Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

KH beperkt of calorieen tellen?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   M1966
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben al jaren bezig om wat kilo's af te vallen, zelfs onder begeleiding van een dietiste, maar om de een of andere reden lukt het toch niet.

Ik heb sinds kort een fitbit charge aangeschaft en mezelf aangemeld bij myfitnesspal. Ik sport 4 x per week, waarvan 3x hardlopen, dus ook looptijden.nl staat op de telefoon en is gelinkt aan de fitbit.

Ik doe al een tijdje kh-beperkt.... 2 collega's van mij zijn ruim 20 kilo afgevallen met behulp van de fitbit en myfitnesspal door puur calorien tellen. Een van de 2 collegas sport helemaal niet.

Ik merk dat ik nu en KH beperkt doe en op mijn calorien let.
Ik weet niet meer wat ik moet doen?

Kennen jullie dit dilemma of heeft een van jullie hier ook ervaring mee. Alle hulp is welkom.

Btw ik hoef nog 'slechts' 7,2 kilo af te vallen.

Groeten
Monique
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2016 18:05    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Monique, ik heb zelf geen ervaring met kh-arm, maar ik ben wel iemand die niet kan sporten en met alleen calorieen tellen al goed ben afgevallen (8,5 kilo). Het voordeel van calorieen tellen en wel koolhydraten eten vind ik, dat het het meest lijkt op normaal eten. Ik eet eigenlijk zoals ik normaal deed, maar dan slimmer/ slanker en minder. Voor mijzelf leek dit mij de grootste kans geven dat ik het, als de kilo's eraf zijn, ook eraf kan houden.

Als je nog 7,2 kg moet dan zou ik denk ik doorgaan met kh-arm als dat je goed bevallen is, omdat je schreef dat afvallen je eerder niet lukte. Als kh-arm goed voor jou werkt, zou ik dat niet veranderen. Daarnaast kun je altijd je calorieen bijhouden als je dat zinvol vindt. Als je bij je streefgewicht bent zou ik dan calorieen tellen en langzaam meer koolhydraten gaan eten om te stabiliseren. Het voordeel van calorieen tellen vind ik dat je inzicht krijgt in hoe calorierijk of caloriearm je keuzes zijn. En in combinatie met elke week wegen kun je dan heel makkelijk bijsturen. Succes!

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2016 19:29    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Monique ik eet zelf al kh arm sinds 2009 en voor mij is het normaal. Ik hoef dus niet te 'stabiliseren' door kh toe te voegen, maar dat is heel persoonlijk. Feetje heeft je goed advies gegeven en het enige wat ik daar aan toe te voegen heb is: doe wat goed voelt, want dat is het enige wat je lang kunt volhouden.

Bedenk wel dat hoe dichter je bij een gezond gewicht komt hoe moeilijker het wordt om nog af te vallen en hoe meer je dus je best moet gaan doen. En sporten is gewoon gezond, maar heeft weinig met afvallen te maken. Het helpt natuurlijk wel een beetje, maar de grootste klapper maak je met je eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik eet ook al een hele tijd khd arm en bij het stabiliseren heb ik geen khd maar wel wat kcal toegevoegd, voornamelijk door wat extra vetten, noten en andere groentes (knolgewassen als bietjes en wortelen) toe te voegen.

Wat Kaatje al schreef; doe wat je prettig vind, maar khd arm en kcal tellen is nogal dubbelop. Als je khd schrapt kom je al lager in de kcal immers. Lach Als je de vetten niet de overhand laat krijgen dan toch. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 0:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1