mag eten. Als je 1/4 eiwitten, 1/4 fruit, 1/4 groente en 1/4 overige kh neemt komt dit uit op ongeveer 30 tot 45 gram kh. Het is niet de bedoeling dat je alle kh gaat schrappen, daar is Atkins voor.
maar je kan ook wisselen en je kh uurtje s'morgens nemen of s'middags
Het is in het begin vooral etiketten lezen zodat je de kh weet wat er in een produkt zit.
het is even wennen..maar zeker de moeilte waard.
Groetjes Danine_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2010 23:38 |
|
 |
Odette Moderator WmdW

Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 10832 Dieet: Puur en KH-bewust, diabeteservaringsdeskundige Woonplaats: 't Gooi
|
|
Hoi Duffie,
Omdat je al zo goed afgevallen bent met je eigen dieet, zou ik het niet zo rigoreus omgooien als je van plan bent. Als ik jou was zou ik de boterhammen niet laten vallen, maar vervangen door een gelijke hoeveelheid crackers (Fjordjes, knackebrod, Lu crackers, dat soort wel de volkorenvarianten nemen) Dus 6 boterhammen wordt 6 crackers. Er zit nl jodium in brood en als je dat gaat missen val je minder goed af. In crackers zit tegenwoordig ook jodium. Zo bespaar je al een hoop kh. Bedenk dat er in vla ook zetmeel zit, dit is dus geen goede vervanger, bovendien zit er suiker in. Ga ervoor en mijdt alle producten met suiker, daar heb je echt niets aan...
Lees even in onze dagboekjes, dan krijg je wel ideeën. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 9:46 |
|
 |
danine Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 400 Dieet: G.0.K Woonplaats: Hurghada Egypte
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 11:50 |
|
 |

Geregistreerd op: 28-5-2009 Berichten: 5278 Dieet: Gezond eten Kcal tellen, sporten Woonplaats: Gelderland
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 12:14 |
|
 |

|
|
Ik heb bij Kaatje eens die "lijsten" opgevraagd waarover gesproken wordt, ik word nog niet helemaal wijs uit wat er nou wel en niet mag.
Light mag niet meer, maar het pak magere yoghurt in de koelkast nog wel? 4,5 kh per 100ml. Is dat veel of weinig?
Minder dan een Fjordje zag ik al, want die zijn 6,2kh per stuk. Jongens, wat een dagtaak heb ik mezelf weer gegeven!
Vandaag nog maar even gewoon, dan kan ik mijn (bio) halfvolle vanille yoghurt nog even opmaken, maar ik heb al wel weer zin in die kaas! Mag dat 30+ zijn of moet dat volvet?
En met het avondeten nemen jullie dus gewoon een portie rijst of pasta, zie ik?_________________ * Wat een lekker ding, jammer dat hij niet in mijn dieet past... Loesje * Mijn boekje
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 12:48 |
|
 |
Kaatjekat Moderator

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 9707 Dieet: Ervaringsdeskundige G.0.K. & W.m.d.W
|
|
In je kh arme maaltijden (meestal in de praktijk zijn dat ontbijt en lunch) niet boven de 5 gr. kh uitkomen, dus de vla, yoghurt met smaakjes enz. kan heel goed in je kh uurtje. Mager mag maar vet ook, sommigen zijn zo gewend aan mager dat ze de smaak van vet of het vette gevoel in hun mond vies vinden. Doe wat voor jou werkt.
Alles wat kh-rijk is (brood, pasta, aardappels, rijst, fruit, snoep, koek, ijs enz.) in je uurtje, dus ook echt binnen 60 minuten nuttigen._________________
dankzij de weegclub ben ik waar ik nu ben met genoeg motivatie om door te gaan tot waar ik zijn wil |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 22:29 |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 23:43 |
|
 |
Kaatjekat Moderator

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 9707 Dieet: Ervaringsdeskundige G.0.K. & W.m.d.W
|
|
Ja, maar ik dacht ik zeg het toch maar even omdat je je dan niet 'schuldig' hoeft te voelen dat je dingen die nog niet op zijn gewoon blijft eten...  _________________
dankzij de weegclub ben ik waar ik nu ben met genoeg motivatie om door te gaan tot waar ik zijn wil |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 23:51 |
|
 |

|
|
Dank je  _________________ * Wat een lekker ding, jammer dat hij niet in mijn dieet past... Loesje * Mijn boekje
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 0:26 |
|
 |
|
|
|